Νέες κυκλοφορίες βιβλίων που ξεχώρισα
Σεπτέμβριος. Τι πιο ωραίο να έχουμε συντροφιά ενδιαφέροντα βιβλία αλλά και να τα χαρίσουμε ως δώρο στα αγαπημένα μας πρόσωπα! Αυτές είναι μερικές από τις νέες κυκλοφορίες βιβλίων που ξεχώρισα. Υπάρχουν πολλά ακόμα ενδιαφέροντα βιβλία, νέα και παλιά, και θα χαρώ να ακούσω και τις δικές σας προτάσεις.
Προτάσεις βιβλίων
Λογοτεχνία
Καιρός
Βερολίνο, Ιούλιος 1986.
Η Καταρίνα και ο Χανς συναντιούνται τυχαία σε ένα λεωφορείο. Εκείνη είναι μία δεκαεννιάχρονη φοιτήτρια, εκείνος ένας παντρεμένος συγγραφέας γύρω στα πενήντα πέντε. Αιφνιδιάζονται από την έλξη που τους κυριεύει, κάτι αμοιβαίο και παράφορο, κάτι που σταδιακά εντείνεται μέσα από το κοινό τους ενδιαφέρον για τη μουσική και την τέχνη, κάτι που αναπόφευκτα βαθαίνει και τους δένει ακόμα περισσότερο επειδή ακριβώς η σχέση αυτή πρέπει να παραμείνει μυστική.
Κόκκινος προδότης
Μόσχα, 1962.
Ο αξιωματικός της KGB, Αλεξάντερ Βάζιν, έχει λάβει εντολή να ανακαλύψει έναν κατάσκοπο των Αμερικανών, ο οποίος φημολογείται ότι ανήκει στα ανώτατα κλιμάκια της σοβιετικής εξουσίας. Ο Βάζιν νιώθει ότι κυνηγάει φαντάσματα, μέχρι που πληροφορείται την ύπαρξη μιας άκρως απόρρητης επιχείρησης, η οποία μπορεί να οδηγήσει στα πρόθυρα του πολέμου: την επιχείρηση Ανάντιρ.
Οι ανώνυμοι
Μια γαλλική πόλη (το όνομά της δεν θα το μάθουμε ποτέ), τη δεκαετία του ’70. Εδώ καταφεύγει ο αρχιεπιθεωρητής Σνεντέρ, γυρίζοντας την πλάτη στην υπόσχεση μιας λαμπρής καριέρας στο Παρίσι, καθώς δεν μπορεί να γλιτώσει από τα φαντάσματα του Πολέμου της Αλγερίας – μια εμπειρία για την οποία δεν μιλά ποτέ, αλλά που είναι διαρκώς και οδυνηρά παρούσα. Δεν θ’ αργήσει να βρεθεί αντιμέτωπος με μια σοβαρή υπόθεση: η Μπετύ, κόρη ενός χαμηλόβαθμου σιδηροδρομικού υπαλλήλου, δεν γύρισε σπίτι. Ο πατέρας της πιστεύει ότι είναι νεκρή και αποδεικνύεται πως έχει δίκιο.
Ο χαμένος πίνακας του Ρέμπραντ
O ΣΑΜΙΟΥΕΛ ΒΑΙΝΣΤΟΚ, EΝΑΣ ΔΙΟΡΑΤΙΚOΣ έμπορος έργων τέχνης, ιδιοκτήτης μιας μικρής γκαλερί στη Βοστώνη, δέχεται μια μέρα από έναν μικρομεσάζοντα κάτι απίστευτο: ένα χαμένο, άγνωστο έργο του Ρέμπραντ, που απεικόνιζε μια γυναίκα της εποχής του 1660, όταν ο μεγάλος καλλιτέχνης ζωγράφιζε την τότε σύντροφό του, τη Χέντρικε Στόφελς, μετά το θάνατο της αγαπημένης του Σάσκια. Υπήρχε η εξαιρετική πιθανότητα να είναι αληθινό;
Ο ανιψιός του Ραμώ
Σε ένα παρισινό καφέ ο φιλόσοφος συναντά έναν περίεργο και αντιφατικό άνθρωπο, που τίποτα δεν του μοιάζει λιγότερο απ’ ό,τι ο ίδιος του ο εαυτός. Ο διάλογος που ανοίγει μεταξύ τους, με την απαράμιλλη χάρη, το ανάλαφρο χιούμορ και την ευφυΐα του Ντιντερό, διευρύνεται σταδιακά για να καλύψει όλα τα κεντρικά θέματα της νεωτερικότητας: την αρετή και τη γνώση, τον έρωτα και το χρήμα, την ιδιοφυΐα και την πίστη, την πολιτική και την τέχνη.
Μάτια σου έδωσα κι εσύ κοίταξες το σκοτάδι
Κρυμμένη στην απόκρημνη κι απόμακρη οροσειρά των Γκιλιερίες όπου ελλοχεύουν κυνηγοί λύκων, ληστές, μάγισσες, χαμένοι οδηγοί ράλι, αντάρτες, θηρία και δαίμονες, η φάρμα Κλαβέλ στέκεται έξω απ’ τον χρόνο. Πάνω απ’ όλα βέβαια, είναι ένα σπίτι που κατοικείται από γυναίκες, τα φαντάσματα και τις αναμνήσεις τους.
Της μοίρας τα μαντέματα
Σμύρνη, 1878.
Στη συνοικία του Κουκλουτζά γεννιέται η Μαριώ, με τη μοίρα από τη μια να την προικίζει με το χάρισμα της ενόρασης και από την άλλη να την κυνηγά χωρίς έλεος, επιβάλλοντας ανταλλάγματα που τη σημάδεψαν ανεξίτηλα. Η ζωή της είναι γεμάτη με απώλειες που τη συντάραξαν, οράματα που τη συγκλόνισαν, ανατροπές που της αποκάλυψαν τη δύναμή της…
Γραφείο αποκρυφιστικών υποθέσεων
Παρίσι, 1830.
Ο θάνατος του γιου ενός υπουργού αναστατώνει τα παρισινά σαλόνια και την κυβέρνηση του βασιλιά Λουδοβίκου-Φίλιππου. Ήταν πράγματι αυτοκτονία; Ο νεαρός επιθεωρητής Βαλεντίν Βερν, παθιασμένος με την ιατρική αλλά και τον αποκρυφισμό, ακολουθεί τις δικές του μεθόδους για να λύσει το μυστήριο. Νέοι θάνατοι περιπλέκουν την υπόθεση. Συνδέονται όλοι μεταξύ τους; Ποιος είναι ο μυστηριώδης άντρας με το ψευδώνυμο «Εφημέριος»; Τι κρύβει και ο ίδιος ο νεαρός επιθεωρητής με το αγγελικό πρόσωπο και τη σκληρότητα στο βλέμμα;
Μαριγώ – Η αρχόντισσα της πόλης
Η αληθινή ιστορία μιας αδάμαστης γυναίκας, της οποίας το θάρρος και η ανιδιοτελής αγάπη για την πατρίδα θα συντελέσουν καθοριστικά στην απελευθέρωση της Ελλάδας.
«Μαριγώ Ζαραφοπούλα είναι το όνομά μου. Γεννήθηκα στην Πόλη, όταν η σκλαβιά ταλάνιζε το έθνος μου. Γεννήθηκα γυναίκα σε μια εποχή που ήμασταν αθέατες. Αυτή, όμως, ήταν και η δύναμή μου για να ζήσω όπως εγώ ήθελα. Κι έζησα τόσα πολλά…»
Κινούμενος ορίζοντας
Ταξιδεύοντας από το Σαντιάγο μέχρι την Πούντα Αρένας στη Χιλή, ο Ντανιέλε ντελ Τζούντιτσε εξερευνά την περιοχή, βρίσκοντας αποθηκευμένη στους πάγους της την ιστορία όσων έζησαν εκεί και όσων επιχείρησαν να την προσεγγίσουν.
Καθώς αφηγείται την αποστολή του, αναμοχλεύει τα σημειωματάρια από παλιότερες τολμηρές αποστολές, άγνωστες στους περισσότερους, με ναυάγια, πλοία κολλημένα για μήνες στους πάγους, και ναυτικούς στα όρια της απελπισίας ή εξοντωμένους από την τρέλα.
Η μαγεία της γεύσης
Αυτή είναι η ιστορία της Ελάιζα Άκτον, η οποία δημιούργησε το πρώτο σύγχρονο βιβλίο μαγειρικής που γράφτηκε στον κόσμο, όταν της είπαν ότι «η ποίηση δεν είναι για γυναίκες». Έτσι, χωρίς να έχει μαγειρέψει ποτέ στη ζωή της, αποφασίζει να κάνει μια νέα αρχή και προσλαμβάνει τη νεαρή Ανν Κέρμπι ως βοηθό της. Το βιβλίο αφηγείται τη διαδρομή των δύο γυναικών που θα συνδεθούν με μια βαθιά φιλία μέσα από τις συνταγές που δημιουργούν μαζί και τις σημαντικές εκμυστηρεύσεις για τα όνειρα, τους φόβους και τις ανατροπές στην πορεία της ζωής τους.
Ματωμένες γειτονιές
Μπουλούκια-μπουλούκια ξεμπούκαρε ο κόσμος από τις παρόδους στην οδό Πατησίων κουβαλώντας τις πέτρες τους. Οι «επίστρατοι» των συνοικιών οδηγούσαν κάρα γεμάτα πέτρες με επιγραφές, όπως «Οι Επίστρατοι Θησείου διά το ανάθεμα του προδότου». Η φιλάσθενη κυρία Γεωργία στηρίχθηκε στο μπράτσο του Μηνά λέγοντας: «Με το συμπάθιο, κύριε Μηνά, σπρώχνουν και φοβάμαι μην πέσω κάτω». Της χαμογέλασε. «Μη φοβάστε. Εγώ είμαι εδώ για εσάς. Να πάμε πιο κοντά να δούμε».
Μη λογοτεχνικά βιβλία
Μάθε Αγάπησε Ζήσε
Η ψυχολόγος και κοινωνική ερευνήτρια Αγνή Μαριακάκη μας εξηγεί με βαθιά ενσυναίσθηση γιατί το τραύμα είναι αναπόφευκτο στα παιδικά μας χρόνια, πώς και γιατί καθορίζει τη ζωή μας, την προσωπικότητά μας, τις επιλογές, τις αποφάσεις και τις σχέσεις μας.Σε αυτό το βιβλίο θα διαπιστώσεις ότι τα τραύματά μας ίσως υπήρξαν αναπότρεπτα, αλλά δεν είναι καταδικαστικά.
Stop overthinking
Ξεπέρασε τα αρνητικά μοτίβα σκέψης, μείωσε το άγχος και ζήσε μια ζωή χωρίς ανησυχίες. Η υπερβολική σκέψη είναι η μεγαλύτερη αιτία δυστυχίας. Μην εγκλωβίζεσαι σε έναν ατέρμονο κύκλο σκέψεων. Εστίασε στο παρόν και κράτησε το μυαλό σου μακριά από πράγματα που δεν έχουν σημασία και δεν θα έχουν ποτέ. Απελευθερώσου από την ψυχική φυλακή που εσύ έχεις δημιουργήσει.
Η ζωή δεν είναι χρήσιμη
Μπορεί να γίνει διανοητός ένας τρόπος ύπαρξης που δεν θα είναι βασισμένος σε έννοιες όπως η παραγωγικότητα, η εργασία, η κατανάλωση, αλλά και πάσης φύσεως προσπάθειες να νοηματοδοτηθεί η ζωή μέσω της απόδοσης χρησιμότητας σε αυτήν;
Στα δοκίμια που απαρτίζουν το Η Ζωή δεν είναι Χρήσιμη, ο Αΐλτον Κρενάκ ασκεί κριτική στη χρησιμοθηρική προσέγγιση απέναντι στη ζωή και το περιβάλλον, προβληματοποιώντας τον ορισμό εννοιών όπως είναι η «ανθρωπότητα», αλλά και –καίρια– τον υποτιθέμενο διαχωρισμό μεταξύ των ανθρώπινων όντων και του περιβάλλοντος.