Θέατρο

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 26/9-2/10/2024

Loading

Δεκαεφτά νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Αγριόπαπια

Το δράμα παίζεται στο σπίτι ενός αποτυχημένου φωτογράφου του Γιάλμαρ Έκνταλ που έχει μια επίφαση ευτυχισμένης ζωής που την καλύπτει η στίλβη των ψευδαισθήσεων και της αυταπάτης. Καταρρέουν τα πάντα, όταν εισβάλει ένας ιδεαλιστής ο Γκρέγκερς Βέρλε και φανερώνει την αλήθεια και τους εξοντώνει. Η Γκίνα, η γυναίκα του Γιάλμαρ, ήταν ερωμένη του πατέρα του, του Γέρο Βέρλε. Αποδεικνύει πως η κόρη του η Έντβιγκ δεν είναι δικό του παιδί και έτσι έρχεται η καταστροφή. Η μικρή Έντβιγκ μαθαίνοντας την αλήθεια αυτοκτονεί. 

Θέατρο: Θέατρο Εκάτη

Πρωταγωνιστούν: Μάνος Χατζηγεωργίου, Λήδα Χατζηδημητρίου, Μιχαήλ Άγγελος Δρόσος, Χάρης Λογγαράκης, Όλγα Μουργελά.

Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Λουρμπά


Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός

Ο Ευτύχης είναι lifecoach. Γράφει βιβλία αυτοβελτίωσης. Δίνει συμβουλές ζωής μεγάλης αξίας. Πιστεύει ότι όλα στη ζωή είναι θετικά. Αρνιέται την αρνητικότητα. Και είναι θετικός στην θετικότητα. Αυτός είναι ο Ευτύχης. Ο Ευτύχης, ο δυστυχισμένος.

Παραμονή Χριστουγέννων αποφασίζει για ακόμα μια φορά να αυτοκτονήσει. Την απόπειρά του αυτή διακόπτει βίαια μια ανεπιθύμητη επίσκεψη από το παρελθόν. Μια επίσκεψη που τον φέρνει αντιμέτωπο με ό,τι φοβάται περισσότερο. Τη Ζωή.

Θέατρο: Θέατρο Άλφα

Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Καλομοιράκης, Τερέζα Καζιτόρη, Εύη Κολιούλη, Ορέστης Τουλιάτος, Βασίλης Θελούρας

Σκηνοθεσία: Εφη Δράκου


Η επιστροφή της Βετούρια

Γεννήθηκε στην Τρανσυλβανία από έναν πατέρα βάναυσο και τυραννικό, στις αρχές του περασμένου αιώνα. Η φτώχεια ταλάνιζε το κορμί της και οι κλωτσιές απ’ τον πατέρα της κατακερμάτιζαν την ψυχή της. Η Βετούρια. Που στο Παρίσι όπου κατέφυγε με τον άντρα της μετονομάστηκε σε Βικτορίν κι έγινε εργάτρια στην Ρενώ. Άφησε πίσω της στη Ρουμανία δυο νεκρά κοριτσάκια και δυο νεκρά αδέρφια. Στη Γαλλία μυήθηκε στον κουμμουνισμό, οργανώθηκε στο κόμμα και πίστεψε σ’ έναν καλύτερο κόσμο.

Τώρα ξαναγυρίζει στο χωριό της, μεγάλη πια, έτοιμη για το ταξίδι χωρίς γυρισμό. Δεν έχει πίκρα. Με τρυφερότητα θυμάται τα καλά της ζωής της αλλά και τα δύσκολα. Το χωριό της έχει σχεδόν ερημώσει. Μια εικόνα έρχεται και ξανάρχεται στη μνήμη της: «Η μάνα, μου έδωσε ένα κομμάτι λαρδί. Έκανα το λάθος να πετάξω την πέτσα. Και τότε ο πατέρας ούρλιαξε «Απαγορεύεται αυτό!» και με σακάτεψε στο ξύλο. Δεν πειράζει. Ένα θυμωμένο παιδί ήταν!»

Θέατρο: Μικρός Κεραμικός

Πρωταγωνιστούν: Πόπη Βαρουξή

Σκηνοθεσία: Μαίη Σεβαστοπούλου


The Humans

Έρικ και η Ντίντρη, οι γονείς, φτάνουν, μαζί με την Μόμο, τη μητέρα του Έρικ και τη μεγάλη τους κόρη Έιμι, στην Τσάιναταουν της Νέας Υόρκης, για να γιορτάσουν την ημέρα των Ευχαριστιών στο διαμέρισμα όπου μόλις έχουν μετακομίσει η μικρή τους κόρη, η Μπρίτζετ, με τον σύντροφό της, τον Ρίτσαρντ. Πρόκειται για μια προπολεμική, αλλόκοτη διπλοκατοικία, χωρίς έπιπλα ακόμα, φτιαγμένη από τον συνδυασμό ενός σκοτεινού διαμερίσματος στο υπόγειο, με ένα σχεδόν εξίσου σκοτεινό διαμέρισμα στον επάνω όροφο.

Μια ατμόσφαιρα ελαφρώς επιβεβλημένης ευθυμίας μόλις και μετά βίας καλύπτει την αίσθηση του κινδύνου που συσσωρεύεται διακριτικά στην τραπεζαρία, καθώς, όσο τα μέλη της οικογένειας χαιρετούν ο ένας τον άλλον και δίνονται δώρα για το καλωσόρισμα του σπιτιού, η ανατομία της οικογένειας διαφαίνεται σαν σε μια καθαρή ακτινογραφία: όλοι τους ζουν ζωές που περιστρέφονται γύρω από το να μην πετυχαίνουν ποτέ.

Θέατρο: Μουσούρη

Πρωταγωνιστούν: Ντίντρη: Θέμις Μπαζάκα, Έρικ: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Μόμο: Ξένια Καλογεροπούλου, Έιμι: Ειρήνη Μακρή, Μπρίτζετ: Μαρία Πετεβή, Ρίτσαρντ: Κωνσταντίνος Ασπιώτης

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης


#Free_Prometheus

Μία κωμωδία, εμπνευσμένη από τον μύθο του Προμηθέα, τοποθετημένη στο σήμερα. Ο Προμηθέας, ξεχασμένος στον Καύκασο, ανακαλύπτεται τυχαία από δύο influencers και γίνεται το νέο πρόσωπο της επικαιρότητας. Τα ελληνικά media εκμεταλλεύονται την είδηση και τον παρουσιάζουν ως δεσμώτη του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν. Αμέσως, ξεσπά διπλωματικό επεισόδιο με τη Ρωσία αλλά κι ένα παγκόσμιο διαδικτυακό κύμα υποστήριξης, με το hashtag #FREE_PROMΕTHEUS.

Το Κράτος και η Βία έρχονται να επιληφθούν του ζητήματος, με απώτερο σκοπό τους την τουριστική εκμετάλλευση του αρχαίου Τιτάνα. Ο Προμηθέας αρνείται να συμμορφωθεί στις προτάσεις του Κράτους, οπότε στήνεται ένα σουρεαλιστικό δικαστήριο, ανάμεσα σε θεούς κι ανθρώπους, το οποίο θα καθορίσει τη μοίρα του Προμηθέα.

Μια «δικαστική» κωμωδία παραλόγου, που δανείζεται τα δομικά στοιχεία της τραγωδίας του Αισχύλου “Προμηθέας Δεσμώτης” για να σατιρίσει τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα των Μ.Μ.Ε και της δικαιοσύνης.

Θέατρο: Studio Μαυρομιχάλη

Πρωταγωνιστούν: Θύμιος Διαμάντης, Ίρις Κατσούλα, Κώστας Κουτρούλης, Παναγιώτης Κοντάρης, Μαρία Παπαϊωάννου, Μαρίνα Σαμαρά, Ηρώ Σταφυλάκη

Σκηνοθεσία: Ίρις Κατσούλα


Καθαρίστρια

Η Πελαγία, καθαρίστρια σε διάφορες εταιρείες, είναι μια γυναίκα που πάντοτε πίστευε πως ανήκει στα “Όχι”, σε εκείνες δηλαδή που η ζωή, από τη γέννηση τους, τις έχει κατατάξει στις “χαμένες” περιπτώσεις. Γεννημένη και μεγαλωμένη σε οικογένεια καθαριστριών, το μόνο πράγμα που ξέρει, μέχρι τώρα, στην ζωή της, είναι να παρακολουθεί τις φωτεινές και λαμπερές ζωές των “Ά Ναι”, πάντα απο το παρασκήνιο.

Τι μπορεί να συμβεί, όταν η ζωή αποφασίζει να της πει και εκείνης το μεγάλο  “Ναι” ή ακόμη και “Ίσως” και αυτόματα να την ανεβάσει σε κατηγορία αυτοεκτίμησης;

Θέατρο: Αυλαία

Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Παπαηλίας

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος


… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς

Μια εξομολόγηση διώξεων, συλλήψεων, φυλακίσεων και βασανιστηρίων.

Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου. Ίσως πάλι γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες, σε ‘μάς. Ίσως γιατί η αντίληψη του Μίσσιου για τη ζωή , την ιστορία, το όνειρο δεν είναι μόνο γεμάτη από πολιτική κριτική αλλά και από αισιοδοξία για τη ζωή και πίστη στη δημιουργική δύναμη του ανθρώπου. Ίσως, πάλι, γιατί μας έχουν συμβεί αδιανόητα πράγματα και είναι η στιγμή να αναρωτηθούμε, πώς αντιστέκεται κάποιος σήμερα.

Θέατρο: Σύγχρονο Θέατρο

Πρωταγωνιστούν: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος

Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη


Κασέτα

H ζωή μου ρε φίλε 

αυτό που έχω μέσα μου

που δεν έχει καμιά σχέση με τίποτα που ξέρω

από τότε που θυμάμαι τον κόσμο

Η παράσταση του ανατρεπτικού και αναρχικού θεατρικού έργου της Λούλας Αναγνωστάκη που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές την περασμένη θεατρική σεζόν, ανεβαίνει ξανά για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η Λούλα Αναγνωστάκη, μια από τις πιο σημαντικές και δυναμικές μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας, γράφει στα 1982 την σπαρακτική και σπαρταριστά επίκαιρη «Κασέτα». Σαράντα περίπου χρόνια μετά τη θρυλική παράσταση του Καρόλου Κουν και είκοσι χρόνια μετά το τελευταίο ανέβασμα του έργου στην Αθήνα, «Η Κασέτα» επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός. Σκηνοθετεί – στο πλαίσιο της διδακτορικής του διατριβής στο πανεπιστήμιο του Ηull με τίτλο «Η πνευματική παρακαταθήκη της Λούλας Αναγνωστάκη» –  ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Μάνος Καρατζογιάννης, έχοντας στο ενεργητικό του τη μακρόχρονη εργασία του πάνω στη δραματουργία της Αναγνωστάκη (Η Κασέτα, Η Παρέλαση, Ο ήχος του όπλου, Ο Ουρανός κατακόκκινος, Σ’ εσάς που με ακούτε, Δωμάτια Μνήμης, Ενέδρες της Ζωής – Λούλα Αναγνωστάκη mixage, Στην Πόλη της Λούλας Αναγνωστάκη, Εντευκτήριο: Αφιέρωμα Λούλα Αναγνωστάκη). Την εξαιρετική διανομή απαρτίζουν ηθοποιοί της παλαιότερης αλλά και της νεότερης γενιάς.

Θέατρο: Σταθμός

Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Δεπάστας- Φώτης Κοτρώτσος, Βάσω Καμαράτου, Μάνος Καρατζογιάννης, Σταύρος Μερμήγκης, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Ερμίνα Κυριαζή, Σμαράγδα Σμυρναίου, Γιάννης Τσουμαράκης

Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης


Μάρτυρας κατηγορίας

Το πιο συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ όλων των εποχών!
Μια μυστηριώδης γυναίκα, ένα σκανδαλώδες έγκλημα, ένα τέλειο μυστικό, μια σειρά από ανατροπές. Και αυτή να κρατά το κλειδί…

Ένα συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ που, με τις συνεχείς ανατροπές, κρατά το ενδιαφέρον των θεατών αμείωτο από την πρώτη στιγμή ως το αποκαλυπτικό φινάλε.

Ο Μάρτυρας κατηγορίας θεωρείται όχι μόνο το πιο καλογραμμένο και επιτυχημένο έργο της Αγκάθα Κρίστι αλλά ίσως και το πιο συναρπαστικό θρίλερ όλων των εποχών, με το φινάλε του να έχει μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο απροσδόκητα και συναρπαστικά φινάλε που γράφτηκαν ποτέ!

Θέατρο: Θέατρο Χορν

Πρωταγωνιστούν: Μελίνα Βαμβακά, Χάρης Γρηγορόπουλος, Ευγενία Δημητροπούλου, Γιάννης Δρακόπουλος, Κώστας Κόκλας, Θανάσης Κουρλαμπάς, Νίκη Παλληκαράκη, Όμηρος Πουλάκης, Νικορέστης Χανιωτάκης

Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης


Μπαμπάδες με ρούμι

Η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης είναι στην εποχή μας μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πλέον πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Είναι κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά ανυποψίαστοι για το τί μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους».

Και τι κάνουν αυτά τα ανόητα καθάρματα στο θέατρο Αλίκη;

Σερβίρουν κάτι υπέροχους «Μπαμπάδες με ρούμι» με λιγουλάκι δηλητήριο και …όποιον πάρει ο χάρος. Τα  τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν και κοιμούνται ήσυχοι υφαίνοντας ένα γλυκό σχέδιο αλληλοεξόντωσης.

«Μπαμπάδες με ρούμι» 2024. Ποιος θα ξεμείνει ζωντανός να πάρει την περιουσία; Μένει να αποδειχθεί.

Θέατρο: Αλίκη

Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.

Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας


Το Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας

Η Ρηνούλα. Η μαθητρια με την μπλε ποδια, που απο μικρη ηλικια, γοητευε τους ανδρες, αποφασισες να μεγαλωσει με τον τροπο που η ιδια η ζωη της εδειξε απο νωρις. Η Ρηνουλα που έγινε Πεπιτα και κατεληξε Ρόζα. Η ζωη της, ο ερωτας που, απο πολυ νωρις, εγινε δουλεια και η δουλεια που μπλεχτηκε με τον ερωτα. Η επιβιωση, οι σκεψεις και η ελπιδα. Μια γυναικα που μπηκε απο μικρη στον κοσμο των κοκκινων φαναριων, που καταφερε να επιζησει και να ανελιχθει, να γινει η κυρια της ζωης της, να μπει, χωρις να φοβηθει, στα μονοπατια του πληρωμενου ερωτα, των βιτσιων, που δε ντραπηκε να ικανοποιησει τις ορεξεις του καθε πελατη προκειμενου να πετυχει τον σκοπο της… την αποκτηση του δικου της ”σπιτιου ‘, της δικιας της επιχειρησης. Που εγινε κυρια της ζωης της κανοντας ο,τι χρειαστει. Και μεσα σε ολα αυτα, το κρυφο της μυστικο, ενα μυστικο που απο πολυ μικρη ηλικια, αποφασισε να φυλαει αλλα και να ψαχνει για οσο ζει… η κορη που αποχωριστηκε μικρη. Η κορη που εψαχνε και συνεχιζει να ψαχνει.

Θέατρο: Αυλαία

Πρωταγωνιστούν: Δανάη Καλοπήτα

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος


One more for the road

Με τα social media στην παρέα μας και σε πρωταγωνιστικό ρόλο, οι ήρωες μας προσπαθούν να σκηνοθετήσουν τη ζωή τους σε μια λάθος σκηνοθεσία. Να πουν την ιστορία τους σε μια λάθος στιγμή.  Να βασιστούν στη τύχη γιατί κατά αυτή επιβιώνουν. Να χλευάσουν το πρόβλημά γιατί έτσι το ξεπερνάνε. Και να πιουν ένα ακόμα τελευταίο για το δρόμο… με ένα στόρι στο instagram για καληνύχτα!

Θέατρο: Αλκμήνη

Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Κοντοπάνος, Νεκτάριος Μάστορης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου και φιλική συμμετοχή Φάνης Αριτζής.

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς


Περλιμπλίν και Μπελίσα

Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…

Θέατρο: Πορεία

Πρωταγωνιστούν: Περλιμπλίν: Χρήστος Σαπουντζής, Μαρκόλφα: Δανάη Σαριδάκη, Μπελίσα: Μαριάννα Πουρέγκα | Φαίδρα Αγγελάκη (σε διπλή διανομή), Μητέρα της Μπελίσας: Γιολάντα Μπαλαούρα, Δαιμόνια: Έλενα Μελά, Περικλής Σιούντας. Μουσικός επί σκηνής: Κώστας Νικολόπουλος | Aθηνοδωρος Καρκαφίρης.

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου


Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Ένας έφηβος, το πιο όμορφο αγόρι σε όλη την περιοχή, βρίσκεται νεκρό στη μέση του πουθενά. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ξεδιπλώνεται η παθογένεια μιας ολόκληρης κοινωνίας, της κλειστής κοινωνίας μιας επαρχίας. Από τη μία πλευρά οι “νοικοκυραίοι”, από την άλλη οι “σειρήνες”.  Παιδεραστία, ομοφοβία, ένοχα μυστικά, καταπιεσμένες ζωές κι ένα τραγούδι που ξυπνά τις πιο εφιαλτικές αναμνήσεις.

Θέατρο: θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες

Σκηνοθεσία: Ζωή Ξανθοπούλου

Πρωταγωνιστούν: Αργύρης Ξάφης


Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;

Δύο κορίτσια η Λίζα και η Καίτη συνομήλικες και εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, ίσως όμως οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, μας βάζουν με ορμή μέσα στην κοινή τους πορεία…

Από τα 8 έως τα 88 τους… Από το σχολείο έως το γηροκομείο.. Πάντα μαζί…

Μεγαλώνουν, ερωτεύονται, προδίδουν και προδίδονται, επιλέγουν, αποτυχαίνουν, ζουν…

Μια ζωή γεμάτη και συναρπαστική.

Θέατρο: project R stage

Πρωταγωνιστούν: Λίζα: Μαριάνθη Κυρίου, Καίτη: Ζωή Μουκούλη

Σκηνοθεσία: Κώστας Ανταλόπουλος


Straight White Men

Τι είναι αυτό που προσδιορίζει το προνομιούχο αρσενικό; Τα λεφτά του; Η φήμη του; Η μόρφωσή του; Οι «πονηροί» χειρισμοί του για την επαγγελματική του ανέλιξη; Ο τρόπος που ζει; Τα άχαρα «αστεία» του; Τα γνωστά και μη εξαιρετέα «αρσενικά» χαρακτηριστικά που αναγνωρίζουμε από παιδιά και ερχόμαστε αντιμέτωποι μ’ αυτά αργότερα, στην ενήλικη ζωή μας;

Κάθε λευκός ετεροφυλόφιλος άντρας, ακόμη και σήμερα, πολύ συχνά, καλείται να τα υποστηρίζει όλα αυτά. Τι γίνεται όμως αν δεν τα αντέχει η ψυχή του; Αν αντιδρά το ίδιο του το δέρμα; Αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει; Πόσο, τελικά, τον πιέζει και εκείνον η ίδια η πατριαρχική κοινωνία που τον γέννησε;

Θέατρο: Μικρό Χορν

Πρωταγωνιστούν: Θοδωρής Αντωνιάδης, Θέμης Θεοχάρογλου (Holly Grace), Μελίνα Νάτσιου, Κώστας Ξυκομηνός, Αλέξανδρος Πέρρος, Γιάννης Ποιμενίδης

Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή


Terror

Στις 26 Μαΐου και λίγο μετά τις οχτώ το απόγευμα, ένα αεροπλάνο της Lufthansa ταξιδεύει από το Βερολίνο προς στο Μόναχο με 164 επιβάτες, υπό καθεστώς ομηρίας. Η διαταγή του τρομοκράτη προς τον πιλότο είναι να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Γερμανίας – Αγγλίας, τον οποίο παρακολουθούν 70.000 φίλαθλοι. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και δύο μαχητικά αεροσκάφη απογειώνονται. Παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής περιμένοντας οδηγίες. Ο νόμος απαγορεύει ρητά στους πιλότους των μαχητικών να καταρρίψουν το πολίτικό αεροσκάφος. Δεν σκοτώνεις αθώους για να προστατέψεις άλλους αθώους. Παραβαίνοντας τις διαταγές όμως ο σμηναγός Λαρς Κοχ το καταρρίπτει για να προστατέψει τους φιλάθλους του γηπέδου. Επικαλείται την αριθμητική διαφορά. 

Τα διλήμματα
Ποιος έδωσε το δικαίωμα σε έναν απλό εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους να σκοτώσει τους λίγους για να σωθούν οι πολλοί; Διαθέτει το δικαστήριο τα κατάλληλα νομικά εργαλεία για να μπορέσει να κρίνει δίκαια τη συνειδητή του απόφαση να αυτενεργήσει κατ’ αυτό τον τρόπο; Ποιος κώδικας τιμής και ποια αίσθηση δικαιοσύνης τού όπλισε το χέρι; Ποιος αποφασίζει ότι το λεγόμενο «μη χείρον βέλτιστον» αποτελεί το μέτρο της ηθικής μας; Τι είναι δίκαιο; Και τι άδικο; Εθνικός ήρωας ή δολοφονικός αλαζόνας; Οι αριθμοί, οι συσχετισμοί, οι υπολογισμοί και το ζύγισμα των ανθρώπινων ψυχών αιωρούνται για ώρα πάνω από την αίθουσα του δικαστηρίου κυριεύοντας τις σκέψεις όλων. Η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώνεται. Ο λόγος τώρα στους ενόρκους για την τελική ετυμηγορία.

Θέατρο: Θέατρο Βασιλάκου _ Μαριάννα Τόλη

Πρωταγωνιστούν: Πρόεδρος: Νίκος Ορφανός, Εισαγγελέας: Θεοδώρα Σιάρκου, Κατηγορούμενος: Λάζαρος Βαρτάνης, Συνήγορος: Δημήτρης Λιόλιος, Μάρτυρας κατηγορίας: Μαρία-Νεφέλη Δούκα, Μάρτυρας υπεράσπισης: Βασίλειος Μπατσακούτσας

Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου


Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 19-25/9/2024


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *