Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 20-26/3/2025
Εννέα νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Ο αιώνιος σύζυγος
Η ιστορία εκτυλίσσεται γύρω από έναν ώριμο άνδρα, έναν άνθρωπο των σαλονιών και γόη, ο οποίος παλεύει με κρίσεις κατάθλιψης. Όλα ανατρέπονται όταν εμφανίζεται μπροστά του ένας παλιός γνώριμος, ο σύζυγος μιας γυναίκας με την οποία, χρόνια πριν, είχε μια παθιασμένη ερωτική σχέση. Η γυναίκα αυτή, με την αινιγματική προσωπικότητά της και τους πολλούς εραστές της, αν και έχει πλέον πεθάνει, αφήνει πίσω της αναπάντητα ερωτήματα και ανοιχτούς λογαριασμούς.
Ο απατημένος σύζυγος επιστρέφει, όχι μόνο για να επαναφέρει τη φιλία του με τον παλιό του φίλο, αλλά και για να εκδικηθεί. Η συνάντησή τους ξυπνά φαντάσματα του παρελθόντος, αναμοχλεύοντας καταπιεσμένα συναισθήματα και κρυφές ενοχές. Ανάμεσα στους δύο άνδρες αναπτύσσεται ένα παιχνίδι εξουσίας, στο οποίο η φιλία και το μίσος, η έλξη και η απέχθεια εναλλάσσονται συνεχώς.
Ποιο θα είναι το τέλος αυτής της εύθραυστης και σκοτεινής σχέσης; Μια ιστορία γεμάτη ένταση και ψυχολογικό βάθος, που φωτίζει τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης.
Βερενίκη
Είναι ο έρωτας αλήθεια; Ή συμβαίνει μέσα στο μυαλό μας; Ο Ρομέο Καστελούτσι σκηνοθετεί την Ιζαμπέλ Ιπέρ και 14 άνδρες σε ένα έργο για την τρέλα, την αλήθεια και το ψέμα του να αγαπάς και να αγαπιέσαι.
Κλιματική αλλαγή; Έχει πολλές θερμίδες;
Αλήθεια, έχουμε ιδέα τι σημαίνει «κλιματική αλλαγή» και τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτήν; Ή οι γνώσεις μας μοιάζουν με το παραπάνω limerick του Σάκη Σερέφα, ο οποίος υπογράφει τα παράλογα κωμικά ποιηματάκια που ακούγονται στην performance;
Αποφεύγοντας τις επιστημονικές αναλύσεις και τα στατιστικά στοιχεία, η performance «Κλιματική αλλαγή; Έχει πολλές θερμίδες;» δίνει στον θεατή τη δυνατότητα και την ελευθερία να βυθιστεί σε μία ολιστική εμπειρία.
Με τη χρήση του μη θεατρικού χώρου, των εικόνων, των ήχων (man-made και μη) και της εγγύτητας με τους θεατές, η ομάδα χρησιμοποιεί πρακτικές που τοποθετούν τον ερμηνευτή και τους συμμετέχοντες μέσα σε σύνθετα δίκτυα κινδύνου, ενοχής και ευθύνης που όμως συνυπάρχουν με το χιούμορ. Στόχος της παράστασης είναι οι θεατές να ενεργοποιηθούν και όχι να μουδιάσουν από τον φόβο.
Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη σκοτώνει τον Φάουστ
Ο Theo Dirix και η Elke Robersscheuten είναι ένα βελγικό καλλιτεχνικό duo γνωστό για τις συγκινητικές του lecture performances, όπως η Νεκρομαντική Νύχτα και τα Τοπία του Βεσάλιου, που έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και Βέλγιο. Η τελευταία τους συνεργασία Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη σκοτώνει τον Φάουστ εμβαθύνει και πάλι σε σύγχρονους πολιτισμικούς προβληματισμούς.
Στο συμβολικό σκηνικό του Θεατρικού Βαγονιού της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ, το ξεχωριστό duo εξετάζει την παρακμή του δυτικού πολιτισμού μέσα από τα μάτια του Φάουστ. Ο κεντρικός χαρακτήρας -τον ενσαρκώνει ο Theo Drix- μια φαουστική, εμπνευσμένη από τον Νίτσε, φιγούρα γεμάτη αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία, αντιμετωπίζει τη διάλυση της σύγχρονης ανθρωπότητας. Μέσα από τον χαρακτήρα του, οι επιβάτες ξεκινούν μια οδύσσεια για τη συμφωνία της ανθρωπότητας με το δαιμονικό, τη ρευστότητα της ταυτότητας, της ηθικής ή των ορίων αλλά και για τον Υπεράνθρωπο και την απόρριψη του θανάτου.
Πανδώρα
Η μυθική Πανδώρα είναι ─σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία─ η πρώτη γυναίκα στον κόσμο, ένα πλάσμα που δημιούργησε ο Ήφαιστος από χώμα και νερό και που προίκισαν οι θεοί με τα δώρα τους. O Δίας φοβούμενος ότι οι άνθρωποι, έχοντας στη διάθεσή τους τη φωτιά που τους έδωσε ο Προμηθέας, θα αποκτούσαν υπερβολική δύναμη, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση, χρησιμοποιώντας την Πανδώρα. Προστάζει τον Ερμή να την οδηγήσει στον αδελφό του Προμηθέα, τον Επιμηθέα, ο οποίος την ερωτεύεται. Οι δυο τους παντρεύονται. Ο Δίας δίνει στην Πανδώρα ως γαμήλιο δώρο ένα πιθάρι, με την οδηγία να μην το ανοίξει ποτέ. Η Πανδώρα, όμως, δεν μπορεί να αντισταθεί στη φυσική της περιέργεια· το ανοίγει και απελευθερώνει τις Ασθένειες, το Γήρας, τον Πόλεμο, την Απόγνωση, τον Φθόνο, τη Σκληρότητα, τον Θάνατο. Η ζωή των ανθρώπων αλλάζει για πάντα.
Αυτή είναι η ιστορία της έλευσης των συμφορών για την ανθρωπότητα. Ή μήπως όχι;
Πεπερασμένος χρόνος
Το έργο λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ διαφορετικών τεχνών, εποχών και πολιτισμών. Καθόλη τη διάρκεια του, οι συντελεστές συνδιαλέγονται με τη διαρκή ροή του ανθρώπινου βίου και της ανθρώπινης συνείδησης, καθώς και την απόδοση των αισθητικών δυνατοτήτων και των πολιτισμικών εναυσμάτων που από κοινού δημιουργούνται από μια τέτοια σύνθεση.
Η δομή της παράστασης είναι τριμερής και συμβολίζει τα διαδοχικά στάδια του ανθρώπινου βίου: τη γέννηση, τη συνειδητοποίηση του θανάτου και την αποδοχή. Όλα τα στοιχεία της παράστασης από τον ήχο και τα φώτα μέχρι την επιλογή κειμένων στηρίζονται πάνω σε αυτή τη δομή, με στόχο να μεταδώσουν τη βαθιά συναισθηματική και φιλοσοφική πορεία του ανθρώπου προς την αποδοχή της θνητότητάς του. Οι θεατές καλούνται να αναλογιστούν τις κοινές τους αναμνήσεις και συναισθήματα με ανθρώπους του παρελθόντος, να συνειδητοποιήσουν τη διαρκή ροή του χρόνου και να βιώσουν το «τώρα» σε μια ολοκληρωμένη και βαθιά συναισθηματική εμπειρία.
Πνεύμονες
Ένας άντρας και μια γυναίκα, ένα ζευγάρι τριαντάρηδων, βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο καθοριστική απόφαση της ζωής τους. Μεταξύ ανεργίας, κλιματικής αλλαγής και μιας κοινωνίας που αλλάζει ραγδαία, η ανάγκη για προσωπική ευτυχία συγκρούεται με την ευθύνη απέναντι στο μέλλον.
Τέλματα/Νεκροταφείο
Ο Γιώργος Σεφέρης μεταφράζει ημιτελώς τις αλληγορικές φάρσες του γάλλου νομπελίστα André Gide «Τέλματα» και «Προμηθέας Λυόμενος» και τις αφήνει ανέκδοτες στα χειρόγραφά του. τα κείμενα αυτά δίνουν το υλικό για μία παράσταση που αφορά τη σύγκρουση δύο κόσμων, του κόσμου της λογοτεχνίας και του κόσμου της ζωώδους εργασίας, εντός του σύμπαντος του παραμυθιού της κοκκινοσκουφίτσας. τα ζώα εκπαιδεύονται να φοβούνται τον εαυτό τους και να συμπαθούν τους ανθρώπους που τα καταπιέζουν, σε έναν φαύλο κύκλο που προσδοκά να σπάσει από έναν Προμηθέα που ολοένα έρχεται
Σε ένα αστικό σαλόνι του Παρισιού, τέσσερις λογοτέχνες συναντιούνται ξανά και ξανά για να συζητήσουν τη συγγραφή ενός βιβλίου. όσο εκείνοι φληναφούν, μια αγέλη ζώων εργάζεται ακατάπαυστα για να τους υπηρετεί. όταν τα ζώα αυτά θα χτυπήσουν την πόρτα τους, ακριβώς όπως ο λύκος χτυπά την πόρτα της γιαγιάς, το σαλόνι κλονίζεται. παγιδευμένοι από διαφορετικές πλευρές του τοίχου, άνθρωποι και ζώα προσδοκούν μια επαναστατική πράξη για να τους λυτρώσει από τον εαυτό τους. μεταξύ των λογοτεχνών καταφθάνει ο Προμηθέας, η μυθική φιγούρα που έχει μόλις λυθεί από τον Καύκασο, και ο φαύλος κύκλος σπάει. ποιος θα επιζήσει από αυτήν την απελευθέρωση; τίνος τον επικήδειο εκφωνεί, τελικά, ο Προμηθέας;
Tootsie The Musical
Ο Michael Dorsey είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός με ιδιαίτερο ταλέντο… να απολύεται από κάθε δουλειά που βρίσκει! Απελπισμένος και άνεργος, κάνει μια τελευταία προσπάθεια να πραγματοποιήσει τα όνειρά του, μεταμορφώνοντας τον εαυτό του σε γυναίκα – ηθοποιό με το όνομα «Dorothy Michaels». Μια λαμπρή καριέρα ανοίγεται μπροστά του, όταν ο Michael (μεταμφιεσμένος σε Dorothy) ερωτεύεται ξαφνικά τη συμπρωταγωνίστριά του Julie Nichols. Θα αποκαλύψει άραγε την πραγματική του ταυτότητα, για να κερδίσει την αγαπημένη του ή θα παραμείνει «πρωταγωνίστρια τού Broadway», για να συνεχίσει ν’ απολαμβάνει τα οφέλη της επιτυχίας;
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 13-19/3/2025