Νέες κυκλοφορίες βιβλίων που ξεχώρισα
Φεβρουάριος. Τι πιο ωραίο να έχουμε συντροφιά ενδιαφέροντα βιβλία αλλά και να τα χαρίσουμε ως δώρο στα αγαπημένα μας πρόσωπα! Αυτές είναι μερικές από τις νέες κυκλοφορίες βιβλίων που ξεχώρισα. Υπάρχουν πολλά ακόμα ενδιαφέροντα βιβλία, νέα και παλιά, και θα χαρώ να ακούσω και τις δικές σας προτάσεις.
Προτάσεις βιβλίων
Λογοτεχνία

Βαλτιμόρη
Στη Βαλτιμόρη, η Γελένα Λένγκολντ παρουσιάζει την ιστορία μιας συγγραφέως από το Βελιγράδι, μιας γυναίκας στα σαράντα της, της οποίας οι μεγάλες, άλυτες εσωτερικές διαμάχες με τον εαυτό της και τους κοντινούς της ανθρώπους την έχουν οδηγήσει σε ένα ανησυχητικό αδιέξοδο.
Νιώθει την ανάγκη να γυρίσει πίσω και να επεξεργαστεί προσεκτικά τη ρουτίνα της καθημερινότητάς της – τον γάμο, την οικογένεια, τους φίλους, τις αγάπες, τα ψέματα και τις προτιμήσεις της.

Ήρωας Κανενός
Ο άντρας που δεν μπορεί να νιώσει φόβο επιστρέφει…
Μια σοκαριστική δολοφονία και μια απαγωγή στους δρόμους του Λονδίνου οδηγούν τους ερευνητές στο άνοιγμα ενός χρηματοκιβωτίου, στο Λάνγκλεϊ, για πρώτη φορά εδώ και δέκα χρόνια, όπου ανακαλύπτουν ένα σημείωμα που τους κατευθύνει προς συγκεκριμένα πρόσωπα-κλειδιά. Τρία από τα άτομα της λίστας έχουν πεθάνει. Το τέταρτο είναι ο Μπεν Κένιγκ.

Μην κοιτάξεις πίσω
Ένας άντρας φτάνει βαριά τραυματισμένος στα Επείγοντα του νοσοκομείου όπου εργάζεται η Φαίδρα ως νοσηλεύτρια και ανατρέπει την ήρεμη ζωή της με μία και μόνη του φράση: «Μην κοιτάξεις πίσω, μπουγαρίνι».
Όταν εκείνος πεθαίνει, αφού πρώτα της αποκαλύπτει ότι δεν ήταν άλλος από τον παιδικό της φίλο Παύλο, η Φαίδρα αποφασίζει να ρίξει φως στα αίτια του θανάτου του αλλά και να συνεχίσει το δύσκολο έργο του, οδηγώντας έναν εγκληματία στη δικαιοσύνη. Μόνο που, για να τα καταφέρει, θα πρέπει να παρακούσει τη συμβουλή του και να βουτήξει στο παρελθόν, αγνοώντας τους θανάσιμους κινδύνους για την ίδια της τη ζωή.

Δευτέρα παρουσία
Μια πόλη βομβαρδίζεται. Η δεκαεφτάχρονη Άννα και η Όλγα, η γιαγιά της, βρίσκονται στο άδειο σαλόνι του σπιτιού τους. Το κορίτσι προτείνει να φύγουν, να βρουν καταφύγιο. Η γιαγιά αρνείται. Η Άννα διαπιστώνει ότι τα πόδια της Όλγας έχουν παραλύσει. Τότε η εγγονή παίρνει τη γιαγιά στην πλάτη και βγαίνουν από το σπίτι. Οι δύο γυναίκες σαν ένα σώμα θα έρθουν αντιμέτωπες με την αποσύνθεση ενός κόσμου, με σκιές και αγρίμια με αποκριάτικες μάσκες, με παρένθετες μητέρες και καταφύγια-φυλακές, με παιδομάζωμα, αλλά και με κάθε λογής όμορφα πλάσματα, προσπαθώντας να επιζήσουν. Θα φτάσουν, άραγε, στα σύνορα; Και τι θα θυσιάσουν;

Πριν πούμε αντίο
Οι θαμώνες του μαγικού καφέ Φουνικούλι Φουνικούλα γνωρίζουν καλά τη φήμη και την απίστευτη ιδιότητά του να σε ταξιδεύει στον χρόνο. Πολλοί πελάτες συνάντησαν παλιές αγάπες, συμφιλιώθηκαν με αποξενωμένους συγγενείς και επισκέφτηκαν αγαπημένα τους πρόσωπα. Όμως το ταξίδι κρύβει κινδύνους και πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένοι κανόνες.

Άγνωστες λέξεις
Οι τακτικές επισκέψεις της αφηγήτριας στο σπίτι των τυφλών συγγενών της μετατρέπονται σε εναγώνιες προσπάθειες να σώσει τον γιο τους από την ψυχική κατάρρευση, όταν εκείνος αρχίζει να σημειώνει ανύπαρκτες λέξεις σε χαρτάκια και να τα κολλάει παντού μέσα στο διαμέρισμα. Η προσπάθειά του να θυμηθεί κάποια λέξη από τα όνειρά του, μια λέξη που «θα του αλλάξει τη ζωή», θα οδηγήσει εκείνον και την εξαδέλφη του στο σκοτάδι του άρρητου, στη γιατρειά της γραφής και σε μια πορεία αυτογνωσίας, όπου η σιωπή, οι λέξεις και οι ήχοι συνενώνονται και γίνονται γέφυρα για μια πιθανή λύτρωση.

Πυθαγόρεια εγκλήματα
“Δέχτηκα με ευχαρίστηση τα σκαμπίλια του πρωινού βοριά. Από το σπίτι μου στην οδό Σταδίου μέχρι την αυλή του Στέφανου, ψηλά σε μια πάροδο της Ιπποκράτους, κάναμε είκοσι λεπτά. Η είσοδος της αυλής ήταν κλεισμένη από τους περίεργους που είχαν συγκεντρωθεί. Μ’ ένα νεύμα ο υπαστυνόμος έδωσε εντολή στους αστυφύλακες να μας ανοίξουν δρόμο. Μπήκα στο γνώριμό μου δωμάτιο. Ακούγοντάς μας να μπαίνουμε ο γιατρός, που ήταν σκυμμένος μπροστά στο κρεβάτι, παραμέρισε. Και τότε τον είδα…”

Θυμήσου να Ξεχάσεις
Η Σαμ είναι δεκαεπτά ετών, επιλέγει να αρνείται την τροφή, λιμοκτονεί και λαχταρά τη λησμονιά. Η αδελφή της, η Τζένα, είναι ψυχικά καταρρακωμένη και θέλει απεγνωσμένα να θυμηθεί. Οι δύο τους μοιράζονται τόσο φρικτά μυστικά που φοβούνται να ανασύρουν από τη μνήμη τους.

Νυχτερινό στη Γαλλία
Ο Βίντσε Κόρσο, βιβλιοθεραπευτής και ερευνητής λογοτεχνικών μυστηρίων, έχοντας επιβιβαστεί σε λάθος τρένο γνωρίζει τυχαία έναν καλλιεργημένο, μυστηριώδη άντρα, που θυμίζει τον αναρχικό τροβαδούρο Λεό Φερρέ. Ακολουθώντας τον, συνεχίζει το ταξίδι του μέχρι τη Γένοβα και στη συνέχεια την Κυανή Ακτή. Ανάμεσα σε φτωχικές πανσιόν και Αρ νουβό ξενοδοχεία, πίσω από στίχους ποιητών και ανθρώπους που κουβαλάνε στις πλάτες τους πλήθος ιστοριών, θα αναζητήσει και τη δική του, προσπαθώντας να ανακαλύψει την ταυτότητα ενός πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ, στην πιο σημαντική έρευνα της ζωής του.

Οι μνηστήρες των πέντε ποταμών
Υφαίνοντας το πέπλο της ιστορικής μνήμης, το μάτι του ανθρώπου στέκεται στα ίδια σημεία, η ψυχή μαγνητίζεται από τις λέξεις ενός αιώνιου παραμυθιού, οι κοινωνίες εναποθέτουν τις ελπίδες τους στη δύναμη συγκεκριμένων τόπων και πολλών θεών. Ένα τέτοιο σημείο σύγκλισης και συνάντησης των ανθρώπινων πόθων ήταν και είναι η Πενταποταμία, το Παντζάμπ. Εκεί οι πλαγιές των βουνών τσαλακώνονται από τους σεισμούς και τα χιόνια, και γεννούν μια απέραντη πεδιάδα, έναν τόπο που μοιράζει δώρα και καρπούς. Εδώ και αιώνες, σαν να θέλουν όλοι να πάρουν κάτι από αυτόν τον πλούτο, σαν να θέλουν όλοι να σκαλίσουν την εύφορη γη με τα λαίμαργα νύχια τους, για να βρουν πέτρες και θησαυρούς, σπόρους πολύτιμους και ξυλεία σπάνια, για να δώσουν στα παιδιά τους ακόμη περισσότερα…

Ροζ Γλίτσα
Ένα λιμάνι που θυμίζει το Μοντεβιδέο. Μια μυστηριώδης επιδημία. Μια γυναίκα που βλέπει τον κόσμο της να γίνεται συντρίμμια. Η αρρώστια και ο θάνατος, τα μολυσμένα φύκια, οι δηλητηριώδεις άνεμοι και η ροζ αλοιφή, το βασικό είδος τροφής, συμπλέουν με την κατάρρευση κάθε συναισθηματικού δεσμού, την αβεβαιότητα και την ανάδυση της πιο βαθιάς μοναξιάς.

Η στοιχειωμένη πολυθρόνα
Μια ομάδα Ακαδημαϊκών υψίστης αριστείας στο Παρίσι του ΧΙΧου αιώνα. Μια υποψηφιότητα για τον επόμενο κάτοχο της Ακαδημαϊκής θέσης και τρεις θάνατοι. Κάθε υποψήφιος διανοούμενος βρίσκεται νεκρός. Ο Αιώνιος Γραμματέας μαζί με τον τελευταίο υποψήφιο και τη γυναίκα του κάνουν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις.

H παλιά αρχοντογειτονιά
Ο Γρηγόρης αφήνει το ιδιωτικό σχολείο που εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και μετακομίζει στην Αθήνα, αναλαμβάνοντας ως αναπληρωτής δάσκαλος μια Τάξη Υποδοχής. Η διδασκαλία της ελληνικής σε μεταναστόπουλα που μόλις έχουν εγκατασταθεί στην Αθήνα τον κεντρίζει και του δίνει τεράστιο κίνητρο. Αλλά το νέο του σχολείο δεν λειτουργεί, όπως ο ίδιος θα περίμενε. Και η νέα του γειτονιά, στο κέντρο της Αθήνας, η «παλιά αρχοντογειτονιά», δεν μοιάζει με τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Όπως και οι άνθρωποι που συναντά. Γιατί μεταξύ της αλήθειας και του ψέματος, πολλές φορές η διαχωριστική γραμμή είναι κάτισχνη.

Το Στρίφωμα
Με το βλέμμα της στο ύφασμα που ζοριζόταν στα χέρια της μάνας της τόση ώρα, και την παλάμη στα χείλη, ίσως για να συγκρατήσει τις λέξεις και να μην απαντήσει σε όσα άκουγε, ή την αναγούλα που μαινόταν μέσα της, έκλεισε τα μάτια της για μια στιγμή μόνο, κι έπειτα, χωρίς να πει τίποτα, πήρε την τσάντα της από τον πάγκο και έκλεισε την πόρτα πίσω της σιγά κι αθόρυβα, όπως είχε μάθει τόσα χρόνια.

Ντροπή σου, Ολίβια
Ο Έλιοτ Ροουζγουότερ, βετεράνος του Β´ Παγκοσμίου πολέμου, αλκοολικός και εθελοντής πυροσβέστης, χάρη σε μια κληρονομιά βρίσκεται πρόεδρος του Ιδρύματος Ροουζγουότερ, ενός ιδρύματος με αμύθητη περιουσία, που αποκτήθηκε με μάλλον σκοτεινό τρόπο. Ο Έλιοτ βασανίζεται γιατί δεν πιστεύει ότι κάτι τέτοιο του αξίζει. Καθώς, «δυστυχώς», αναπτύσσει κοινωνική συνείδηση, ξεκινάει ένα κυριολεκτικά μεθυσμένο ταξίδι ανά την Αμερική με τη διάθεση να βοηθήσει ανθρώπους που έχουν ανάγκη, καταρρέοντας ψυχικά και σωματικά όλο και περισσότερο σε κάθε στάση. Μέχρι που ο δρόμος του διασταυρώνεται με τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Κίλγκορ Τράουτ.

Το άδειο σπίτι και άλλες ιστορίες φαντασμάτων
«Ορισμένα σπίτια, όπως και ορισμένα πρόσωπα, καταφέρνουν με κάποιο τρόπο να δείξουν αμέσως την κακή τους φύση. Όσον αφορά τα πρόσωπα, δεν χρειάζεται να τους προδώσει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Μπορεί να διαθέτουν χαρούμενη έκφραση και ευφυές χαμόγελο και, όμως, λίγη ώρα μαζί τους να μπορεί να προκαλέσει την πεποίθηση ότι κάτι δεν πάει καλά: ότι είναι κακοί. Χωρίς να το θέλουν, φαίνεται να σέρνουν πίσω τους μια ατμόσφαιρα μυστικών και μοχθηρών σκέψεων που κάνει τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω τους να τους αποφεύγουν σαν να είναι άρρωστοι».

Ουλτραμαρίν
Το πρώτο μυθιστόρημα του Malcolm Lowry είναι η ιστορία του παρθενικού ταξιδιού του Ντέινα Χίλιοτ, που σε ηλικία δεκαεννέα χρόνων μπαρκάρει στο Οιδίπους Τύραννος με προορισμό τη Βομβάη και τη Σιγκαπούρη.
Ως πρωτόβγαλτος ναύτης, ο νεαρός θα χρειαστεί να παλέψει κόντρα στις ίδιες του τις αξίες, ώστε να κερδίσει την αναγνώριση και τον σεβασμό των υπόλοιπων μελών του πληρώματος. Έτσι, προσπαθεί να ακολουθήσει το παράδειγμά τους περιφερόμενος στα μπαρ και στα μπουρδέλα των λιμανιών, παραμένοντας όμως ταυτόχρονα πιστός στην Τζάνετ, τον πρώτο του έρωτα, που άφησε πίσω στην Αγγλία.
Μη λογοτεχνικά βιβλία

Τα μυστικά που κρύβουν οι άνθρωποι
«Υπάρχει μία ικανότητα που κρύβεται στη ρίζα κάθε υγιούς ανθρώπου, οικογένειας, σχολείου, κοινοτικής οργάνωσης ή κοινωνίας: η ικανότητα να δούμε τους άλλους σε βάθος και να τους κάνουμε να αισθανθούν ότι τους αντιλαμβανόμαστε – να γνωρίσουμε με ακρίβεια ένα άλλο πρόσωπο και να το κάνουμε να αισθανθεί ότι το εκτιμούμε, το ακούμε, το καταλαβαίνουμε».

Ερμηνεύοντας τους ανθρώπους
Το βιβλίο Ερμηνεύοντας τους ανθρώπους είναι σημαντικό γιατί προσφέρει μια μοναδική και επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ρίχνοντας φως σε ζητήματα που συνήθως παραμένουν αόρατα ή δύσκολα κατανοητά. Μέσα από τη συνδυασμένη χρήση της νευροεπιστήμης και των προσωπικών εμπειριών, η Camilla Pang βοηθά τους αναγνώστες να κατανοήσουν τις περίπλοκες πτυχές των ανθρώπινων σχέσεων και την κοινωνική αλληλεπίδραση, προσφέροντας σημαντικά εργαλεία για καλύτερη επικοινωνία και αλληλοκατανόηση.

Πώς να κάνεις το σωστό
Όλοι μας κάποιες φορές έχουμε νιώσει ότι δεν μας φέρθηκαν όπως δικαιούμασταν – ότι μας παρεξήγησαν, μας κορόιδεψαν, μας αδίκησαν. Και κάποιες από αυτές τις φορές, άλλοι άνθρωποι ίσως ένιωσαν ότι εμείς τους φερθήκαμε το ίδιο άδικα. Το Πώς να κάνεις το σωστό αντλεί από τις αρχές του αρχαίου στωικισμού, όπως τις διαμόρφωσε ο Ρωμαίος πολιτικός και φιλόσοφος Σενέκας, για να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε ένα από τα πιο σοβαρά πρακτικά ερωτήματα της καθημερινής ζωής: πώς να φερόμαστε σωστά στους άλλους – αλλά και στον εαυτό μας.