Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 17-23/10/2024
Σαράντα τέσσερις νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.
Αγγέλα Παπάζογλου
Η παράσταση είναι αφιερωμένη στον συγγραφέα Γιώργη Παπάζογλου, ο οποίος συμπλήρωσε φέτος τα 98 του χρόνια και που διασώζοντας τον λόγο της μάνας του, της κυρά Αγγέλας, διέσωσε τον πολιτισμό και το ήθος των Ελλήνων της Μικρασίας.
«Πρόκειται για μια συγκλονιστική εμπειρία, μια βαθιά κατάδυση στον Έλληνα λόγο και στη λαϊκή ψυχή… Έχει μόνον ήθος… Η Άννα Βαγενά ενσαρκώνει συνταρακτικά την Αγγέλα Παπάζογλου. Λιτή, άμεση, ευθύβολη, ακριβής στους χρόνους, κεντάει βελονιά-βελονιά, ιστορεί με την παλιότερη σημασία της λέξης…»
Αθάνατη αγαπημένη
«Στη μουσική δεν υπάρχει δημοκρατία, υπάρχει μοναρχία και στη μοναρχία γνωρίζουμε ποιος είναι ο μονάρχης» Μπετόβεν
Αθάνατη Αγαπημένη έτσι αποκαλεί στα γράμματα του o Μπετόβεν την Τζουλιέττα Γκουιτσιάρντι, πρώην μαθήτρια και ερωμένη του, που της έχει αφιερώσει τη Σονάτα του σεληνόφωτος, γιατί νιώθει πως αυτοί οι δύο δεν είναι φτιαγμένοι για το θνητό έρωτα.
Αμφιβολία
Η αδελφή Αλοίσιους κατηγορεί τον πατέρα Φλυν για σεξουαλική παρενόχληση προς έναν 12χρονο, μαύρο μαθητή στο καθολικό σχολείο που διευθύνει η ίδια. Ο πατέρας Φλυν υπερασπίζεται τον εαυτό του και τις πράξεις του. Ισχυρίζεται πως επιθυμία του είναι η εκκλησία του Θεού να είναι ανοικτή σε όλο τον κόσμο και το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει πιο προοδευτικό.
Η αδελφή Αλοίσιους σέβεται και τηρεί την παράδοση, είναι πειθαρχημένη, προστατευτική προς τους μαθητές του σχολείου της και άκρως συντηρητική. Απεχθάνεται τους νεωτερισμούς επίσης. Αυτές οι αρχές και οι βεβαιότητες κατευθύνουν τις σκέψεις και τις πράξεις της.
Το ίδιο και η βαθιά πίστη της στην Καθολική Εκκλησία, εκεί που υπακούει πολλά χρόνια τώρα.
Κι αν κάποια στιγμή αποδειχθεί ότι η κρίση της δεν είναι σωστή; Κι αν όλα όσα πίστευε μέχρι σήμερα αποδειχθούν ψεύτικα;
Anna & Margot
Άννα και Μάργκοτ Φρανκ: Δύο αδελφές που πέθαναν μέσα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ναζί λίγο πριν την απελευθέρωση. Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινάει το νέο θεατρικό έργο της Κωνσταντίνας Ράικου «Anna & Margot» σε σκηνοθεσία Γιώργου Δρίβα.
Η αξία της ζωής
Ενα έργο που μιλάει για την απώλεια και τον αναπόφευκτο πόνο, με ειλικρίνεια, χιούμορ και συμπόνια, αναδεικνύοντας την πραγματική Αξία της Ζωής και το δικαίωμα του καθενός από εμάς να αποφασίζει ελεύθερα τη μοίρα του.
Αποσύμπλεξη
“Η ανεργία, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, η ξαφνική περιθωριοποίηση προσώπων και, βεβαίως, οι επιπτώσεις απ’ όλα αυτά στις διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις, είναι σε γενικές γραμμές οι βασικοί άξονες που συγκροτούν το παζλ των ανώνυμων χαρακτήρων του Ρεμί Ντε Βος.
Δεκατρία μικρά κομμάτια τα οποία σκιαγραφούν με πικρό χιούμορ την αποκοπή του ατόμου από κεκτημένα και σταθερές αξίες: ένα σκοτεινό σύννεφο απλώνεται σε όλη την Ευρώπη.”
Αυτόματη εστίαση
Ο Πέτρος δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει τον βιασμό του απ’ τον Μάριο, έναν φωτογράφο, όταν ήταν ακόμη ανήλικος. Χρόνια αργότερα, συναντά ξανά τον Μάριο σε ένα κλαμπ. Ο Μάριος δεν τον αναγνωρίζει όμως ο Πέτρος δεν τον ξέχασε ποτέ. Πληγές που δεν επουλώθηκαν ποτέ πλήρως ξανανοίγουν θέτοντας σε κίνηση ένα διεστραμμένο σχέδιο εκδίκησης. Μια άρρωστη σχέση αναπτύσσεται μεταξύ των δύο αντρών, ώσπου μια αποκάλυψη ανατρέπει τα πάντα.
Θύτης και θύμα, παιδικά και ενήλικα τραύματα, εκδίκηση και συμπόνια μπλέκουν σφιχτά σε μια ιστορία που αλλάζει ανάλογα με το πού θα εστιάσεις.
Το βαλς της κόκκινης βροχής
«Κάτω απ’ τις σταγόνες της Κόκκινης Βροχής, γεννιέται το «Βαλς» που είτε το θέλουμε, είτε όχι, κάποια στιγμή θα το χορέψουμε όλοι»
Η ιστορία δύο γυναικών, που το παρελθόν και οι μνήμες τους, μαστιγώνουν την ψυχή, ξετυλίγεται και τις περικυκλώνει. Ζουν μαζί, σκέπτονται, αγαπιούνται, τσακώνονται, μισιούνται.
Μέσα σε ένα κρεσέντο αγωνίας, παλεύουν, χάνουν το παρόν, φοβούνται το μέλλον, προσπαθώντας να βρουν την ψεύτικη αλλά συνάμα τη πιο μεγάλη τους αλήθεια.
Μια ανελέητη μάχη ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα. Ποιο απ’ τα δύο αντέχει ο άνθρωπος; Ποιο τελικά είναι πιο δυνατό;
Οι δύο γυναίκες, συγκρούονται και διχάζονται σε έναν εφιαλτικό αγώνα. Ίσως, για να γίνουν λιγότερο ξένες μεταξύ τους.
Βασανίζομαι!
Ο θεατρικός μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού, μας παρουσιάζει τον Φωκίωνα.
Φωκίωνας Λαχταρίδης. Ο άνθρωπος που κάθε βράδυ, εκεί, λίγο πριν τα ξημερώματα, παίρνει στα χέρια του ένα σπρέη…. σαν αυτά των αναρχικών, βγαίνει στους δρόμους και γράφει παντού “βασανιζομαι”, με κεφαλαια γράμματα και ένα μεγάλο θαυμαστικό στο τέλος.
Ο άνθρωπος, που μέσα σε έξι μόνο μέρες είδε την ζωή του να γίνεται άνω-κάτω, να γκρεμίζεται… και αυτόν… την έβδομη μέρα, σαν την έβδομη μέρα της δημιουργίας, να ξαναγεννιεται απ τις στάχτες του, αφήνοντας πίσω το παρελθόν και τις ψευδαισθήσεις, μέσα στις οποίες μέχρι τώρα ζούσε, ανοίγοντας την πόρτα… ελεύθερος πια… παίρνοντας μια βαθειά ανάσα για να γεμίσει τα πνευμόνια του με τον αέρα της ελευθερίας. Της νέας αρχής…
Και που απο τότε…κάθε βράδυ…βγαίνει στους δρόμους, λίγο πριν τα χαράματα και γράφει παντου… στο Προεδρικό Μέγαρο, στο Μέγαρο Μαξίμου, στους τοίχους του Βασιλικού κήπου, στο μετρό στο Σύνταγμα μια και μόνο λέξη… που για εκείνον, ειναι, πλέον…. όλη του η πραγματικότητα…. ΒΑΣΑΝΙΖΟΜΑΙ!
Brokeback Mountain
Οι εικοσάχρονοι Ένις ντελ Μαρ και Τζακ Τουίστ γνωρίζονται μέσα σε ένα γραφείο εύρεσης εργασίας, όταν πιάνουν εποχική δουλειά ως βοσκοί στα άγρια βουνά του Γουαϊόμινγκ. Μέσα στην απομόνωση του τοπίου, στα βοσκοτόπια και τις κορυφές όπου το καλοκαίρι δεν φτάνει ποτέ, τα δύο αγόρια αναπτύσσουν μια βαθιά και απροσδόκητη σύνδεση. Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου συλλαμβάνει την ωμή και οικεία ουσία της πρωτότυπης ιστορίας, μεταφέροντας ατόφιο το βίωμα των δύο νέων μέσα στην απαγορευμένη αγάπη και τους κοινωνικούς περιορισμούς.
Γυάλινος Κόσμος
Τα έργα του Τενεσί Ουίλιαμς είναι βαθιά αυτοαναφορικά, οι ήρωές του συχνά αποτελούν προεκτάσεις των προσώπων της ίδιας του της οικογένειας – χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων ο “Γυάλινος Κόσμος”. Την ίδια στιγμή αυτός ο δυνατός οικογενειακός πυρήνας μοιάζει να αποτελεί μια δυνατή μεταφορά της Αμερικής ως μητέρας και περικλείει όλες τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της χώρας.
Η οικογένεια, είναι ένα θέμα που πάντοτε γοήτευε τον Antonio Latella. Όλες οι θεατρικές του δουλειές, όσο και αν διέφεραν μεταξύ τους, περιστρέφονται γύρω από οικογενειακούς πυρήνες, λες και όλο το θέατρο, με αφετηρία τους μεγάλους τραγικούς, πάντοτε να περιστρεφόταν γύρω από την οικογένεια.
Γυναίκες στο ντιβάνι
Τι κάνει μια γυναίκα μάνα; Τι γίνεται όταν της θίγεται το μητρικό της φίλτρο; Πώς επηρεάζεται από τη δική της μητέρα; Πώς αντιδρά στη βία σε ένα παιδί ακόμη κι αν δεν είναι δικό της; Ακόμη κι αν δεν έχει γεννηθεί; Πώς καθορίζουν τη ζωή της τα κοινωνικά στερεότυπα;
Τρεις διαφορετικές γυναίκες. Τρεις διαφορετικές εξομολογήσεις. Τρεις διαφορετικές οπτικές.
Κατά βάθος μια γυναίκα. Η γυναίκα που στον πυρήνα της είναι μάνα. Ανεξάρτητα αν κοινωνικά είναι. Το μητρικό φίλτρο που μας συνδέει όλες ανεξάρτητα από την επιλογή να γίνουμε μάνες. Ανεξάρτητα από την αποδοχή ή όχι του να μπορούμε βιολογικά να τεκνοποιήσουμε.
Η επιβίωση μιας γυναίκας σε μια πατριαρχική κοινωνία. Η επιβίωση μιας γυναίκας σε έναν κόσμο γεμάτο κοινωνικά στερεότυπα. Η διαμόρφωση μιας γυναίκας γαλουχημένης σε ένα περιβάλλον συναισθηματικών εκβιασμών. Συναισθηματικής κακοποίησης. Υποταγής.
Η έκρηξη και η αντίδραση. Γιατί το μητρικό φίλτρο είναι ένα ένστικτο που δεν τιθασεύεται. Δεν μπαίνει σε καλούπια. Δεν υποκύπτει σε καθωσπρέπει συμπεριφορές, κι όταν προσβάλλεται, έχει απρόβλεπτες συνέπειες
Catch the butcher
Με φόντο το Τέξας μιας περασμένης εποχής, ένας κατά συρροή δολοφόνος, ο Μπιλ, απαγάγει το δωδέκατο θύμα του. Η Νάνσυ, μια νεαρή γυναίκα κλονισμένη ψυχικά από τη συστηματική ρουτίνα ενός παγερού κόσμου, ψάχνει το ουσιαστικό νόημα της ζωής. Οι δύο χαρακτήρες συνδέονται σε μία σχέση θύτη-θύματος ώσπου βρίσκουν σημεία ταύτισης και αποφασίζουν να ξεφύγουν μαζί. Στην πορεία, όμως, συνειδητοποιούν τις δυσκολίες της καθημερινότητας ενός τυπικού ερωτικού ζευγαριού, την ανάγκη για επιβολή εξουσίας στην αέναη μάχη των φύλων, καθώς και τη δική τους αδυναμία να ανταπεξέλθουν στο ρόλο των «φυσιολογικών» ανθρώπων. Μία τυχαία γυναίκα βρίσκεται στο δρόμο του ζευγαριού καταδεικνύοντας με κωμικό τρόπο τις δυσκολίες του γάμου σε ανθρώπινο επίπεδο και υπό τη σκιά της πατριαρχικής δομής της κοινωνίας. Μία πληροφορία που μαθαίνουν από εκείνη γίνεται η αφορμή για την αρχή του τέλους τους.
Caveman
Τώρα πια ο Caveman, αυτός ο «καινούριος» σημερινός άντρας, που σε μια προσωπική εξομολόγηση μεταμορφώνεται στο γιο, τον αδελφό, τον σύντροφο, το αγόρι της διπλανής πόρτας, μεγαλώνει, βλέπει τις νέες εποχές που έρχονται διαρκώς και θέτει νέα ερωτήματα!
Chicago the musical
Το “Chicago” διαδραματίζεται στην καρδιά της ομώνυμης πόλης την εποχή της ποτοαπαγόρευσης και ακολουθεί την καθηλωτική ιστορία της Ρόξι Χάρτ, μιας μικρής χορεύτριας με μεγάλα όνειρα για δόξα. Όταν η Ρόξι βρίσκεται μπλεγμένη σε μια σκανδαλώδη υπόθεση δολοφονίας, προσλαμβάνει τον επιδέξιο και χαρισματικό δικηγόρο Μπίλι Φλιν για να χειραγωγήσει τα μέσα ενημέρωσης και να επηρεάσει την κοινή γνώμη υπέρ της. Αλλά η Ρόξι σύντομα ανακαλύπτει ότι δεν είναι η μόνη που διεκδικεί τα φώτα της δημοσιότητας, καθώς η συγκρατούμενή της, Βέλμα Κέλι, μια βαριετέ σταρ, παλεύει επίσης για τη φήμη και την ελευθερία της μέσα στο χάος της φυλακής της κομητείας Κουκ.
Crazyland
Βράδυ. Έξω γίνεται ο κατακλυσμός του Νώε! Αστραπές και βροντές! Η Άννα τελειώνει τη βάρδια της στη ψυχιατρική κλινική που δουλεύει. Ετοιμάζεται να γυρίσει σπίτι. Ξαφνικά στο γραφείο της εμφανίζονται δύο άτομα. Το ένα είναι ο έρωτας της ζωής της. Το άλλο η μητέρα της. Γιατί όμως η Άννα δεν αναγνωρίζει κανέναν απ’ τους δύο;
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής
Το έργο παρουσιάζει την πορεία μίας οικογένειας που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας. Πρόκειται για μία ιστορική στιγμή που δεν είναι σίγουρο αν υπάρχει σε άλλη κωμωδία στο ελληνικό θέατρο. Είναι γεγονότα που έχουν ιδωθεί από πολλές γωνίες, αλλά ίσως για πρώτη φορά, τα βλέπουμε μέσα από το μάτι δύο κορυφαίων συγγραφέων, όπως είναι ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Χρήστος Γιαννακόπουλος.
Demons
Την παραμονή μιας κηδείας, δύο ζευγάρια συναντιούνται για “χαλαρό” ποτό, σε ένα υπέροχο αστικό loft της Στοκχόλμης. Καθώς η νύχτα εξελίσσεται και υπό την επήρεια του αλκοόλ, οι χαρακτήρες αρχίζουν να προβάλλουν τις απογοητεύσεις τους για τη ζωή τους, δοκιμάζοντας σταδιακά όλο και πιο σουρεαλιστικά και μοχθηρά κοινωνικά παιχνίδια, με αποτέλεσμα τις μεταξύ τους συγκρούσεις και τη ρήξη με τους προσωπικούς τους δαίμονες.
The doctor
Όταν μία έφηβη μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Ινστιτούτο Elizabeth μετά από μια αυτοσχέδια έκτρωση, η Καθηγήτρια Ρουθ Γουλφ (Στεφανία Γουλιώτη) αρνείται την είσοδο ενός ιερέα (Νίκος Χατζόπουλος) στο θάλαμο του κοριτσιού, διότι δεν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της ασθενούς. Γύρω από αυτήν την απόφαση, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαστρεβλώσεις κάθε είδους διαδέχονται η μία την άλλη, αναδεικνύοντας την περιπλοκότητα της κατάστασης. Όλοι έχουν γνώμη. Kαι την εκφράζουν με πάθος μέσα σε αυτήν τη δίνη που νομοτελειακά βυθίζει μαζί της όποιον βρεθεί στο επίκεντρό της. Η πορεία προς την αποκαθήλωση φαντάζει μη αναστρέψιμη.
Eίναι καλή εποχή να μιλάμε για Εβραίους; Και γιατί όχι για γιατρούς; Είναι προτιμότερη η διαχείριση από την ηγεσία; Πώς βλέπουμε μια γυναίκα που ασκεί εξουσία; Και … τι χρώμα έχει η θρησκευτική πίστη;
The dumb waiter
Dumb Waiter: ο μικρός ανελκυστήρας φορτίων που χρησιμεύει για τη μεταφορά φαγητών και σερβίτσιων από και προς την κουζίνα. Κυριολεκτικά, μπορεί να σημαίνει είτε «χαζός σερβιτόρος», είτε «μουγγός σερβιτόρος», είτε, ακόμα πιο κυριολεκτικά, «ο χαζός που περιμένει».
Ο Μπεν και ο Γκας κλεισμένοι σε ένα υπόγειο δωμάτιο περιμένουν τις οδηγίες τους. Ο χρόνος κυλά, η ένταση πυκνώνει σε κάθε ανάσα, ενώ οι ήρωες μιλούν σοβαρά για πολύ καθημερινά θέματα: τα σακουλάκια του τσαγιού, το ποδόσφαιρο, τις ασήμαντες ειδήσεις της τρίτης σελίδας στην εφημερίδα.
Όμως, οι μυστηριώδεις και παράλογες παραγγελίες που έρχονται – κυριολεκτικά – άνωθεν, ανεβάζουν την ένταση, τεντώνουν τα νεύρα και δημιουργούν μιαν αίσθηση επικείμενης απειλής. Ο γνώριμος και οικείος κόσμος διαρρηγνύεται. Σαν κάποια δύναμη να παίζει ένα παιχνίδι. Η ιεραρχία αμφισβητείται, το δωμάτιο μοιάζει με παγίδα και οι ήχοι του ανελκυστήρα και των σωληνώσεων, υπονοούν ότι η πραγματικότητα, ίσως, δεν είναι αυτή που φαίνεται. Στα μάτια των ανδρών κυριαρχεί η ανησυχία: η κωμική αδυναμία να κατανοήσουν και να ελέγξουν τον παράξενο κόσμο που κατοικούν.
Εκατό λέξεις για το χιόνι
Ένα ταξίδι γεμάτο χιονοθύελλες και λευκά πολικά τοπία, μικρά θαύματα και μεγάλες περιπλανήσεις, ένα έργο με κοφτερό χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια. Ο μπα- μπάς της Ρόρυ ήταν εξερευνητής. Εντάξει, στην πραγματικότητα ήταν καθηγητής Γεωγραφίας, αλλά πάντα ονειρευόταν και σχεδίαζε ένα ταξίδι στον Βόρειο Πόλο.
«Όταν μεγαλώσεις θα πάμε μαζί» της έλεγε. Πέθανε, όμως, ξαφνικά. Τότε η Ρόρυ, οπλισμένη με αποφασιστικότητα που θα μπορούσε να λιώσει παγόβουνα και με πυξίδα το όνειρο του μπαμπά της, το σκάει από το σπίτι και ξεκινάει το απρόβλεπτο και συγκινητικό ταξίδι της προς το βορειότερο σημείο της γης.
Εκκλησιαστής
Η παράσταση αφηγείται με μουσικούς και χορευτικούς όρους την ιστορία του Εκκλησιαστή. Ο Lowtronik συνθέτει επί σκηνής το ηλεκτρονικό ηχητικό τοπίο και ο Αντώνης Αντωνόπουλος σωματοποιεί, μέσα από μια παγανιστική χορογραφία του Κώστα Τσιούκα, την πορεία του ανθρώπου από την πρωταρχική και ζωώδη καταβολή του στην αναζήτηση της θεϊκής του υπόστασης. Μέσα από τα δώδεκα κεφάλαια του Εκκλησιαστή, οι δύο ερμηνευτές εξερευνούν τα όρια ανάμεσα στη μουσική αφήγηση και την αναπαράσταση, ανάμεσα στη συναυλία και το ρέιβ πάρτυ.
Το βιβλίο με τη βαθειά παρατήρηση και τη μεγάλη ψυχική πείρα. Με την αηδία της ζωής και τον κόρο της γνώσης και της σοφίας. Το αμαρτωλό βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης. Το επικούρειο κι υλιστικό σχεδόν με την σκανταλιστική γοητεία και την αιώνια ζωντάνια κι επικαιρότητα. Το βιβλίο της πιο τραγικής απαισιοδοξίας και της ανθρώπινης ματαιότητας. Με την αδρή και ρωμαλέα λυρική διάθεση στα περισσότερα και πιο γνήσια σημεία του, με την πηγαία ποιητική του πνοή, που όλη τη γνωμική του φιλοσοφία και σκέψη κατόρθωσε να την κάνει ένα σωστό λογοτέχνημα ο συγγραφέας του.
Εσύ, η ζωώδης μηχανή
Στο «Εσύ, η ζωώδης μηχανή», η Σικελιανός γράφει την ιστορία της γιαγιάς της, της Χρυσής Ελληνίδας, της Ελένης Παπαμάρκου, που παντρεύτηκε πέντε φορές, έκανε τρία παιδιά, ήταν χορεύτρια μπουρλέσκ με το ψευδώνυμο Μελένα, Το Κορίτσι Λεοπάρδαλη, αλλά και «η πιο σκληροτράχηλη γυναίκα που έφαγε σίδερο και μάσησε ατσάλι επί προσώπου γης». Η ιστορία αυτή περικλείει μορφινομανείς και ηρωινομανείς, πρόσφυγες, ρεμπέτες, αριστοκράτες από το Ιόνιο, Εβραίους από τη Λιθουανία, μουσικούς, γκαρσόνες, έναν ζωγράφο, αρκετούς ποιητές, διακινητές οπίου και έναν νάνο (τον έναν από τους πέντε συζύγους της Ελένης).
Ο Θείος Βάνιας
Η υπόθεση του έργου -που ο Τσέχωφ χαρακτηρίζει “σκηνές από τη ζωή στο χωριό σε τέσσερις πράξεις“- διαδραματίζεται σε μια αγροτική έπαυλη στη Ρωσία και εξετάζει τις ζωές ανθρώπων που νιώθουν παγιδευμένοι σε μια κατάσταση ματαιότητας και απογοήτευσης.
Η ιστορία επικεντρώνεται στον Θείο Βάνια, ο οποίος έχει αφιερώσει τη ζωή του στη διαχείριση του κτήματος της οικογένειας για λογαριασμό του κουνιάδου του, του συνταξιούχου πλέον καθηγητή Σερεμπριάκωφ. Όταν ο Σερεμπριάκωφ, μαζί με τη νεαρή και όμορφη σύζυγό του Γιελένα, έρχεται να ζήσει στο κτήμα, η παρουσία του προκαλεί ταραχή. Ο Βάνιας, απογοητευμένος από τη ζωή του και την ανούσια αφοσίωσή του στον καθηγητή, συνειδητοποιεί ότι έχει σπαταλήσει τα χρόνια του σε μάταιες προσπάθειες.
Παράλληλα, ο γιατρός Αστρώβ, που συχνά επισκέπτεται το κτήμα, γοητεύεται από την Γιελένα, ενώ η Σόνια, κόρη του καθηγητή από τον πρώτο του γάμο, είναι ερωτευμένη με τον Αστρώβ. Ωστόσο, οι έρωτες αυτοί είναι χωρίς ανταπόκριση, προκαλώντας συναισθηματική σύγχυση και θλίψη στους χαρακτήρες.
Ο θεός της σφαγής
Σε ένα σαλόνι στο Παρίσι, δυο νεαρά ζευγάρια συναντιούνται για να συζητήσουν τη συμπλοκή των εντεκάχρονων παιδιών τους. Αναζητώντας μια αμοιβαία αποδεκτή λύση, θα φανερώσουν τους μύχιους εαυτούς τους, και η αρχικά πολιτισμένη, ώριμη συζήτηση θα οδηγηθεί στη βαρβαρότητα.
Και πότισεν αυταίς μέλαινα χολή
Η Μαρία, η Ασπασία και η Ελένη δεν θέλησαν ποτέ να διαπράξουν φόνο. Ονειρεύτηκαν την πραότητα, τον έρωτα, την θαλπωρή και εισέπραξαν απόρριψη, επιθετικότητα, μίσος.
Τώρα αφού έχουν εκτίσει την ποινή τους βγαίνουν πάλι στην ίδια κοινωνία. Την ανώριμη, την εκδικητική. Έξω από τις φυλακές του Ελεώνα περιμένοντας το λεωφορείο, αφηγούνται η μία στην άλλη τι ήταν αυτό που τις ανάγκασε να δολοφονήσουν. Αυτές οι εξομολογήσεις που γίνονται για πρώτη φορά, θα τις βοηθήσουν, άραγε, να λυτρωθούν από το βάρος μιας μοίρας που δεν επέλεξαν αλλά οδηγήθηκαν;
Όσο το λεωφορείο αργεί να φανεί, τόσο οι τρεις γυναίκες μέσα από την αφήγηση των δεινών τους πλησιάζονται περισσότερο. Ένας χείμαρρος πόνου, παράπονου, θυμού, ξεχύνεται από τα στόματα τους καθώς η ψυχή της καθεμιάς τους, ζητάει επιτέλους μια δικαίωση.
Οι κάλπηδες
Τα παλιά τα χρόνια, ζούσαν πάνω στο νησί της Λέσβου δύο ξακουσμένοι κατεργάρηδες. Ο Ψευτοθόδωρος στη Χώρα και ο Καλπομανώλης στη Συκαμιά (το χωριό του Μυριβήλη). Κόμπαζαν και οι δύο πως κανείς δεν τους παραβγαίνει στην πονηριά και την μπαμπεσιά. Δεν άντεχαν όμως να ακούνε ο ένας για τα κατορθώματα του άλλου κι έτσι ξεκίνησαν να βρουν τον ανταγωνιστή τους, να τον ξεγελάσουν και να αποδείξουν μια και καλή ποιος είναι ο πρωταθλητής στην κατεργαριά. Συναντιούνται στη μέση της διαδρομής, και χωρίς να αναγνωρίσει ο ένας τον άλλον, ξεγελούν και ξεγελιούνται αμοιβαία, σε μια ευτράπελη σκηνή. Το «ματς» έχει έρθει ισόπαλο κι ο αντίπαλος αποδεικνύεται υπολογίσιμος.
Ποιος είναι όμως ο αρχικάλπης;
Είναι ζήτημα τιμής και αξιοπρέπειας και πρέπει να λυθεί.
Στην προσπάθειά τους να το λύσουν, οι δύο κάλπηδες μπλέκουν σε περιπέτειες, συναντούν πειρατές, θησαυρούς, βρυκόλακες, δαιμόνους και «περιποιητικούς» Ανατολίτες.
Αφού κακοπάθουν αρκετά, αναγκάζονται να παραδεχτούν ο ένας την αξία του άλλου στην απατεωνιά, και να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα…
Καρδιά του σκύλου
Η πλοκή του έργου περιστρέφεται γύρω από ένα επιστημονικό πείραμα που έχει ως στόχο να μεταμορφώσει έναν αδέσποτο σκύλο σε άνθρωπο. Ο Ρώσος καθηγητής Πρεομπραζένσκι, ένας αριστοκράτης επιστήμονας, επιχειρεί αυτή την τολμηρή διαδικασία, αλλά τα αποτελέσματα είναι απρόβλεπτα. Το πείραμα δεν έχει την αναμενόμενη έκβαση, καθώς ο σκύλος Σάρικ μετατρέπεται σταδιακά σε άνθρωπο αγροίκο που διαλύει τη γαλήνη της καθημερινότητας και θέτει σε κίνδυνο την κοινωνική θέση και την επιστημονική υπόσταση του δημιουργού του αντικατοπτρίζοντας τα χειρότερα χαρακτηριστικά της “νέας” κοινωνίας.
Η κόρη του λοχαγού
Το έργο παρακολουθεί την ιστορία του Πιοτρ Αντρέγιεβιτς Γκρινιόφ από τη στιγμή της ενηλικίωσης του. Ο ήρωας θα διανύσει μια μακρά διαδρομή ανάμεσα στον έρωτα και τον πόλεμο, με στόχο την τελική κατάκτηση της γαλήνης. Μια διαδρομή, με συγκλονιστικά περιστατικά, γεμάτη από συμπτώσεις της ζωής και τρομερές ανατροπές.
Linda
«Βραβευμένη για τις δράσεις μου στην επιχείρηση χωρίς καν να έχω βγάλει πανεπιστήμιο. Μητέρα δύο παιδιών. Με έναν υπέροχο σύζυγο. Που ξέρω να αλλάζω λάστιχο, που έχω δικό μου σπίτι, που όλοι θαυμάζουν την μαγειρική μου και που μπορώ να φοράω το ίδιο νούμερο ρούχα όπως πριν από 15 χρόνια. Τα κατάφερα. Έφτασα πλέον στην κορυφή!».
Λόγια της Λίντα Γουάιλντ, μίας πετυχημένης γυναίκας, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει στο διηνεκές. Κι όμως το έργο της Skinner δεν αποτελεί ένα successstory. Πρόκειται για την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας.
Λύκαινες
Στις παρυφές, λοιπόν, της δικής μας πόλης, σε ένα μέρος ήσυχο και ερημικό, βρίσκεται μισοκρυμμένο αυτό το ατμοσφαιρικό διαμέρισμα. Αθέατο από το δρόμο, ζωσμένο από δέντρα και φυλλωσιές, με αλλόκοτες σκιές ζώων και άλλων όντων να χορεύουν επάνω στους τοίχους και τα πατώματά του.
Πέντε γυναίκες, με αφορμή την αγοραπωλησία του, συναντιούνται, γνωρίζονται, συγκρούονται, αγαπιούνται. Κάθε μία τους, από τη μικρότερη μέχρι τη γηραιότερη, έχει τις δικές της επιδιώξεις, τον δικό της ηθικό κώδικα, αλλά και τα δικά της φαντάσματα.
Οι δρόμοι τους θα διασταυρωθούν κι έτσι, θα ζήσουν μαζί μία ιστορία από αυτές που αφήνουν αιώνιο αποτύπωμα.
Μία ιστορία σύγχρονη, στο σύνορο μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, που αναμετριέται με τις αόρατες δυνάμεις που μας ορίζουν.
Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.
Μία γυναίκα 37 ετών που μας ταξιδεύει -πάνω από το ανταριασμένο αρχιπέλαγος της Αθήνας- προς τη δική της Ιθάκη, με μια και μοναδική σωσίβια λέμβο: το καυστικό και ειρωνικό χιούμορ της!
Ανοίγει την πόρτα του μπάνιου της στο κοινό και μοιράζεται μαζί του, μία απίστευτη εμπειρία ενσυναίσθησης και διαφυγής από την αμείλικτη καθημερινότητα.
Στη λευκή μπουγάδα της απλώνει και τα άπλυτα της ανθρώπινης φυλής, τα πιάνει με μανταλάκια και περιμένει να στεγνώσουν για να τα μαζέψουμε όλοι μαζί.
Όπως μας εκμυστηρεύεται η ίδια:«…Ο καφές μου αυτοκτονεί κάθε μέρα στο γκάζι. Πρήζεται και φουσκώνει σαν εξάνθημα μέσα στο μπρίκι μου και η κάθε του φουσκάλα σκάει σαν όνειρο. Και φοβάμαι μήπως χυθεί και δεν προλάβω να τον κατεβάσω από τη φωτιά. Και συντομεύω τα όνειρα μου για να προλάβω. Να μην χυθούν. Θα’ ναι κρίμα να καώ από όνειρο…»
Ο Μέγας Ιεροεξεταστής
Η υπόθεση του έργου αναφέρεται στην σκοτεινή περίοδο της Ιεράς Εξέτασης, που στην κορύφωση της ο Μέγας Ιεροεξεταστής συλλαμβάνει και ανακρίνει τον επανελθόντα στη Γη, Ιησού Χριστό, λίγο πριν τον ρίξει στην πυρά. Έτσι αρχίζει η σκοτεινή, άπνοη, αγωνιώδης νύχτα της Σεβίλλης.. Ο αέρας μυρίζει δάφνη και λεμονιά… Μια μνημειώδης σύγκρουση ανάμεσα στο Καλό και το Κακό!
Μια ιστορία έρωτα και ποδοσφαίρου
Σε μια φτωχική πόλη της Νοτίου Ιταλίας, οι διαφορετικές κοινότητες Ιταλών και μεταναστών που ζουν εκεί αποφασίζουν, για να λύσουν τις διαφορές τους, να διοργανώσουν το πρώτο λαθραίο μουντιάλ του κόσμου: η κοινότητα που θα κερδίσει, θα αποκτήσει τον έλεγχο της πόλης για ένα χρόνο. Λίβυοι, Μαροκινοί, Βραζιλιάνοι, Ινδοί, Ιταλοί, προετοιμάζουν τις ομάδες τους. Καθώς εκτυλίσσεται το μουντιάλ, ένας Ιταλός παίκτης ερωτεύεται την αδελφή ενός Ινδού. Στην πορεία, ο έρωτάς τους θα έρθει αντιμέτωπος με τους νόμους του υποκόσμου, σε μια σύγκρουση που θα αλλάξει για πάντα τις ζωές τους.
Νάχτλαντ
Σήμερα, κάπου στην Γερμανία. Δύο αδέρφια, η Νίκολα κι ο Φιλίπ τσακώνονται καθώς καθαρίζουν το σπίτι του νεκρού πατέρα τους. Μόλις βρίσκουν έναν παλιό πίνακα στη σοφίτα με την υπογραφή του καλλιτέχνη «Α. Χίτλερ» (!) τα πράγματα ζορίζουν… Η Νίκολα θέλει να τον πουλήσει, ο Φιλίπ θέλει να τον κρατήσει κι η σύζυγός του, Τζούντιθ, θέλει να τον κάψει. Η κατάσταση δεν θα αργήσει να βγει εκτός ελέγχου…
Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας
Δυο ηθοποιοί στην σκηνή. Δυο αφηγήσεις. Το παλτό του Νικολάι Γκόγκολ, ένα από τα ωραιότερα διηγήματα, με ήρωα έναν μοναχικό και εσωστρεφή δημόσιο υπάλληλο, που μόχθησε να αποκτήσει ένα καινούριο ζεστό παλτό να αντέξει τον ρώσικο χειμώνα, αλλά μετά του πήγαν όλα στραβά. Και μια ιστορία υδρωπικίας, για την νεύρωση του έρωτα και το αδιέξοδο των σχέσεων.
Περσεφόνη
Η «Περσεφόνη» είναι ένα ακόμα κείμενο του Γιάννη Ρίτσου από την Τέταρτη Διάσταση -κορυφαίο έργο του ποιητή από 17 δραματικούς μονολόγους σμιλεμένους πάνω σε αυθεντικό τραγικό υλικό- που παρουσιάζουν οι Όψεις και η Άσπα Τομπούλη μετά από την «Ισμήνη» (2010 και 2012).
Είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα του Ρίτσου, καθώς το θέμα -η αρπαγή της ηρωίδας από τον Πλούτωνα και η κάθοδός της στον Άδη- δίνει την ευκαιρία στον ποιητή να ανατρέψει τον μύθο και να γράψει ένα τολμηρό κείμενο για την απελευθέρωση του ανθρώπου μέσα από την εκπλήρωση της ερωτικής επιθυμίας.
Ο Ρίτσος ακολουθεί την εκδοχή του μύθου όπως εμφανίζεται στο ομώνυμο έργο του Andre Gide, που θέλει την Περσεφόνη να κατεβαίνει στον Άδη με τη θέλησή της και όχι να αρπάζεται βίαια από τον Πλούτωνα. Πάνω σε αυτόν τον θεματικό καμβά, ο Ρίτσος συνθέτει ένα σύγχρονο, αισθησιακό, βαθιά προσωπικό και εξαιρετικά γοητευτικό κείμενο, ένα έργο διαχρονικά επίκαιρο, τολμηρό, τελικά ένα έργο συγκλονιστικό.
Η πόρνη από πάνω
Η Ερατώ, με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη! Η “νοικοκυρά από κάτω” αρχίζει τότε να βλέπει τη ζωή της μέσα από άλλο πρίσμα, με τους αναστεναγμούς που ακούει καθημερινά από τον επάνω όροφο να κεντρίζουν αδυσώπητα σαν βουκέντρα τον εσωτερικό της κόσμο και να συνιστούν ουσιαστικά το πρελούδιο της γέννησης του νέου της Εγώ…
Τα ραδίκια ανάποδα
Τρεις γυναίκες, η Ελένη, η Βασιλική, η Ιωάννα αφηγούνται τα τραύματα τους.
Πρόκειται για την πιο μαύρη, άραχλη, σπαραξικάρδια, ξεκαρδιστική και selfie παράσταση για τσέμπαλο, φαγκότο, φέρετρο και οστεοφυλάκιο.
Ένα one dead man show, ένας black total κωμικός μονόλογος με δεκατρείς ρόλους. Δεκατρείς κωμικούς επικήδειους που και νεκρούς ανασταίνουν!
Τους ρόλους έχει γράψει, τους κλαίει, τους οδύρεται, μα και τους υποδύεται, ο αξιομακάριστος Γιώργος Γαλίτης, ενώ σκηνοθετεί, με σπαραγμό ψυχής, πλερέζα και δάκρυα στα μάτια, ο αείμνηστος Βλαδίμηρος Κυριακίδης.
Δείτε «Τα Ραδίκια Ανάποδα» και ελπίζουμε να κλάψετε (απ’ τα γέλια).
Μια παράσταση που θα ζείτε για να τη θυμόσαστε.
Τα λόγια της πλώρης μου
Τα Λόγια της Πλώρης μου, ένας θεατρικός μονόλογος βασισμένος στα Λόγια της πλώρης του Ανδρέα Καρκαβίτσα, θα παρουσιαστεί στο θέατρο Φούρνος από τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, με ερμηνευτή τον Σαμψών Φύτρο σε σκηνοθεσία του Γιάννη Βαρβαρέσου.
Ο τρόμος του κροκόδειλου
Βρισκόμαστε στη Βόρεια Ιρλανδία το 1989, εποχή συγκρούσεων με τον βρετανικό στρατό. Η θεοσεβούμενη Αλάννα κρατάει το σπίτι καθαρό, τρίβοντας σχολαστικά τον νεροχύτη με οδοντόβουρτσα και κρύβοντας τις αμαρτίες της−τσιγάρα και πα- τατάκια−μακριά από αδιάκριτα μάτια. Σπάζοντας το τζάμι της κουζίνας, εισβάλλει μέσα στο σπίτι η αδερφή της Φιάννα, που λείπει χρόνια, έχοντας καταδικαστεί σε φυλάκιση για εμπρησμό, που στοίχισε τη ζωή της μητέρας τους. Άκουσε πως ο κακοποιητικός πατέρας τους πέθανε, όμως δεν είναι αλήθεια. Ο τύραννος κοιμάται πάνω, ο κροκόδειλος που ήρθε η στιγμή να αντιμετωπίσουν.
Το χρονικό ενός δυσλεκτικού
Ο ήρωας μας μεγαλώνει σε ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου. Ονειρεύεται και ανακαλύπτει τον κόσμο σχεδόν όπως κάθε παιδί, μα ένα «λάθος» που κουβαλάει τον στιγματίζει, τον απομονώνει και την ίδια στιγμή τον πεισμώνει. Με όχημα την μοναδική του ματιά για τα πράγματα, το χιούμορ αλλά και την αγάπη των ανθρώπων του, αντιμετωπίζει καταστάσεις που μοιάζουν να συνθέτουν το ψηφιδωτό ενός παράξενου, μαγικού κόσμου. Το παιδί ενηλικιώνεται, αλλά πόσα «λάθη» χωράνε σε ένα κόσμο γεμάτο «σωστούς» ανθρώπους; Θα καταφέρει άραγε να κατακτήσει την πιο ψηλή κορφή της φαντασίας του; Θα μπορέσει να είναι ποτέ σαν όλους τους άλλους;
Χωρίς αναστολή
Η υπόθεση αφορά ένα ζευγάρι συνταξιούχων, που περνούν μια τυπική μέρα στο καθιστικό τους, παρέα με τα κινητά τους. Οι νέοι τρόποι επικοινωνίας τους ελκύουν και ταυτόχρονα τους προκαλούν αμηχανία, μέχρι που, εντελώς κατά λάθος, βρίσκονται στα αχαρτογράφητα νερά του σκοτεινού διαδικτύου. Ξαφνικά, οι οθόνες τους γεμίζουν με παράνομες συναλλαγές και τεράστια χρηματικά ποσά. Ο πειρασμός να επωφεληθούν από αυτή την επικίνδυνη νέα γνώση μεγαλώνει. Θα μπορέσουν να το κάνουν χωρίς αναστολές;
Σε αυτή την επίκαιρη κωμωδία, η περιπέτεια του ζευγαριού στο dark web γίνεται η αφορμή για ευτράπελες καταστάσεις και ανατροπές, σχολιάζοντας τη σχέση των μεγαλύτερων ηλικιών με την τεχνολογία.
Οι Άθλιοι
Υπάρχουν έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας που ο χρόνος δε μπορεί να φθείρει την αξία τους και αποτελούν πρότυπο ζωής για τον άνθρωπο. Ένα τέτοιο έργο είναι «ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ». Μέσα από τις ζωές των ηρώων του έργου και τη ζωή του κεντρικού ήρωα, Γιάννη Αγιάννη, ο Βίκτορ Ουγκό αποκαλύπτει, με έναν μοναδικό τρόπο, την αγωνιώδη πορεία του ανθρώπου από το σκοτάδι στο φως. Όπως γράφει στις σελίδες του «Να αγαπάς. Είναι αρκετό. Μη ζητάς τίποτε άλλο. Δεν υπάρχει άλλο μαργαριτάρι να βρεθεί στα κατάβαθα της ζωής».
Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;
Το “Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;” αποτελεί το ημερολόγιο που κρατά, με παρότρυνση της αγαπημένης του δασκάλας,ο Κρίστοφερ Μπουν, ένα 15χρονο αγόρι στο φάσμα του αυτισμού.
Ο Κρίστοφερ ξέρει πολλά για τα μαθηματικά και τη φυσική και ελάχιστα για τους ανθρώπους. «Φτιάχνει χάρτες και σχεδιαγράμματα, λατρεύει τα αστυνομικά μυθιστορήματα και το κόκκινο χρώμα. Δεν του αρέσει το κίτρινο και το καφέ, δεν αντέχει να τον αγγίζουν και δεν μπορεί να πει ψέματα.»
Η ιστορία του Κρίστοφερ ξεκινά ως αστυνομικό μυθιστόρημα. Ένα βράδυ βρίσκει νεκρό τον Ουέλινγκτον, το σκύλο της γειτόνισσάς του κι αποφασίζει να εξιχνιάσει το μυστήριο. Η έρευνα για την παράξενη δολοφονία θα τον παρασύρει σε μονοπάτια δύσβατα, που θα τον οδηγήσουν στην ανακάλυψη μιας απροσδόκητης αλήθειας για τη χαμένη από καιρό μητέρα του.
Σε όλη αυτή την απρόσμενη περιπέτεια, καλείται να αποκωδικοποιήσει τον ακατανόητο κόσμο των «μεγάλων» και να επιβιώσει μέσα σε αυτόν… Τα συναισθήματα και οι ανθρώπινες σχέσεις αποδεικνύονται πιο περίπλοκα από την αστροφυσική κι αυτός ο γρίφος δε μοιάζει καθόλου με μαθηματική πράξη.
Η συγκινητική του ιστορία του, είναι ένας ύμνος στη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα, που μας φέρνει αντιμέτωπους με ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους και όσους τους περιβάλλουν, όπως η αναζήτηση της ταυτότητας, οι διαπροσωπικές σχέσεις και κυρίως η δυσκολία στην επικοινωνία.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις απ 10-16/10/2024