Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 16-22/5/2024
Έντεκα νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.
Η γραμμή του ορίζοντος
«Μια ιστορία φυγής» χαρακτήριζε ο πρόωρα χαμένος συγγραφέας (αλλά και κριτικός, δοκιμιογράφος, σκηνοθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός) το εν πολλοίς βιωματικό και ίσως ωριμότερο έργο του. Μια 32χρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: έχει μόλις χωρίσει -χωρίς να ξέρει γιατί- και καταφεύγει στην Πάτμο, στο μυσταγωγικό νησί της Αποκάλυψης, όπου καταδύεται σε έναν επώδυνο απολογισμό ζωής. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο μια καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και ένας αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση.
Πρωταγωνιστούν: Νοεμή Βασιλειάδου, Νίκος Γιαλελής, Σπύρος Μπόσγας, Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης, Αθηνά Παπαδάκη, Ανδρομάχη Φουντουλίδου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Το αξεπέραστο ποιητικό αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ μεταφέρεται στο σήμερα, σε μια πόλη των Βαλκανίων όπου δύο οικογένειες, οι Έλληνες Καπουλέτοι και οι Τούρκοι Μοντέγοι, ζουν μαζί, δυστυχώς όχι πάντα ειρηνικά. Άνθρωποι διαφορετικής κουλτούρας και θρησκείας, όταν συναντιούνται επικοινωνούν στη μόνη κοινή γλώσσα που ξέρουν, τα αγγλικά. Η εγκληματικότητα βρίσκεται σε έξαρση. Η μουσική, ο ήχος των χάλκινων αλλά και η θρησκεία είναι αναπόσπαστα κομμάτια της ζωής τους. Γλεντάνε άγρια, ζούνε άγρια, η βία είναι μέσα στην καθημερινότητά τους. Στον αντίποδα όλων αυτών βρίσκεται η ερωτική ιστορία του Τούρκου Ρωμαίου και της Ελληνίδας Ιουλιέτας. Μια κακή στιγμή, ένα παιχνίδι που καταλήγει σε φόνο φέρνει την καταστροφή. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στην Άγκυρα και θα συνεχίσει στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, πριν την ελληνική πρεμιέρα στο Μέγαρο. Μια ιδιαίτερη τρίγλωσση παράσταση, με υπέρτιτλους, όπου δύο λαοί – δύο οικογένειες με διαφορετικές θρησκείες και κουλτούρες, ποτισμένοι από μια προαιώνια σύγκρουση, ακολουθούν ένα τυφλό μίσος. Όμως παρά το μίσος αυτό και την έχθρα που χωρίζει τις οικογένειες, η Ελληνίδα Ιουλιέτα και ο Τούρκος Romeo ερωτεύονται αψηφώντας όλα τα εμπόδια, διδάσκοντας την αξία της αγάπης μέσα από τον ποιητικό λόγο του Σαίξπηρ.
Θέατρο: Μέγαρο Μουσικης Αθηνών
Πρωταγωνιστούν: Ρούλα Πατεράκη, Καλλιόπη Χάσκ, Alp Ünsal, Eray Eserol, Νικος Καραθάνος, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Σπύρος Μαραγκουδάκης, Şevki Çepa, Efe Akercan, Νίκος Κωνσταντόπουλος, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Tamer Karadağlı
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
Reunion the musical
Μια μέρα σαν όλες τις άλλες, πέντε διαφορετικοί άνθρωποι, δέχονται ένα τηλεφώνημα από ένα δικηγόρο.
Τους καλεί να τον επισκεφθούν στο γραφείο του για μια διαθήκη που τους αφορά.
Η ζωή τους μέχρι εκείνη τη στιγμή, δείχνει να κυλάει ομαλά και χωρίς εκπλήξεις…
Όμως το παρελθόν τους, έχει άλλα σχέδια για το μέλλον τους…!!!
Θέατρο: Παλλάς
Πρωταγωνιστούν: Μαντώ, Πωλίνα, Σοφία Βόσσου, Κώστας Μπίγαλης, Αργύρης Αγγέλου. Ειδική συμμετοχή Λάκης Παπαδόπουλος. Στο ρόλο του δικηγόρου ο Βασίλης Αξιώτης. Μαζί τους (με αλφαβητική σειρά): Θοδωρής Γιαννόπουλος, Ντόρα Γκέγκα, Μαρία Κοσμάτου, Γιάννης Λάφης, Πάνος Μαλακός, Μάριος Μαριόλος, Μάντυ Μαστροδούκα, Ιουλίτα Μωσαΐδου, Στέργιος Περτσινίδης, Βαγγέλης Πιτσιλός, Δανάη Τσούμου.
Σκηνοθεσία: Θέμις Μαρσέλλου
Βάτραχοι
Σε συνέχεια των Βακχών…….
Το Μάρτιο του 406, φτάνει απ τη Μακεδονία, το νέο του θανάτου του Ευρυπίδη.
Ο μεγάλος ρεαλιστής του θεάτρου είχε φύγει απογοητευμένος από την Αθήνα, δύο χρόνια πριν.
Το τελευταίο έργο που γράφει είναι οι Βάκχες, τραγωδία, που δεν πρόφτασε να ολοκληρώσει.
Τον Αύγουστο του 406, η ναυμαχία στις Αργινούσες είναι το κύκνειο άσμα της Αθήνας. Σε μια απελπισμένη σύγκρουση, όπου πολεμούν και οι δούλοι, οι Αθηναίοι νικούν, τελικά, τον πελοποννησιακό στόλο στα νερά της Μυτιλήνης. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς πεθαίνει ο Σοφοκλής.
Τη χρονιά που αρχίζει με το θάνατο του Ευρυπίδη, τελειώνει με το θάνατο του Σοφοκλή και περνά μέσα από τις Αργινούσες, ο Αριστοφάνης γράφει τους Βατράχους.
Ένα χρόνο μετά το το 404 π.Χ., ύστερα από ασφυκτική πολιορκία η Αθήνα παραδίδεται στη Σπάρτη.
Είναι το τέλος της αθηναϊκής δημοκρατίας.
Θέατρο: Θέατρο Ροές
Πρωταγωνιστούν: Σουγιουλτζή Χριστίνα, Δαμόπουλος Νώντας, Περλέγκας Γιάννος, Αντωνίου Κλέων, Βασιλείου Φίλιππος, Αθανασοπούλου Μαρία, Μουζάκη Φανή, Λινάρδου Αντιγόνη, Παππά Ιλεάννα, Σολδάτος Πάνος
Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Το κήτος
Το «Κήτος» αφηγείται με χιούμορ, ευαισθησία και ωμότητα, τη ζωή ενός παχύσαρκου ανθρώπου στο σύγχρονο δυτικό κόσμο. Ένα οδοιπορικό αδυνατίσματος που έρχεται να μας θυμίσει τις φορές που είπαμε, “…από Δευτέρα ξεκινάω δίαιτα.”
Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του ίνσταγκραμ.
Κι όταν όλα αυτά μαζί καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς του, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων. Διότι υπάρχουν ζυγαριές που μετρούν τις γαστρονομικές μας κτηνωδίες, αλλά δεν υπάρχουν ζυγαριές μέτρησης του ψυχικού βάρους, που ολοένα θρέφει αυτό το «Κήτος» που κουβαλάμε μέσα μας.
Θέατρο: Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Πρωταγωνιστούν: Ευάγγελος Βογιατζής
Σκηνοθεσία: Ευάγγελος Βογιατζής
Μπάρτλεμπι ο γραφιάς
Ένας αξιοσέβαστος και επιτυχημένος δικηγόρος, προσλαμβάνει τον Μπάρτλεμπυ ως γραφιά, ενώ απασχολεί ήδη στο γραφείο του, στη Γουόλ Στριτ, δύο άλλους γραφιάδες και έναν μικρό για όλες τις δουλειές. Ο Μπάρτλεμπυ, κατά αρχάς, σαν ένας άνθρωπος λιμασμένος από καιρό γι’ αντιγραφή, καταπίνει λαίμαργα τα έγγραφα. Νύχτα και μέρα δε σηκώνει κεφάλι, αντιγράφοντας με το φως της μέρας και κάτω από το φως των κεριών, όταν όμως μια μέρα ο εργοδότης του δικηγόρος του ζητάει να τον βοηθήσει στην αντιπαραβολή ενός εγγράφου, εκείνος αρνείται ευγενικά με την απλή φράση «θα προτιμούσα όχι» (“I would prefer not to”).
Σταδιακά με την παράδοξη ανοχή του εργοδότη, που αδυνατεί να αντιδράσει, ο Μπάρτλεμπυ «πελιδνά άμεμπτος, θλιβερά σεβαστός, αθεράπευτα μόνος», θα εγκατασταθεί μόνιμα στο δικηγορικό γραφείο χωρίς να προσφέρει καμία υπηρεσία, χωρίς να μιλάει σχεδόν καθόλου, χωρίς καλά-καλά να τρώει. Ο δικηγόρος, παλινδρομώντας μεταξύ οργής και ευσπλαχνίας, λογικής και συναισθήματος, δεν θα καταφέρει ποτέ να τον απομακρύνει από εκεί, αντιθέτως θα μετακομίσει ο ίδιος το γραφείο του σε άλλο κτίριο αφήνοντας τον Μπάρτλεμπυ στη μοίρα του, την οποία πληροφορούμαστε στο τέλος του έργου.
Θέατρο: Μαγαζάκι της Τ3χνης
Πρωταγωνιστούν: Σπύρος Δούρος Ηρακλής Παναγιωτίδης Αποστόλης Κεπεσίδης Ασημένη Τούντα Νίκος Αμπουσαάρ και ο Αλέξανδρος Μαρίνος. Παρεμβαίνουν με σειρά εμφάνισης οι: Πάνος Λιάκος, Λουίζα Ρούσσου και Μαριλίτσα Κωνσταντοπούλου. Συντονίζει η Σοφία Φιλιππίδου
Σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου
The last lunch
Set in a world where Jesus walks among us, teaching selfless love while confronting human indifference and selfishness, the play delves into the complexities of existence with humor and insight.
At the “table” of THE LAST LUNCH Jesus arrives to save and elevate his people, but they baptize him in a mop bucket, are unable or unwilling to love, offer up prayers with selfish motives, and are obsessed with money, sex and personal success. As a result, He decides to spend his time playing Sudoku and avoiding talk of a “Second Coming”.
“Vanity of vanities, ‘all is vanity’?”. The play confronts this existential question head-on, challenging audiences to reconsider their perspectives on life, joy, and meaning.
Θέατρο: Theatre of the No
Πρωταγωνιστούν: Ilia A. Pappa (Ίλια Α. Παππά), Constantinos Adraktas (Κωνσταντίνος Αδρακτάς), Giorgos Hatzikiriakos (Γιώργος Χατζηκυριάκος), Anestis Ischnopoulos (Ανέστης Ισχνόπουλος), Michalis Theodorakis (Μιχάλης Θεοδωράκης), Michael Trochanis (Μιχάλης Τροχάνης), Leonidas Mikropoulos (Λεωνίδας Μικρόπουλος), Chara Lianou (Χαρά Λιανού), Denia Mimerini (Δένια Μιμερίνη), Elia Verganelaki (Έλια Βεργανελάκη), Ivi Kotsona (Ήβη Κοτσώνα), Margarita Papazoglou (Μαργαρίτα Παπάζογλου), Cherinne Retal (Σερίνv Ρετάλ)
Σκηνοθεσία: Manos Tsotras (Μάνος Τσότρας)
Πινόκιο
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα παιδί από ξύλο, που σκεφτόταν, κινούνταν και μιλούσε όπως όλα τα παιδιά από δέρμα. Και ήθελε κι εκείνο το ξύλινο παιδί να αποκτήσει δερμάτινο σώμα και να μην είναι σαν όλα τα παιδιά από δέρμα αλλά χωρίς δέρμα. Στα βασικά defaux του ξύλινου περιβλήματος ήταν πως το ξύλο είχε την τάση να επεκτείνεται, οπότε κάθε φορά που θα έλεγε ένα ψέμα ή θα έκανε κάποια αταξία, τζουπ μεγάλωνε η μύτη του, έβγαζε κλαδιά, φτιάχναν φωλιές τα πουλάκια κι άντε να ησυχάσει μέχρι κάποια καλή νεράιδα να φέρει έναν τρυποκάρυδο να επαναφέρει τη μύτη στο κανονικό της μέγεθος. Άκουγε από τα παιδιά από δέρμα, πως η μυτή τους συχνά έτρεχε, αλλά σαφώς το προτιμούσε από μια μύτη που γέμιζε φωλιές. Τα παιδιά από δέρμα επίσης, είναι κατά πολύ λιγότερο εύφλεκτα. Θα ξεχνούσε ο Πινόκιο -Πινόκιο το έλεγαν το ξύλινο εκείνο παιδί- τότε που κάηκαν τα πόδια του στη θράκα και έπρεπε να περιμένει τον πατέρα του, που ήταν ξακουστός ξυλουργός, να τον επισκευάσει; Είχε λοιπόν, πολλούς λόγους να θέλει να αλλάξει, να αποκτήσει δέρμα και να πάψει να είναι μία μαριονέτα. Γιατί ακόμα και χωρίς σχοινιά, μια μαριονέτα είναι πάντα μια μαριονέτα.
Θέατρο: Bios
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Καπενής, Δώρα Παρδάλη
Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης
Θα σε πάρει ο δρόμος
Οι ιστορίες έρχονται σε αυτούς που μπορούν να τις αφηγηθούν”
Τι κοινό έχουν ο Θεός με τον Χάρο;
Ένας σουβλατζής με μια ιερόδουλη;
Μια γριά με δύο μικρά αδερφάκια;
Ένας ρεσεψιονίστ με μία εγκλωβισμένη;
Θέατρο: Μικρός Κεραμικός
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Βουτσής, Κλέλια Μαμουνάκη, Δημήτρης Πλατής, Δήμητρα Τζιάννη
Σκηνοθεσία: Αποστόλης Ψαρρός
801,5 μ.
Ήταν 6 Φεβρουαρίου του 2015, όταν ο Βαγγέλης Γιακουμάκης αναγκάστηκε να φύγει από τη ζωή. Δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να σκεφτόταν, τι να ήθελε να πει παρά μόνο ερμηνείες είμαστε σε θέση να κάνουμε. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως βρέθηκε 800 μέτρα μακριά από τη σχολή του, ενώ διένυσε ακόμα 1,5 μ., πριν χαθεί για πάντα. Το θέατρο προσφέρει αυτόν τον μαγικό χώρο -τα 801,5 μ.-, που μας επιτρέπονται οι υποθέσεις.
Σε μια κοινωνία που επιμελώς καλύπτει τις παθογένειές της, όπου η άκρατη βία μεταξύ νέων παιδιών είναι καθημερινό φαινόμενο, το θέατρο ντοκουμέντο έρχεται να υπενθυμίσει για ακόμη μια φορά τα οικεία κακά. Η υπόθεση του Βαγγέλη αποτελεί την αφορμή να ακούσουμε αυτούς και αυτές που δεν τους δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να μιλήσουν.
Πρωταγωνιστούν: Αφροδίτη Αθανασιάδου, Μαρία Αποστολακέα, Κίκα Ζαχαριάδου, Γιάννης Κοντός, Φάνης Κοσμάς
Σκηνοθεσία: Χάρης Πεχλιβανίδης
The Philanthropist
Σε μια ιδανική κοινωνία όπου η ζωή κυλάει αρμονικά, η εισβολή ενός τέρατος θα ταράξει τις ισορροπίες και θα σπείρει τον τρόμο. Ο φιλάνθρωπος θα εμφανιστεί την κατάλληλη χρονική στιγμή ως σωτήρας για να αντιμετωπίσει αυτή την απειλή και να επαναφέρει την ηρεμία στην πόλη. Στην πορεία της ιστορίας θα φανεί πόσο η δράση αυτού του χαρακτήρα θα επηρεάσει την κατάσταση. Πόσοι θα τον δεχτούν ως σωτήρα και πόσοι θα τον αμφισβητήσουνε.
Θέατρο: Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη
Πρωταγωνιστούν: Σταύρος Μητρόπουλος: Φωνητικά, Μαντολίνο, Μάντολα, Τσέλο, Κρουστά, Φλογέρα, Synthesizer – θεατρικός ρόλος: The journalist, Χριστίνα Συριοπούλου: Πιάνο, Φωνητικά, Synthesizer – θεατρικός ρόλος: The journalist 2, Μιχάλης Κασβίκης: Κρουστά – θεατρικός ρόλος: The citizen, Γιώργος Σμακ: Ακουστική κιθάρα, Φωνητικά, Φλογέρα, Μελώντικα, Synthesizer – θεατρικός ρόλος: The citizen 2, Διονύσης Ανδριόπουλος: Χορός, κούκλες – θεατρικός ρόλος: Multi roles
Σκηνοθεσία: Σταύρος Μητρόπουλος
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 9-15/5/2024