Θέατρο

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 20-26/2/2025

Loading

Δέκα νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Δε μιλένιαλς

Τρεις νέοι άνθρωποι, λίγο πριν και λίγο μετά τα 30, προσπαθούν να βρουν τα πατήματά τους στη ζωή, τον έρωτα και τη φιλία. Ένα πάρτι γενεθλίων, ένας χωρισμός, το νοίκι στο τέλος του μήνα, ένας μουσικός παραγωγός που δεν έρχεται ποτέ, αποτυχημένες οντισιόν και συνεντεύξεις για δουλειά, η ενηλικίωση και η ελπίδα ότι, δεν μπορεί, κάτι θα συμβεί… Όλα με φόντο την Αθήνα του σήμερα.


Εχθρός του λαού

Στην περιοχή γύρω από τις εγκαταστάσεις της S Oil, εταιρία διαχείρισης πετρελαιοειδών αποβλήτων, οι κάτοικοι καταγγέλλουν έντονη δυσοσμία και μόλυνση. Παρά τις σαφείς επιστημονικές μετρήσεις που αποδεικνύουν την ευθύνη της εταιρείας, οι Αρχές και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης υποβαθμίζουν το ζήτημα, υποστηρίζοντας έμμεσα τα συμφέροντα της βιομηχανίας.

Το γεγονός προκαλεί την άμεση αντίδραση της Δημάρχου: από τη μία πλευρά, αγωνίζεται να καταδείξει την αδιαφάνεια του δικαστικού συστήματος και, από την άλλη, κινητοποιεί τους πολίτες να αναλάβουν άμεσα δράση. Τόσο, όμως, οι δικές της προσπάθειες όσο και οι επανειλημμένες διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας πέφτουν στο κενό. Οι αρμόδιες Αρχές κωφεύουν και ο εισαγγελέας αδιαφορεί επιδεικτικά για όσα στοιχεία αποδεικνύουν την ευθύνη της S Oil. Η Δήμαρχος μπαίνει στο στόχαστρο των ΜΜΕ, αξιοπιστία της.

Η παράσταση Εχθρός του λαού φέρνει στο φως την πολιτική ασυδοσία, την επιρροή των ισχυρών συμφερόντων, την αποδυνάμωση της επιστήμης μπροστά στην ισχύ της παραπληροφόρησης και της πολιτικής σκοπιμότητας, ενώ παράλληλα καταδεικνύει την αδυναμία της δικαιοσύνης να εκπληρώσει το καθήκον της.

Πώς να διατηρήσουμε την πίστη σε ένα σύστημα που φαίνεται να καταρρέει μπροστά στην κυριαρχία της εξουσίας και της διαστρέβλωσης; Πόσο εύκολα αφηνόμαστε στη χειραγώγηση; Με ποιον τρόπο επιλέγουμε την πληροφόρησή μας; Και αν, τελικά, χάσουμε την πίστη μας στη δικαιοσύνη, υπάρχει άραγε ακόμα ελπίδα;


Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς

Μέσα σε μια προπολεμική πολυκατοικία μία υπηρέτρια μαζεύει τα πράγματα κάποιου που δε ζει πια και αφηγείται την ιστορία του. Μια ιστορία απλή, ενός ανθρώπου συνηθισμένου σαν κι εμάς. Με την ίδια προδιαγεγραμμένη πορεία.

Άραγε πως βιώνουμε σήμερα τη φθορά; Αυτός ο κοινός φόβος που παραμένει ταμπού γίνεται αντικείμενο συζήτησης και μοιράσματος. Γιατί ό,τι μοιράζεσαι, κάπως μαλακώνει. Ίσως.


Ignoramus

«Τι νέα;» Ενημερώνεστε; Με ποιους τρόπους και πόσο εμπιστεύεστε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην Ελλάδα; Ποιοι είναι οι λόγοι της χαμηλής θέσης της χώρας μας στην Ελευθερία του Τύπου; Τρεις ερευνητές, μέσα από την αναδημιουργία μιας αίθουσας σύνταξης ενός δημοσιογραφικού site κυρίαρχου ΜΜΕ, εξερευνούν το πολύπλοκο τοπίο των media και τους μηχανισμούς της ειδησεογραφίας. Με περιπαικτική διάθεση, μας προσκαλούν να αναρωτηθούμε για τη σχέση μας με την ενημέρωση, να διερευνήσουμε τη σύνθετη έννοια της «αλήθειας», καθώς και την οπτική που επιλέγουμε «βλέποντας τον κόσμο με τα μάτια των ΜΜΕ».


Μακμπέθ

Σε έναν κόσμο που επανειλημμένα βυθίζεται στη δίνη του πολέμου, ο «Μακμπέθ», του Σαίξπηρ παραμένει διαχρονικός, καθώς αναδεικνύει τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης και τις τραγικές συνέπειες της φιλοδοξίας. Όμως, σε αυτή την παράσταση, εστιάζουμε και σε μια διαφορετική διάσταση του ήρωα, τον Μακμπέθ ως έναν στρατηγό που επιστρέφει από το πεδίο της μάχης, πληγωμένος όχι μόνο σωματικά αλλά και ψυχικά.


Μοναξιά στην Άγρια Δύση

Σε ένα απομονωμένο χωριό της δυτικής Ιρλανδίας ή -σε ένα χωριό οπουδήποτε στη Δύση-, δύο αδέρφια, ο Κόλμαν και ο Βαλίν, ζουν σε μια διαρκή μάχη εξουσίας και συναισθηματικής εξάρτησης. Στο κέντρο της σύγκρουσής τους βρίσκεται ο Πατέρας Γουέλς, ένας ιερέας που πασχίζει να αποκαταστήσει την ειρήνη ανάμεσα στα αδέρφια, ενώ ταυτόχρονα παλεύει με τη δική του πίστη και τα ηθικά του διλήμματα, αλλά και η Γκερλήν, ένα κορίτσι γεμάτο ζωντάνια που πασχίζει να επιβιώσει μέσα σε έναν ανελέητο κόσμο.

Στη σκιά της απώλειας, της ενοχής και της κοινωνικής απομόνωσης σε έναν κόσμο που το μέλλον φαντάζει όλο και πιο σκοτεινό, το έργο αναδεικνύει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει τη βία από την αγάπη, τη σύγκρουση από την ανάγκη για επικοινωνία.


Pigalle

Είναι Σάββατο βράδυ και ο Ντίνος με την γυναίκα του περιμένει το αφεντικό του, Στάθη, στο σπίτι του για φαγητό, για να του παρουσιάσει το νέο επιχειρηματικό του πλάνο. Τα πράγματα όμως δεν πηγαίνουν ακριβώς όπως τα έχει σχεδιάσει. 


ΥΠΕΡΒΑΡΟ, ασήμαντο: ΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΟ

Σε ένα ξεπεσμένο μπαρ βρίσκουν καταφύγιο διάφορες περιθωριακές προσωπικότητες. Ζαλισμένοι από το αλκοόλ, οι ήρωες του Σβαμπ φιλοσοφούν, εξομολογούνται, ερωτεύονται και τσακώνονται. Την κανονικότητα διαρρηγνύει όμως η έλευση ενός απρόσμενου επισκέπτη και αυτό που ακολουθεί είναι μια βίαιη και αιματηρή σύγκρουση δύο κόσμων, ένα κανιβαλιστικό όργιο ωμής βίας.


Φράνσις

Ο επαναστατικός και αντισυμβατικός χαρακτήρας της ηθοποιού Φράνσις που αντιδρά σε ό,τι θεωρεί κατεστημένο, θα την οδηγήσει, με την επιμονή της μητέρας της, σε ψυχιατρικό άσυλο όπου θα πέσει θύμα βιασμού και κακοποίησης με ακραία κατάληξη τη λοβοτομή.

Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ και αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα που έχει σχέση με την ανθρώπινη χειραγωγηση. Η ηρωίδα του έργου, αντιφατική με ταλαιπωρημένο ψυχισμό, καταγγέλλει το σύστημα αυτό θεωρώντας το υπεύθυνο για τα ανθρώπινα δεινά.


Χρονικό

Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης του έργου «Μαχαίρι στο κόκαλο», που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και παρουσιάστηκε για δύο σεζόν, η ομάδα θεάτρου  ÇaVa επιστρέφει στο Θέατρο 104.

Αυτή τη φορά, ανεβάζουν την παράσταση «Χρονικό», βασισμένη στην ομώνυμη ποιητική σύνθεση του σπουδαίου μας ποιητή, Γιάννη Ρίτσου, που περιλαμβάνεται στον τόμο «Τέταρτη διάσταση».

Στην ομάδα έρχεται να προστεθεί η σημαντική ηθοποιός Γιώτα Φέστα που μαζί με την Σάντρα Λειβαδάρα, τον Γιώργο Σύρμα και τον ίδιο τον σκηνοθέτη θα δώσουν σκηνική υπόσταση στους στίχους του Ρίτσου.


Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 13-19/2/2025


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *