Θέατρο

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 14-20/11/2024

Loading

Είκοσι θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Alarme

Το ALARME, είναι μια σκηνική σύνθεση με αφορμή την αλληλογραφία μεταξύ της βασίλισσας Ελισάβετ Α΄ και της Μαρίας Στιούαρτ. Φωτίζει την παράδοξη σχέση αγάπης- μίσους ανάμεσα στις δυο βασίλισσες, που στην πραγματικότητα δε συναντήθηκαν ποτέ, για να αναδείξει το πάντα επίκαιρο θέμα της εξουσίας.

Τα δυο γυναικεία ιστορικά πρόσωπα βρίσκονται αντιμέτωπα στη σκηνή του θεάτρου, απολιθώματα ενός παρελθόντος και διαχρονικά σύμβολα που εκφράζουν τη διαφθορά και την ίντριγκα της εξουσίας, την επιθετικότητα και τη βιαιότητα. Η Ελισάβετ υπερέχει, η Μαρία Στιούαρτ είναι υποτελής. Η υποτελής ενοχοποιεί την ξαδέρφη της, η οποία υποκρίνεται ότι ενοχοποιείται.

Η Βασίλισσα Ελισάβετ (Σοφία Χιλλ) και η Μαρία Στιούαρτ (Αγλαϊα Παππά)  ανταλλάσσουν ύβρεις στα αγγλικά και τα γαλλικά, με σύγχρονες πολιτικές αναφορές, ειρωνεία και σκληρό χιούμορ. Οι λέξεις θάνατος και αίμα επαναλαμβάνονται ως τα μοτίβα που διατρέχουν ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία.

Στον αντίποδα τους βρίσκεται ο αφηγητής (Τάσος Δήμας), ένας ρακένδυτος παρίας, εκπρόσωπος του καταρρακωμένου λαού. Εκφράζει την απόγνωση, την αγανάκτηση και την απέχθεια του λαού προς την εξουσία, αλλά και την αναπόφευκτη εξάρτησή του από τους ηγέτες του.

Οι ηθοποιοί κινούνται σε ένα σκηνικό πέρα από κάθε θεατρική σύμβαση, σαν εκθέματα σε ένα μαύρο μουσείο. Εκθέτουν στους θεατές  τα αισθήματά τους σε μια εποχή, που, όπως λέει ο Μπρεχτ για τον Μεσοπόλεμο, «θα πουλήσουμε και το πετσί μας».


Ο Άνθρωπος Ελέφαντας, έτσι τον είπαν

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος συνθέτει μία επίλεκτη ομάδα που αφηγούνται τα όσα έζησε κατά τον πολύπαθο βίο του ο Joseph Merrick. Ένας εμβληματικός αντιήρωας του οποίου το μονοπάτι είναι αφενός σπαρακτικό αλλά ταυτόχρονα και μία φωτεινή πηγή δύναμης και ελπίδας.

Γεννημένος στην Αγγλία το 1862 με ένα σπάνιο σύνδρομο, υπέφερε ήδη ως παιδί από σοβαρές σωματικές δυσμορφίες. Εξαιτίας της όψης του παραγκωνίστηκε πλήρως από την οικογένειά του και φυσικά από την κοινωνία, οδηγώντας τον στη μοναδική του λύση για επιβίωση, το τσίρκο. Παρά τα σκληρά βλέμματα και τη βαναυσότητα που υπέμεινε, ο Merrick κατάφερε να διαφυλάξει την ευγένεια της ψυχής του, το χιούμορ και την ενσυναίσθησή του ανέπαφα. Μέχρι το τέλος της ζωής του το ταλαιπωρημένο σώμα του ήταν γεμάτο από όνειρα.

Σε μια εποχή που αντιμετώπιζε τη διαφορετικότητα με φόβο και αποστροφή, ο Joseph Merrick αντιστάθηκε με σπάνια ψυχική ανθεκτικότητα και αξιοπρέπεια στις αντιλήψεις και τις προκαταλήψεις της κοινής γνώμης. Η οδύσσεια αυτού του ανθρώπου που αναγκάστηκε κατά τη διαδρομή του να αμφισβητήσει κάθε εγγενές χαρακτηριστικό του αλλά και που τελικά είχε τη γενναιότητα να σταθεί ακέραιος μπροστά στον καθρέπτη του, αποτελεί φάρο για κάθε πλάσμα που διαφέρει από την πλειοψηφία.


Αντιγόνη μου

Είχατε ποτέ την ευκαιρία να γνωριστείτε με μια ηρωίδα; Τώρα την έχετε!

Η Αντιγόνη υπήρξε ένας διαχρονικός μύθος, γνωστός σε όλους.

Η «Αντιγόνη μου» έρχεται για να τ’ αλλάξει όλα.

Στέκεται στη σκηνή και εκμυστηρεύεται στους θεατές τις σκέψεις, τα όνειρα και το παρελθόν της. Τους χρίζει κοινωνούς της «σημαντικότερης μέρας της ζωής της». Aναζητά τη θέση της στον κόσμο, ψάχνει την αλήθεια της πέρα από τα πρέπει, την ουσιαστική πράξη πέρα από τα προφανή και εντέλει, αναζητά αν την χωρά τούτος ο τόπος!

Αν αφεθείτε και την ακούσετε, μπορεί να σας εκπλήξει. Ίσως και ν’ ανακαλύψετε και κρυμμένες πτυχές του ίδιου σας του εαυτού μέσα απ’ τα λόγια της.

Η «Αντιγόνη μου» του Ανδρέα Φλουράκη είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό έργο που θέτει με χιούμορ καίρια ερωτήματα για την ανθρώπινη φύση, τη θέση της γυναίκας,  την εξουσία και την ατομική ευθύνη.


Ο αόρατος επισκέπτης

Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας βρίσκεται κατηγορούμενος για το φόνο της ερωμένης του.

Είναι παγιδευμένος σε μία δίνη από ανομολόγητους φόβους, παρορμητικές αποφάσεις, υποψίες και σκιές, μυστικά και ψέματα.

Μία δαιμόνια δικηγόρος καλείται να φωτίσει τις σκοτεινές πτυχές του μυστηρίου. Έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της, μαζί του, για να ανακαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί.

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και κάθε λεπτό που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην αποκάλυψη της αλήθειας. Ή μήπως όχι;

Η αλήθεια και το ψέμα, μπλέκονται σε έναν σφιχτοδεμένο ιστό που όσο πιο πολύ ξεδιπλώνεται τόσο πιο περίπλοκος γίνεται.

Πόση αλήθεια χωράει σε ένα ψέμα; Πόσο ψέμα κρύβει μια αλήθεια;


Η γραμμή του ορίζοντος

Μια 32χρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: Έχει μόλις χωρίσει – χωρίς να ξέρει γιατί – και καταφεύγει στην Πάτμο, στο μυσταγωγικό νησί της Αποκάλυψης, όπου καταδύεται σε έναν επώδυνο απολογισμό ζωής. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση.


Δράκουλας

O Κόμης Δράκουλας, ένας αρχαίος βρικόλακας, προσπαθεί να μετακομίσει από την Τρανσυλβανία στην Αγγλία για να διαδώσει την κατάρα των Νοσφεράτου.

Ο Δράκουλας, συμβολίζοντας το απόλυτο κακό, τον διάβολο, το σκοτάδι, προσπαθεί να βγει από τις σκιές απομυζώντας ζωή από τους ήρωες.
Οι ήρωες του έργου-μποέμ της εποχής παλεύουν ο καθένας με τον προσωπικό του δαίμονα·  τον καλούν και αντιμετωπίζουν κυρίως τον εαυτό τους.
Ο βρικόλακας μεταμορφώνεται σε αυτό που επιθυμούν.
Αφού τους σαγηνεύει, στο τέλος τους καταστρέφει και τους αφανίζει, αφήνοντας τους ήρωες κενούς και μεταμορφωμένους.


Ο επιθεωρητής Ντρέικ και η μαύρη χήρα

Όταν ο μεγιστάνας του πετρελαίου Τζον Τζόνσον βρίσκεται καρφωμένος με ένα τεράστιο σπαθί στην πλάτη του, μοιάζει με μια απλή υπόθεση δολοφονίας. Αλλά τα πράγματα στον κόσμο του θρυλικού επιθεωρητή ΝΤΡΕΙΚ και του αρχιφύλακα ΠΛΌΝΤ δεν είναι ποτέ όπως φαίνονται. Γιατί ο Τζόνσον ήταν μεταμφιεσμένος σε γυναίκα; Γιατί είχε φάει μια χελώνα; Γιατί όλες οι γυναίκες στο σπίτι μοιάζουν ίδιες; Πόσο κινδυνεύει η ζωή τους;


Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα

Μια ματιά στον άνθρωπο.
Αυτόν τον άνθρωπο που ανήκει στη φυλή του ανθρώπου.
Αυτόν τον άνθρωπο που τον κάνει άνθρωπο η ανθρώπινη μορφή του.
Αυτόν τον άνθρωπο που με τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του έγινε άνθρωπος.
Αυτόν τον άνθρωπο που συμπεριφέρεται ως άνθρωπος απέναντι σε έναν άλλον άνθρωπο.


Η αβάσταχτη Ελαφρότητα μιας Μύτης Ν.Γκόγκολ

Η σκηνοθετική προσέγγιση αυτής της ΜΥΤΗΣ έχει ως κεντρικό άξονα τη ανελέητη σατιρική διάθεση του Γκόγκολ, ο οποίος με βιτριολικό χιούμορ, καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της εποχής του, που παραμένουν διαχρονικά και επίκαιρα. Στο έργο, οι χαρακτήρες από τον «Ο Επιθεωρητής» συναντούν απρόσμενα τον ήρωα από τη «Μύτη», δημιουργώντας απίθανες καταστάσεις που οδηγούν σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις. Ταυτόχρονα, η ικανότητα της Φεκλα Ιβανοβνα από τα «Παντρολογήματα» να κάνει προξενιά και να παντρεύει όποιον βρει μπροστά της μπλέκεται με την πανικόβλητη προσπάθεια των δημοσίων υπαλλήλων να κρύψουν την αλήθεια από τον υποτιθέμενο επιθεωρητή.

Η σκηνική σύνθεση και η χιουμοριστική αλληλεπίδραση των χαρακτήρων φωτίζουν με ευφυία τα κοινωνικά και πολιτικά παράδοξα που σημάδευαν τη ρωσική κοινωνία του 19ου αιώνα και που με έναν εκπληκτικό τρόπο αντανακλώνται και στη σημερινή πραγματικότητα. Μέσα από κωμικές παρερμηνείες, γκροτέσκες φιγούρες και παρανοήσεις, το έργο διατηρεί την ουσία της γκογκολιανής σάτιρας: την ανατροπή της καθεστηκυίας τάξης και την αποκάλυψη της ανθρώπινης ματαιοδοξίας και υποκρισίας.
Ίσως όμως είναι λάθος και αδικία να υπερτονίζουμε μόνο τον σατυρικό χαρακτήρα του έργου του. Ο Γκογκολ είναι από τους βασικούς δημιουργούς στη διαμόρφωση μιας ρωσικής εθνικής λογοτεχνικής παράδοσης και ταυτότητας. Ήταν πρωτοπόρος στη χρήση του συμβολισμού και της ψυχολογικής εμβάθυνσης στη λογοτεχνία


Καρένινα

Μια τολμηρή μεταγραφή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι

Μία γυναίκα κι ένας άνδρας, η Άννα και ο Λέβιν, σε δύο παράλληλες ιστορίες αναζητούν το νόημα της ύπαρξής τους διεκδικώντας με τον δικό τους τρόπο την προσωπική ελευθερία μέσα σε μια ασφυκτικά συμβατική κοινωνία που κατηγοριοποιεί στερεοτυπικά τους ανθρώπους και καταλήγει να συνθλίβει τη φύση τους. Η πορεία του αγώνα τους και τελικά η μοίρα τους θα είναι εντελώς διαφορετικές.


Matilda The Musical

Η Matilda Wormwood είναι ένα παιδί διαφορετικό από τα άλλα παιδιά της ηλικίας της. Το μυαλό, τα συναισθήματα και οι ικανότητες της λειτουργούν σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Λατρεύει το διάβασμα, έχει τηλεκινητικές ικανότητες, δημιουργεί ιστορίες με το μυαλό της και απεχθάνεται την αδικία, μεγαλώνοντας μέσα σε έναν άδικο κόσμο, δίπλα στους λάθος ανθρώπους, όπως δυστυχώς συμβαίνει σε όλα τα ξεχωριστά πλάσματα.
Η Matilda, με το μυαλό και την αγνότητα της, παλεύει σηκώνοντας το μικρό της ανάστημα για το σωστό και το δίκαιο, εναντιώνεται στα εμπόδια που υψώνονται μπροστά της από την οικογένεια και την παρανοϊκή διευθύντρια του σχολείου της και βοηθάει την αγαπημένη της δασκάλα να κερδίσει ξανά τη ζωή της.
Γιατί «κάποιες φορές, η τάξη θέλει… αταξία»!


Μεμοράντουμ

Ένα πολιτικό κείμενο ως σχόλιο κατά του σοβιετικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας.

Το περιβάλλον είναι το υπερρεαλιστικό -καφκικό- σύμπαν μιας δημόσιας υπηρεσίας. Η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός είναι οι ύψιστες αξίες που διατρέχουν τους εργαζομένους. Μια νέα γλώσσα επιβάλλεται στους υπαλλήλους. Μια γλώσσα τεχνοκρατική απαλλαγμένη από κάθε συναισθηματισμό. Με αυτήν τη γλώσσα θα γίνεται στο εξής η υπηρεσιακή αλληλογραφία.


Μεταμόρφωση

Ένα πρωινό, ένας υπάλληλος μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επανάληψης του ίδιου, σταθερού, καθημερινού προγράμματος, ξαφνικά, αδυνατεί να σηκωθεί από το κρεβάτι του και να επαναλάβει τις ίδιες παγιωμένες κινήσεις. Ο κόσμος γύρω του γίνεται εχθρικός και ο ίδιος γίνεται εχθρός του κόσμου, ένα παράσιτο. Ο Πατέρας και η Μάνα, η Αδελφή, ο Προϊστάμενος, όλοι όσοι μέχρι εκείνη τη στιγμή τον είχαν ως πρότυπο, ξαφνικά γίνονται εχθροί· και αυτός, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στη ρουτίνα και τους ρόλους που όλοι του έχουν επιβάλλει, γίνεται εχθρός τους. Η εναντίωση όμως αυτή δεν εκδηλώνεται με επαναστατικά μανιφέστα και φανταχτερές δηλώσεις, όπως αντίστοιχα οι διαταγές μένουν πάντα κρυφές, αδιόρατες και εσωτερικευμένες.


Οιδίπους Τύραννος

Ο Οιδίποδας, βασιλιάς της Θήβας, αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται. Ο Σοφοκλής στο πρόσωπο του Οιδίποδα σκιαγραφεί έναν βασιλιά στα όρια της αλαζονείας, τυφλωμένο από το «εγώ» και την υπέρμετρη πίστη του στη δύναμη της λογικής –λόγοι ικανοί να τον οδηγήσουν στην ύβρη και από εκεί στην πτώση–, και την ίδια στιγμή έναν άνθρωπο γυμνό, μόνο απέναντι στο αναπάντητο υπαρξιακό ερώτημα: «ποιος είμαι;».. Ο «Οιδίπους Τύραννος» δείχνει εύστοχα την ικανότητα του ανθρώπου να διαχειρίζεται, στην πορεία των αιώνων, όλα τα δεινά που αποδόθηκαν σε πλανητική ανισορροπία ή θεϊκή τιμωρία, αλλά στην πραγματικότητα προκλήθηκαν λόγω της ανθρώπινης πλεονεξίας και ματαιοδοξίας».


Ομήρου Ιλιάς | Ραψωδία Γ’ – Τειχοσκοπία

Η σκηνική ανάγνωση γίνεται ένα ταξίδι φαντασίας στο μακρινό παρελθόν της Τροίας, όπου οι αντίπαλοι στρατοί είναι παραταγμένοι μπροστά στα τείχη, για να παρακολουθήσουν την μονομαχία, ανάμεσα στον Πάρη και τον Μενέλαο. Οι άντρες δίνουν όρκο πως η έκβαση της μάχης, ορίζει και την έκβαση της εκστρατείας. Ο νικητής θα κερδίσει τον πόλεμο και θα πάρει για λάφυρο την Ελένη. Ο Πάρης φαίνεται πως χάνει την μάχη, αλλά γλιτώνει τον θάνατο καθώς διασώζεται με μαγικό τρόπο από την θεά Αφροδίτη. Ο Μενέλαος μένει μόνος στο πεδίο της μάχης και ο πόλεμος συνεχίζεται…
“Στολίστηκαν για την σφαγή πίσω απ’ τους αρχηγούς τους κι άνοιξαν βήμα σκούζοντας οι Τρώες”


Περιμένοντας τον Γκοντό

Η τεχνητή νοημοσύνη, που έχει δώσει την παραπάνω απάντηση στο πώς πρέπει να παρακολουθήσει κανείς το Περιμένοντας τον Γκοντό, μοιάζει να γνωρίζει καλά το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ. Για τους περισσότερους το έργο δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, πρόκειται ένα από τα σπουδαιότερα και επιδραστικότερα κείμενα του 20ου αιώνα, το οποίο συνεχίζει να απασχολεί τους δημιουργούς μέχρι σήμερα. Παράλληλα όμως, είναι ανοιχτό σε όλους τους νέους θεατές, κάθε ηλικίας, καθώς παραμένει επίκαιρο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο συνδυάζει την τραγικότητα με το χιούμορ, όντας ταυτόχρονα βαθύ και διασκεδαστικό. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, μαζί με μία εξαιρετική ομάδα συνεργατών, παρουσιάζει το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ, από τις 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Πόρτα, προσκαλώντας το κοινό σε μία ερμηνευτική προσέγγιση που αναδεικνύει το τραγικωμικό του σύμπαν και ταυτόχρονα επιχειρεί μία ανάγνωση ακριβείας που ακουμπά όσο ποτέ στις μέρες μας.

Ιδιαίτερο στοιχείο στην παράσταση αποτελεί η διανομή, όπου συναντάμε κατ’ αποκλειστικότητα νέοι σε ηλικία ερμηνευτές, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική του να ανατίθενται οι ρόλοι σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Έτσι, η παράσταση καταθέτει ένα σχόλιο για τα αδιέξοδα της νέας γενιάς, που στην εποχή μας βρίσκει τον εαυτό της καθηλωμένο από τις καταστάσεις, πριν καν ξεκινήσει την πορεία της. Επί σκηνής θα βρίσκονται οι: Πάνος Παπαδόπουλος, Τάσος Ροδοβίτης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Γιάννης Βαρβαρέσσος και Πέτρος Δημοτάκης.


Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή

Στα τέλη του 1880, μερικά χρόνια μετά την εφεύρεση του ηλεκτρισμού, στην Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός, ένας καταξιωμένος γιατρός, αφοσιωμένος επιστήμονας και οικογενειάρχης, ο Δρ. Γκίβινγκς, ανακαλύπτει, με αγνές προθέσεις, με στόχο την θεραπεία της «υστερίας» των γυναικών (και ενίοτε των αντρών) ασθενών του μια εκπληκτική, νέα και πρωτοπόρα συσκευή: τον ηλεκτρικό δονητή.

Ο Δρ. Γκίβινγκς θεραπεύει δυστυχισμένες γυναίκες – και σπανιότερα, άνδρες – με αυτή τη νέα ηλεκτρική συσκευή. Είναι ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα, όταν η μηχανή του διεγείρει τις ασθενείς του σ’ αυτό που τότε ονόμαζαν ευτυχισμένους παροξυσμούς (ή, όπως τους ξέρουμε σήμερα, οργασμούς). Ευαίσθητος στην επιστήμη του, είναι αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει. Ενώ ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο βικτωριανό σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγος του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Όταν μια νέα «υστερική» ασθενής κάνει την εμφάνιση της μαζί με τον σύζυγο της, φέρνοντας μαζί τους την προβληματική σχέση τους αλλά και μία τροφό, το ζεύγος Γκίβινγκς θα κληθεί να αναθεωρήσει και τη δική του σχέση, όπως και τι σημαίνει τελικά να αγαπάς κάποιον πραγματικά.


Tank / Όλη νύχτα εδώ

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ τιμά την επέτειο της εξέγερσης  του Πολυτεχνείου παρουσιάζοντας την βραβευμένη παράσταση  ΤΑΝΚ/ΟΛΗ ΝΥΧΤΑ ΕΔΩ σε μια ειδική, επετειακή παράσταση την   Κυριακή 17 Νοεμβρίου στις 12.00  το μεσημέρι,  στη σκηνή της Φρυνίχου 14.

Η παράσταση σε δραματουργία της ομάδας RMS ΜΑΤΑRΟΑ βασισμένηστο βιβλίο Όλη Νύχτα Εδώ σε επιμέλεια Ιάσονα Χανδρινού και σε σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη, πρωτοπαρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Τέχνης κατά την θεατρική περίοδο 2023-24 και βραβεύτηκε πρόσφατα με το ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 2024  από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών (ΕΛ.Ε.Κ.ΘΕ.Π.ΤΕ). 

Μέσα από τις προφορικές μαρτυρίες-μνήμες πρωταγωνιστών των γεγονότων, όπως τις κατέγραψε ο ιστορικός Ιάσονας Χανδρινός και περιλαμβάνονται στο ομώνυμο βιβλίο «Όλη Νύχτα Εδώ» αλλά και αρχειακό υλικό, ξετυλίγεται ο μίτος της αφήγησης στον λαβύρινθο   της μνήμης. Η παράσταση αφηγείται τα γεγονότα της εξέγερσης με πρωτότυπο τρόπο, που συγκινεί θεατές κάθε ηλικίας. Μουσικά αποσπάσματα, δραματοποίηση μαζί με αφήγηση, φανερώνουν πως η προσωπική εμπειρία όταν μεταφέρεται στις μεταγενέστερες γενιές, συνθέτει μια πληρέστερη εικόνα της Ιστορίας και καταφέρνει να αφυπνίζει αξίες όπως η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση και η ελευθερία.


Φονικό στα σκοτεινά

Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Ένα τροχαίο ατύχημα σε έναν έρημο δρόμο φέρνει τον διάσημο αλλά προβληματικό τραγουδιστή Danny Sierra και την δυσλειτουργική οικογένειά του σε ένα απομονωμένο εξοχικό σπίτι. Όλοι φιλοξενούνται από την ιδιόρρυθμη ιδιοκτήτρια που κάτι τούς θυμίζει. Από τη στιγμή που φτάνουν, μια σειρά περίεργων γεγονότων τους αναστατώνει… τα φώτα σβήνουν, η ένταση ανεβαίνει και κρυμμένα μυστικά έρχονται στο φως. Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται… Με τα φώτα σβηστά, μόνο αν είσαι γενναίος θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις την αλήθεια.


Εκτός ύλης

Ένας βουλευτής, που έχει διατελέσει για χρόνια και υπουργός ελληνικών κυβερνήσεων, αποφασίζει να παραιτηθεί από το αξίωμά του και να εγκαταλείψει μια για πάντα την πολιτική ζωή της χώρας. Έτσι, ετοιμάζεται να εκφωνήσει τον τελευταίο του λόγο στη Βουλή τη νύχτα της ψήφου εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση. Έναν λόγο, που όμοιός του δεν έχει διαβαστεί ποτέ στην αίθουσα του κοινοβουλίου. Αφού έχει αναλογιστεί τις πράξεις και κυρίως τις παραλείψεις του σε οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο, εξομολογείται και παράλληλα απολογείται ενώπιον ενός λαού που τον πίστεψε, με την ελπίδα ότι –έστω και την τελευταία στιγμή– θα προλάβει να γίνει σύμμαχος της αλήθειας και υποστηρικτής μιας μεγάλης συγγνώμης, που έπρεπε να έχει ειπωθεί καιρό πριν.


Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 7-13/11/2024


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *