Άμλετ – Κριτική θεάτρου
Ο πρίγκιπας της Δανίας, Άμλετ, επιστρέφει στο Κάστρο Έλσινορ μετά τον θάνατο του πατέρα του. Ανακαλύπτει ότι η μητέρα του, Γερτρούδη, παντρεύτηκε τον θείο του, Κλαύδιο, ο οποίος σφετερίστηκε τον θρόνο. Το φάντασμα του νεκρού βασιλιά αποκαλύπτει στον Άμλετ ότι δολοφονήθηκε από τον Κλαύδιο. Ο Άμλετ προσποιείται ότι είναι τρελός για να πάρει εκδίκηση για τον πατέρα του.
Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΑΤΙΑ
Μία παράσταση του κλασικού έργου του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Άμλετ, δοσμένη με μια πιο σύγχρονη οπτική.
Ο Αναστάσης Ροϊλός, στον ρόλο του Άμλετ, κατάφερε να αποδώσει τον πρίγκιπα της Δανίας με τρόπο που ισορροπούσε ικανοποιητικά ανάμεσα στην παραδοσιακή ερμηνεία και σε μια πιο σύγχρονη ματιά.
Οι δεύτεροι ρόλοι ήταν επίσης καλοπαιγμένοι, με κάθε ηθοποιό να δίνει τον καλύτερό του εαυτό.
Ο σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης κατάφερε να δώσει μια νέα πνοή στο κλασικό έργο. Ο φωτισμός και τα σκηνικά δημιουργούσαν μια ατμόσφαιρα που ταίριαζε με τη δραματικότητα του έργου. Οι αλλαγές μεταξύ των σκηνών συνέβαλλαν στη διατήρηση του ρυθμού και της έντασης σε όλη τη διάρκεια του έργου. Οι εναλλαγές των σκηνικών γινόντουσαν με ομαλό και φυσικό τρόπο, υποστηρίζοντας την αφήγηση και ενισχύοντας την αίσθηση της δράσης και της κίνησης. Η μουσική έντυνε ιδανική την παράσταση.
Τα κοστούμια της παράστασης, σχεδιασμένα από τη Βασιλική Σύρμα, συνδύαζαν την παραδοσιακή αισθητική με σύγχρονες πινελιές, προσδίδοντας στους χαρακτήρες μια διαχρονική και ταυτόχρονα μοντέρνα εμφάνιση. Οι λεπτομέρειες στα κοστούμια ενίσχυαν την ταυτότητα κάθε χαρακτήρα και συμβάδιζαν ιδανικά με τη γενική αισθητική της παράστασης.
Η παράσταση ήταν μια φιλόδοξη προσπάθεια προκειμένου να φέρει κοντά σε ένα νέο κοινό το κλασικό κείμενο του Σαίξπηρ, αναδεικνύοντας τις διαχρονικές θεματικές του έργου, όπως η προδοσία, η εκδίκηση, η εξουσιομανία, η τυφλή αφοσίωση στην εξουσία. Η ερμηνεία του Αναστάση Ροϊλού ως Άμλετ, σε συνδυασμό με τη σκηνοθετική ματιά του Θέμη Μουμουλίδη, δημιούργησαν μια ενδιαφέρουσα θεατρική εμπειρία.
Έλειπε, όμως, αυτό το κάτι που θα έκανε το έργο να ξεχωρίσει. Έλειπε ένα μεγαλύτερο βάθος στην απόδοση των χαρακτήρων που θα δημιουργούσε σύνδεση των θεατών μαζί τους. Υπήρχε δυσκολία στην απόδοση των συναισθημάτων όπως ο θυμός, η οργή, η απόγνωση, η απελπισία, η τρέλα, που οφειλόταν και στη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά που παρέπεμπε περισσότερο σε ελεύθερη απόδοση του κειμένου.
Συμπερασματικά, είναι μια ενδιαφέρουσα θεατρική πρόταση, χωρίς παρόλα αυτά να καταφέρει να προκαλέσει έντονα συναισθήματα στον θεατή.
Πληροφορίες παράστασης
Περιοδεία
Πρωταγωνιστούν: ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ | ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ| ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΚΥΦΤΟΥΛΗΣ | ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΟΒΡΗΣ | ΜΑΡΟΥΣΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ | ΤΖΕΝΗ ΚΑΖΑΚΟΥ
ΑΡΗΣ ΝΙΝΙΚΑΣ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Μετάφραση ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Επεξεργασία κειμένου- Σκηνοθεσία ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ
Μουσική ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ
Σκηνικό ΜΙΚΑΕΛΛΑ ΛΙΑΚΑΤΑ
Κοστούμια ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ
Κίνηση ΠΑΤΡΙΣΙΑ ΑΠΕΡΓΗ
Φωτισμοί ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Σπαθογραφίες ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ
Βοηθός σκηνοθέτη ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΙΑΠΟΠΟΥΛΟΥ
Επικοινωνία ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ
Φωτογραφίες ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ
Artwork ΘΩΜΑΣ ΠΑΛΥΒΟΣ