Θέατρο

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 19-25/9/2024

Loading

Εφτά νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Τρανζίστορ

Πώς θα έμοιαζε μια επί σκηνής συνάντηση άσπονδων εχθρών αλλά και ιστορικών ζευγαριών της ελληνικής ιστορίας του 20ού αιώνα; Τι θα είχαν να πουν ο Ανδρέας Παπανδρέου με τον Πίκο Απίκο, η Μαρινέλα με τη Μερκούρη, ο Βενιζέλος με τον Μεταξά, και πώς όλα αυτά μας μιλούν για το τώρα;

Θέατρο: Θέατρο Από Κοινού

Ηθοποιοί και μουσικοί επί σκηνής: Αλέξανδρος Καλτζίδης, Μαριλένα Λιακοπούλου, Ιωάννα Λιούτσια, Μανόλης Σταματιάδης

Σκηνοθεσία: Ιωάννα Λιούτσια


Bachelors And Bachelorettes

“I don’t love her. In two months we are getting married. That’s how it is.” 

This is the opening line of Bachelors and Bachelorettes, a wild and hilarious mating dance of five characters. In this play, couples break up as quickly as they come together, with every potential bride and groom mutually disgusted by their partner. Does love really matter in a relationship? Do people join relationships driven by love or fear of loneliness? Is intimacy an internal need or just a way to overcome insecurities? Do people even imagine how ridiculous they become by giving in to all their petty egoistic desires? We may never truly find the answers, but it’s always fun to observe.

Θέατρο: Theatre of the NO

Πρωταγωνιστούν: Adam Tyrrell, Anestis Ischnopoulos, George Housakos, Georgia Griva, Κaterina Klavdianou

Σκηνοθεσία: Vassia Vassiliou


Έγκλημα και Τιμωρία

Πρόκειται για τη διασκευή του ογκώδους μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι Έγκλημα και Τιμωρία, που ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του. Η μεταμέλεια έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια. Πλάι σε κείνον, τη δική τους πορεία διαγράφουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, ο αστυνομικός ανακριτής Πορφύρης Πετρόβιτς, η μητέρα και η αδερφή του Ρασκόλνικοφ, ο Σβιντριγκάιλοφ, ο Ραζουμίχιν. 

Θέατρο: Θέατρο Πορεία

Πρωταγωνιστούν: Ρασκόλνικοφ: Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Ντούνια: Στέλλα Βογιατζάκη, Πορφύριος: Δημήτρης Ήμελλος, Ντοστογιέφσκι/ Ραζουμίχιν: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Σβιντριγκάιλοφ: Δημήτρης Μπίτος, Σόνια: Μαριάννα Πουρέγκα, Μητέρα του Ρασκόλνικοφ/ φάντασμα Αλιόνας: Σοφία Σειρλή

Μουσικός επί σκηνής: Τάσος Μισυρλής

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου


Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Η κούραση στον γάμο, η κρίση που βιώνουν οι άνθρωποι μετά από πολλά χρόνια συγκατοίκησης, η απιστία κι ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής γίνονται το σκηνικό για δύο «παράνομους» εραστές.

Είναι και οι δύο γονείς. Έχουν και οι δύο τα δίκια τους. Έχουν κάνει και οι δύο λάθη.

Η παγκόσμια δραματουργία έχει συχνά ασχοληθεί με το ζήτημα των ανθρώπινων σχέσεων, με τις ανάγκες των δύο φύλων, με τα θέλω τους και τα πρέπει τους, ίσως επειδή ο θεατής άμεσα ή έμμεσα μπορεί να ταυτιστεί πολύ εύκολα και να κινητοποιηθεί συναισθηματικά. Οι δύο ήρωες μάς «προσκαλούν» να ισορροπήσουμε ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ και να αντιληφθούμε, μέσα από τις συναντήσεις τους, ότι αυτό που ψάχνουμε όλοι μας στο τέλος της ημέρας είναι η ουσιαστική συντροφικότητα. Κάποιον να μας κρατάει το χέρι.

Θα τα καταφέρουν;

Θέατρο: Θέατρο Άλφα

Πρωταγωνιστούν: Τάσος Ιορδανίδης – Θάλεια Ματίκα

Σκηνοθεσία: Θάλεια Ματίκα


Μαχαίρι στο κόκαλο

1973 – 2023

Μισός αιώνας από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Μισός αιώνας από τους αγώνες που οδηγούν στην Μεταπολίτευση. Μισός αιώνας από τότε που ο Κώστας Μουρσελάς βάζει το «Μαχαίρι στο κόκαλο» και γράφει για ανθρώπους που έχουν χάσει από καιρό το «ανθρώπινο» μέσα τους. Μέλη μιας κοινωνίας και αυτοί, «ζουν» απολαμβάνοντας τα λαμπρά χρόνια της «κοινωνικής ευημερίας». Απολαμβάνουν και ανέρχονται αδιάκοπα. 

 «Είναι και που διψάς να ζήσεις, όλο και πιο έντονα, όλα αυτά  που προκλητικά και επίμονα σου προτείνει η σύγχρονη κοινωνία (..) Δεν έχεις να παλέψεις μόνο για την επιβίωσή σου, που στο κάτω κάτω θα είχες κι ένα κάποιο άλλοθι για το όποιο έγκλημά σου, αλλά έχεις να ικανοποιήσεις και όλα αυτά τα δαιμόνια, που μοιραία πάλι θα σε οδηγήσουν στο έγκλημα και στη διαφθορά, και μάλιστα χωρίς και τόσο πειστικό άλλοθι αυτή τη φορά.»

Μια χώρα που πασχίζει για πρόοδο και ανάπτυξη. Μια «οικογένεια» που παλεύει για άνοδο και προαγωγή. Απόκριες, μέρα μεταμφιέσεων,  ο Λεωνίδας και η Ελένη περιμένουν καλοντυμένοι τον «υψηλό» προσκεκλημένο του πάνω ορόφου. Περιμένοντας ευελπιστούν να πατήσουν το επόμενο σκαλί. Να μπουν στον κύκλο. Να γίνουν αναγκαίοι. Κι όλα αυτά μέχρι να δουν ότι προσαρμόζονται σε χαλάσματα. Πως αυτό το βήμα οδηγεί στο γκρεμό. Πως ζουν σαν δύο γελοίοι τσαρλατάνοι με αντιδράσεις υπάνθρωπες σ’ έναν απάνθρωπο κόσμο. Μέχρι να δουν στο φως εν τέλει ότι  μένουνε δύο νικημένοι με ολιγόπιστα μάταια φερσίματα.

Θέατρο: Θέατρο 104

Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Λειβαδάρα και Βασίλης Καλφάκης.

Σκηνοθεσία: Βασίλης Καλφάκης


Η Τελευταία Απολογία του Νίκου Κοεμτζή

Ο Νίκος Κοεμτζής έμεινε στην ιστορία ως ο άνθρωπος που το 1973 στην πίστα του λαϊκού κέντρου Νεράιδα της Αθήνας σκότωσε τρεις «για ένα ζεϊμπέκικο». Στο μοναδικό μέχρι σήμερα θεατρικό έργο του Βαγγέλη Γέττου για την υπόθεση που συγκλόνισε την Ελλάδα, ο ήρωας κάνει μια ευχή την ώρα που ξεψυχά: να του δοθεί η ευκαιρία να αφηγηθεί την ιστορία του για μια τελευταία φορά. Όχι σε δικαστές και αστυνομικούς αλλά σε καθημερινούς ανθρώπους. Το κοινό, μέσα από την αφήγηση του Κοεμτζή, προσκαλείται σε μια ανατρεπτική ανασκόπηση, όχι μόνο του φονικού και όσων ακολούθησαν, αλλά και όλης της τρικυμιώδους περιόδου στην οποία εκτυλίσσεται η ζωή του αντιήρωα: μεσοπόλεμος, κατοχή, αντίσταση, εμφύλιος, χούντα. Γιατί άραγε αυτή η ιστορία έχει γίνει ταινία, τραγούδι και τώρα θεατρική παράσταση; Τι διαφορετικό έχει το έγκλημα του Κοεμτζή από σύγχρονα εγκλήματα που ξεχνιούνται τόσο γρήγορα; Ποια είναι η ιστορία της βίας ενός εγκλήματος; Είναι μόνο η στιγμή της αποτρόπαιας πράξης, ή μήπως συντελείται δεκαετίες νωρίτερα και πώς;

Θέατρο: Θέατρο Σταθμός

Πρωταγωνιστούν: Μάρκος Γέττος. Στο ρόλο του Αστυνόμου ακούγεται ηχογραφημένη η φωνή του Δημήτρη Μηλιώτη.

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Νικόλαος Μπαλαμώτης


Τζούλια

Σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Σεπτέμβριος 2024.

Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο «Άμλετ».

Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες.

Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος,ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους.

Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της.

Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της.

Θα είναι στο θέατρο γιατί μια βραδιά σαν κι αυτή πριν από κάποια χρόνια…

Η πάλη των κοινωνικών τάξεων – οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία, ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας,

Μήπως τελικά υπάρχει και αυτό που λέμε κάρμα; Μήπως τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο;

Όλα αυτά τα θέματα τίθενται κάτω από τη σκιά του υποβόσκοντος κεντρικού θέματος.

Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα…

Θέατρο: Θέατρο Άλφα

Πρωταγωνιστούν: Ευσταθία Τσαπαρέλη, Κυριάκος Σαλής, Δήμητρα Βήττα, Μαρία Καρτσαφλέκη

Σκηνοθεσία: Τάσος Ιορδανίδης


Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 12-18/9/2024

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *