Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 27/2-5/3/2025
Εννέα νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Carnage
Η ανθρώπινη ψυχή συχνά παραμένει δεσμευμένη-από το ψυχικό τραύμα, το κοινωνικό πρέπει, τον φόβο για την αλήθεια και τον πραγματικό εαυτό. Και αισθάνεσαι σαν να βλέπεις τη ζωή μέσα από ένα αδιόρατο, άκαμπτο, διάφανο τοίχο, λαχταρώντας, μάταια, να γκρεμίσεις αυτό που σε κρατά σε απόσταση, καθώς βλέπεις άλλους να ζουν μια ζωή που εσύ δεν μπορείς.
Ποια είναι η πρώτη πράξη βίας; Ποιοι είναι οι σταθμοί αυτής της εξελικτικής βιαιότητας που ορίζει την διαμόρφωση ενός νέου ανθρώπου; H έννοια της βίας παίρνει άλλες διαστάσεις. Δεν είναι μόνο σωματική αλλά και υπαρξιακή, όπου η άρνηση της ωρίμανσης, η καταπιεσμένη ταυτότητα και οι ανεπούλωτες πληγές διαμορφώνουν τη ζωή εξίσου καθοριστικά με τη μοίρα. Σ’ αυτό το έργο, εξερευνούμε τον εγκλωβισμένο εαυτό-τον Σεμπάστιαν, αιώνια παιδί σε σώμα άντρα, τη Βάιολετ, να ξαναγράφει την πραγματικότητα για να διατηρήσει τον έλεγχό της και πως αυτές οι δύο, σχεδόν αρχετυπικές, φιγούρες μεταβάλλονται όταν μία νέα δύναμη ταράξει την μεταξύ τους ισορροπία. Κάθε χαρακτήρας είναι παγιδευμένος, περιορισμένος από κοινωνικούς φραγμούς και προσωπικά φαντάσματα, αναζητώντας διέξοδο στη φαντασία, μόνο για να ανακαλύψει πως η ψευδαίσθηση είναι ταυτόχρονα καταφύγιο και παγίδα.
Έτσι όπως με θες – Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα
Το «Έτσι όπως με θες» είναι εμπνευσμένο από ένα διάσημο δικαστικό γεγονός, αυτό της υπόθεσης Canella – Bruneri, που ξεκίνησε το 1926 και διήρκησε 40 χρόνια και που κράτησε τους ανθρώπους αναστατωμένους για την πραγματική ταυτότητα του ατόμου στο οποίο απέδιδαν τα δύο ονόματα οι αντίπαλες πλευρές, χωρίς πειστική λύση.
Στο «Έτσι όπως με θες» μεταφέρεται το πρόβλημα της ταυτότητας στο γυναικείο χαρακτήρα και επεκτείνεται στην απώλεια της ταυτότητας και την αναζήτησή της. Αλλά αυτή η αναζήτηση δεν σταματά μόνο στο πρόσωπο της Άγνωστης αλλά, βλέπει και την ταυτότητα και τη συμπεριφορά του κάθε ενός μας ανάλογα με το ποιους έχουμε απέναντί μας.
Τα καλά παιδιά
Τι δυνατός βοριάς… Ας φυσά τώρα!
Ένα κράτος με αυταρχικό καθεστώς και μια σκληρή κοινωνία που μαστίζεται από βία. Τρεις θεμέλιοι λίθοι: πατρίς-θρησκεία-οικογένεια. Πέντε μαθητές στο ωραιότερο σχολείο διδάσκονται από το ωραιότερο σχολικό βιβλίο που γράφτηκε ποτέ και αναπαράγουν ό,τι βλέπουν. Μέχρι που αρχίζουν να εκδηλώνουν συμπτώματα ανυπακοής και η ασθένεια να γίνεται κολλητική. Πώς θα είναι αυτοί οι μαθητές ως το τέλος της σχολικής χρονιάς; Θα καταφέρουν να προβιβαστούν με άριστα;
Κύριε ελέησον
Τέσσερις φίλοι -πρώην πλούσιοι & πετυχημένοι, νυν νεόπτωχοι & άστεγοι- οδηγούνται από τη μεγάλη κοινωνική και οικονομική άνεση, στην ανέχεια και την παραίτηση.
Συνομιλούν μεταξύ τους, ενώ στην πραγματικότητα απλώς μονολογούν γιατί κανείς δεν μπορεί να ακούσει τον άλλο.
Έχει νόημα να ζήσουν κι άλλο έτσι;
Τι τους οδήγησε σ’ αυτήν την κατάσταση; Έφταιξε η οικονομική κρίση ή κάποιο από τα παιχνίδια τους;
Μετά το τέλος
Όταν ο κόσμος, η κοινωνία και οι κανόνες της όπως τους ήξερες έχουν φτάσει στο τέλος τους, τι κάνεις; Όταν το να βγεις έξω σημαίνει θάνατο, πως επιβιώνεις; Πόσο αργά περνάει ο χρόνος μέσα σε τέσσερις τοίχους; Πόσο γρήγορα αλλάζουν οι σχέσεις και οι άνθρωποι, όταν έχουν μόνο ο ένας τον άλλο; Η Λουίζ και ο Μαρκ είναι συνάδελφοι. Μια πυρηνική έκρηξη τους οδήγησε σε ένα υπόγειο καταφύγιο όπου θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τα επίπεδα της ραδιενέργειας να πέσουν και να είναι ασφαλές να βγουν έξω. Στον υποχρεωτικό εγκλεισμό, αναδύονται τα καλύτερα και τα χειρότερα ένστικτα τους. Μια σχέση οικειότητας, χειραγώγησης και κακοποίησης υφαίνεται μέσα στα λεπτά, τις ώρες, τις μέρες που περνάνε μαζί, απομονωμένοι από τον έξω κόσμο. Πόσο από τον εαυτό τους αντέχουν να χάσουν; Ή μήπως να αποκαλύψουν;
Μόλις θυμούμαι πια τους ποιητές
Αν μπορούσαμε να συμπορευτούμε στην καθημερινότητά μας με τα έργα των σπουδαίων ποιητών μας, θα ήταν άραγε διαφορετική η ζωή μας;
Μήπως όταν ο Καβάφης, ο Ελύτης, ο Ρίτσος, ο Παλαμάς, η Κική Δημουλά κι άλλοι πολλοί δημιουργούσαν, αυτό ονειρεύονταν;
Να μας τρέφουν μ’ αυτά τα εξαίσια πετάγματα της ψυχής τους, μ’ αυτόν τον οίστρο που ανεβάζει το πνεύμα ψηλά και το καθιστά ανήκανο να πράξει το «κακό».
Ο Μουνής
Γλέντια, φωνές, τραγούδια, κλαρίνα και μαχαίρια, ανεκπλήρωτοι έρωτες και απραγματοποίητα όνειρα, παρελαύνουν σε ένα κομμωτήριο στην ελληνική επαρχία. Τα κουτσομπολιά πάνε κι έρχονται όπως τα ρόλεϊ στα κεφάλια των γυναικών που ανελέητα κρίνουν και κατακρίνουν τους πάντες και τα πάντα. Μια νεαρή κοπέλα -ξεφυλλίζοντας περιοδικά- ελπίζει να έρθει η μέρα που θα μπει και η ίδια σε μια σελίδα στο περιοδικό.
Στο καφενείο, άντρες με κομπολόγια στα χέρια διαδίδουν νέα κι ένα μικρό αγόρι ονειρεύεται…
Οι ζωές των άλλων μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να ξορκίσουν αμαρτίες. Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες σε ρόλους κωμικοτραγικούς, τόσο βίαιους όσο και τρυφερούς. Το παραμύθι του έρωτα, του θανάτου αλλά και μια βίαια δομημένη κοινωνία, μέσα από τις ζωγραφιές πάνω σ’ ένα τραπεζομάντιλο καφενείου.
Και ο Μουνής, σα σκιάχτρο σε χωράφι, στέκει εκεί σα σύμβολο της ύπαρξής του, σταθερό, αινιγματικό, σιωπηλός παρατηρητής μιας κοινωνίας που ξέρει τα πάντα, αλλά δε λέει τίποτα.
Perfetta
Η παράσταση είναι η αφήγηση μιας “κανονικής” γυναίκας, με μία “κανονική” ζωή, σε τέσσερις διαδοχικές Τρίτες ενός μήνα. Πωλήτρια αυτοκινήτων, μητέρα, σύζυγος, φίλη, η ηρωίδα βρίσκεται σε κάθε μια από αυτές τις Τρίτες σε διαφορετική φάση του κύκλου της. Οι σταθερές της συνήθειες την οδηγούν σε διαφορετικές σκέψεις, συναισθήματα και πράξεις, με άκρως κωμικά αποτελέσματα. Η Perfetta μιλάει με ειλικρίνεια, ευαισθησία και χιούμορ, χωρίς καθόλου απολογητική διάθεση, για την εμπειρία της γυναίκας, ομολογώντας πως «οι ημέρες
μου είναι όλες ίδιες, αλλάζω μόνο εγώ».
Το φως του γκαζιού
Σε μια κατοικία στο σκοτεινό και ομιχλώδες Λονδίνο, η Μπέλλα και ο Τζακ Μάννινγκαμ μένουν σε ένα σπίτι στιγματισμένο από έναν μυστηριώδη φόνο του παρελθόντος μαζί με τις δύο υπηρέτριές τους, Ελίζαμπεθ και Νάνσυ. Όταν ο Τζακ λείπει τα βράδια, η Μπέλλα βασανίζεται από περίεργους θορύβους στον επάνω όροφο, την εξαφάνιση και απρόσμενη εμφάνιση αντικειμένων και τις ανεξήγητες αυξομειώσεις του φωτός του γκαζιού. Η απροσδόκητη άφιξη ενός αινιγματικού άντρα θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή του ζευγαριού κάτι το οποίο θα τους ταράξει συθέμελα.
Ποιος από όλους ευθύνεται τελικά για όλα αυτά τα παράξενα που συμβαίνουν στο σπίτι; Μήπως η Μπέλλα έχει κληρονομήσει την τρέλα της μητέρας της και όλα γεννώνται από το άρρωστο μυαλό της;
Ποιόν μπορείς να εμπιστευτείς όταν δε μπορείς να εμπιστευτείς ούτε τον ίδιο σου τον εαυτό;
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 20-26/2/2025