Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 3-9/10/2024
Τριάντα εννέα νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.
Αθώος ή Ένοχος
Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της.
Ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπιση του. Μια γιατρός ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί.
Τα στοιχεία της ενοχής είναι εξίσου ισχυρά με τα στοιχεία της αθωότητάς του. Και οι θεατές καλούνται να γίνουν ένορκοι. Το κοινό πρέπει να αποφασίσει… Ο Δρ. Σέργουντ δολοφόνησε τη γυναίκα του; Η Τζένιφερ Μίτσελ ήταν ερωμένη του; Ποιο άλλοθι του να πιστέψεις;
Ένα ανατρεπτικό φινάλε ανάλογα με την ετυμηγορία των θεατών.
Αξύριστα πηγούνια
Τρεις άντρες, υπάλληλοι ενός νοσοκομείου, εργάζονται καθημερινά στην υπηρεσία τους στην υπόγεια πτέρυγα. Από τους πάνω ορόφους δέχονται και στη συνέχεια ταξινομούν, φροντίζουν και φυλάνε προσωρινά ανθρώπους που δεν κατάφεραν να επιζήσουν. Ακολουθούν μια ρουτίνα με τυπικές διαδικασίες. Απόψε όμως «έρχεται» μια γυναίκα να ταράξει τη νεκρή τους πραγματικότητα. Τα μυστικά, οι αποκαλύψεις και οι συγκρούσεις θα φέρουν στο φως τις αδυναμίες και τα ταπεινά τους ένστικτα. Ακολουθεί το έγκλημα, η εκδίκηση, η ενοχή και όταν φτάσει το πρωί δε θα είναι τίποτα ίδιο.
Ο αποτυχημένος
Ένας μεσήλικας μπαίνει σε ένα παρηκμασμένο ξενοδοχείο…
… κάπου στην αυστριακή επαρχία. Λίγες μέρες πριν, έχει λάβει ένα τηλεγράφημα που τον ειδοποιεί ότι ο φίλος του Βέρτχαϊμερ εγκατέλειψε την κοντινή εξοχική κατοικία του και αυτοκτόνησε. Περιμένοντας την ξενοδόχο να εμφανιστεί, ο ανώνυμος αφηγητής πλημμυρίζεται από σκέψεις καθώς αναθυμάται γεγονότα και συνομιλίες της σημαδιακής φιλίας ανάμεσα στον ίδιο, τον Βέρτχαϊμερ και τον Γκλεν Γκουλντ, έναν από τους σημαντικότερους πιανίστες του 20ού αιώνα. Πριν από 28 χρόνια, επίδοξοι δεξιοτέχνες πιανίστες και οι τρεις τους, παρακολούθησαν έναν κύκλο μαθημάτων του διάσημου Ρώσου πιανίστα Βλαντιμίρ Χόροβιτς. Η συνάντηση του αφηγητή και του Βέρτχαϊμερ με τον Γκουλντ ήταν συντριπτική. Ακούγοντάς τον να παίζει σε ένα μάθημα τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ του Μπαχ -το έργο που τον εκτίναξε-, αποφασίζουν να παρατήσουν το πιάνο. Ο μεν αφηγητής καταπιάνεται με τη συγγραφή μιας πραγματείας με τίτλο Για τον Γκλεν Γκουλντ, την οποία μια ζωή σκίζει και ξαναγράφει, ο δε Βέρτχαϊμερ κρατάει επί δεκαετίες σημειώσεις για ένα δοκίμιο με τον τίτλο Ο αποτυχημένος, τον χαρακτηρισμό που του κόλλησε ο Γκουλντ από την αρχή της γνωριμίας τους. Τώρα, σχεδόν ένα χρόνο μετά τον θάνατο του (μυθοπλαστικού) Γκουλντ στα 51 του από συγκοπή ενώ έπαιζε τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ, και λίγες μόλις μέρες μετά την αυτοκτονία του Βέρτχαϊμερ, ο αφηγητής, στοιχειωμένος από την παρουσία των νεκρών συμμαθητών του, θα συναντήσει την ξενοδόχο, πρώην ερωμένη του Βέρτχαϊμερ, που θα του αφηγηθεί τις τελευταίες μέρες του φίλου του πριν από την αυτοχειρία.
Άρης
«Εγώ είμαι. Δεν υπάρχω, αλλά υπάρχω. Δεν ζω, αλλά ζω.
Δεν έχω σάρκα και οστά… δεν τα χρειάζομαι.
Εσείς με κρατάτε εδώ. Με τα θετικά σας λόγια, αλλά και τα αρνητικά.
Δεν έχω ησυχάσει ως νεκρός… αλλά μήπως έζησα ήσυχος και ως ζωντανός;
Ο καθένας από την πλευρά που το βλέπει, από την πλευρά που τάσσει εαυτόν…
Είναι τιμή πάντως να με βρίζει ο εχθρός…σημαίνει ότι με φοβάται.»
(απόσπασμα από την παράσταση)
Blue train
Το “BLUE TRAIN” είναι ένα σύγχρονο έργο πέντε προσώπων, το οποίο με χιούμορ, συγκίνηση και τρυφερότητα, αποτυπώνει την πρώιμη υπαρξιακή και ηλικιακή κρίση μιας χαμένης γενιάς που παλεύει να διατηρήσει την αθωότητα της, προσπαθώντας παράλληλα να συμβαδίσει με το χρόνο που κυλάει αμείλικτος.
Μια φαινομενικά συνηθισμένη Κυριακή, λίγες μέρες πριν τα τεσσαρακοστά πέμπτα του γενέθλια, ο Μιχάλης δέχεται τις διαδοχικές επισκέψεις τεσσάρων κομβικών προσώπων της ζωής του, οι οποίες καταλήγουν να γίνουν συναισθηματικές εισβολές που τον απογυμνώνουν. Η μητέρα του, η κολλητή του, ο πρώην σύντροφός του και ένα εικοσάχρονο αγόρι ως ραντεβού για ευκαιριακό σεξ, ξεδιπλώνουν όλη την βεντάλια των επιλογών που θα μπορούσε να έχει κανείς, ώστε να προλάβει το τρένο της ενηλικίωσης του.
Γένεσις Νο 2
Το Γένεσις Νο 2 του Ιβάν Βιριπάεφ είναι μια «τραγωδία του νοήματος» που καταφέρνει να συνδυάζει το χιούμορ και τον ρεαλισμό, με βαθιά ερωτήματα για το νόημα και την ύπαρξη. Μιλάει για την ελευθερία και την επιβολή, τη μοναξιά και τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων. Μιλάει για τον Θεό και με τον Θεό, που αποτελεί ένα από τα πρόσωπα του έργου.
Για Φίλου Πήδημα
Τι συμβαίνει όταν η φλόγα σε μια σχέση αρχίζει να σβήνει και το σεξ εξαφανίζεται; Ο έρωτας ξεθωριάζει και οι φίλοι αναλαμβάνουν δράση σε αυτή την εκρηκτική κωμωδία που θα σας καθηλώσει!
Ένα νέο ζευγάρι, ο Λεωνίδας και η Ζέτα, έρχεται αντιμέτωπο με τη ρουτίνα και την απώλεια της ερωτικής τους διάθεσης. Όμως, οι φίλοι τους, Θάνος και Άννα, δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν με σταυρωμένα χέρια! Έτοιμοι για όλα, θυσιάζονται για… “Φίλου Πήδημα”! Όμως, την κατάσταση περιπλέκει ένας απρόβλεπτος παράγοντας: ο στρατηγός Χατζηκαβάλας, ένας βετεράνος που έχει δώσει τη ζωή του στις μάχες, ενώ ο γιος του Πέρης επιλέγει να εξερευνήσει διαφορετικά μονοπάτια στον έρωτα.
Γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα
Στη σκιά της ανδροκρατικής εξουσίας, οι γυναίκες παρέμειναν στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών. Πέρα από τις υπόλοιπες εργασίες, με τις οποίες συνέβαλλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες, είχαν και την ευθύνη της τροφοδοσίας των μελών της οικογένειάς τους, πάντα όμως εντός του οίκου. Έτσι, ανέπτυξαν έναν μυστικό κώδικα, μια λανθάνουσα εξουσία, που στηριζόταν στη χρήση της μαγείας, των «πρακτικών», του ξεματιάσματος και άλλων δεξιοτήτων, μέσα από τη χρήση των υλικών που χρησιμοποιούσαν και στη μαγειρική, τα βότανα και τα χόρτα της περιοχής, το λάδι, το νερό και το αλεύρι. Στη Θεσσαλία, η παράδοση θέλει τις μάγισσες της περιοχής να έχουν παραλάβει τις μυστικές δεξιότητές τους από τη Μήδεια και να ειδικεύονται στο «κατέβασμα» του φεγγαριού. Τρεις νεαροί ηθοποιοί προσεγγίζουν σκηνικά το γυναικείο σώμα, όπως έχει καταγραφεί στο δικό τους σώμα, μέσα από τις αναφορές στις δικές τους γιαγιάδες. Με εκφραστικά εργαλεία τις πρώτες ύλες της τελετουργικής διαδικασίας, δηλαδή τη μάσκα και τον συντονισμό του λόγου και του σώματος, και έχοντας ως αφετηρία τα στάδια της παρασκευής της πίτας, αφηγούνται ιστορίες από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου και τα Φαρσάλια του Λουκανού, αλλά και της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας και έρευνας, από παραδοσιακά τραγούδια και συνεντεύξεις γυναικών έως ιατροσοφικούς κώδικες του 19ου αιώνα.
Δαγκώνει;
Ζώα συντροφιάς ή άγρια, ελεύθερα ή εμπορεύσιμα, στην δική μας «αφήγηση» μοιράζονται ενεργά τον κόσμο μαζί μας.
Ζώα και άνθρωποι δρουν και απουσιάζουν, αλληλοεπιδρούν και εναλλάσσονται στο αστικό μας τοπίο. Λουριά που δεν βλέπουμε τί έχουν δεμένο στην άλλη τους άκρη, κλουβιά που αιχμαλωτίζουν, ρυθμικές τελετουργίες, μνήμες μιας άλλης ζωής και ίχνη ζώων παντού…
Σκοπός μας δεν είναι να «τακτοποιήσουμε τα πράγματα».
Δαγκώνει; Ποιος;
Ο Δήμιος του φθόνου
Γιατί φθονούμε τόσο αυτό που θαυμάζουμε;
Τέσσερις ασθενείς, με 4 διαφορετικές αλλά και συμπληρωματικές ιστορίες, μας ταξιδεύουν στο άβατο του ψυχισμού, εκεί όπου ο θαυμασμός μπλέκεται με το μίσος ή και την ανάγκη καταστροφής του αντικειμένου. Τέσσερις ανθρώπινες συναντήσεις και μια φαντασίωση. Τέσσερις περιπτώσεις ασθενών και ένας ψυχαναλυτής βρίσκονται, πλησιάζονται και χάνονται μέσα στον λαβύρινθο του θεραπευτικού δωματίου.
διήγηΜΑΣ
Μήπως έφτασε η ώρα οι θηλυκότητες να μιλήσουν ανοιχτά για τη βία που έχουν υποστεί από την εθνοπατριαρχία; Η παράσταση «διήγηΜΑΣ», που βασίζεται στη νουβέλα της Γιώτας Τεμπρίδου «Διήγημας», εκκινεί από μια αναταραχή και μας προ(σ)καλεί σε μια ανατροπή. Είναι η δική ΜΑΣ διήγηση, μια εξομολόγηση και μια σκοτεινή αναδρομή στα τραύματα της παιδικής, εφηβικής και ενήλικης ζωής κάθε θηλυκότητας. Με μια αφήγηση μοιρασμένη σε τέσσερις γυναικείες φωνές, το πρόσωπο που μέσω της μνήμης πραγματοποιεί αυτό το επώδυνο ταξίδι στα βιώματά του στρέφεται με πικρό χιούμορ προς καθετί οδυνηρό μέσα στην ελληνική πατριαρχική κοινωνία και αποδεσμεύεται από όσα το έχουν αλλοτριώσει φυλακίζοντάς το σε ανεπιθύμητες εμπειρίες και εγκλωβίζοντάς το σε ενέργειες συμμόρφωσης και πειθάρχησης στα έμφυλα στερεότυπα. Τελικά, αφού απαλλάσσεται με θάρρος από όλα τα άχθη και τις αγκυλώσεις της πατριαρχίας, φτάνει στην ωρίμανση και στη συνειδητοποίηση της queer ταυτότητάς του και των πραγματικών του επιθυμιών.
Οι 12 ένορκοι
Στη Νέα Υόρκη του 1957 ένα αλλοδαπό αγόρι 16 χρόνων κατηγορείται για πατροκτονία. Η ζωή του βρίσκεται στα χέρια 12 ενόρκων οι οποίοι θα αποφασίσουν αν είναι τελικά ένοχο και η απόφασή τους θα πρέπει να είναι ομόφωνη. Στην περίπτωση που ο κατηγορούμενος βρεθεί ένοχος, η θανατική ποινή είναι υποχρεωτική. Οι 12 άντρες, κλειδωμένοι σ’ ένα μικρό δωμάτιο, άλλοτε συγκρούονται κι άλλοτε ταυτίζονται αντικατοπτρίζοντας τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται βίαια μπροστά στα μάτια του θεατή.
170 τετραγωνικά
Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, ο θάνατος του πατέρα, ξαναφέρνει κάτω από την ίδια στέγη δύο αδερφές που έμεναν μακριά. Σκληρές αντιθέσεις και διαφωνίες, δημιουργούν μια έκρυθμη κατάσταση ανάμεσα στη μικρή εγκυμονούσα αδερφή, τον σύντροφό της και τη μεγάλη αδερφή, η οποία επιστρέφει στο σπίτι μετά από πολυετή απουσία με σκοπό να το πουλήσει.
Μια απογευματινή επίσκεψη – βόμβα, θα φέρει αντιμέτωπους όλους τους αντιήρωές μας με το παρελθόν, το παρόν και κυρίως το μέλλον τους, και θα εκτροχιάσει με κωμικό και απρόσμενο τρόπο την ήδη ασταθή πορεία τους. Κρυμμένα μυστικά, απανωτές ανατροπές και εκκωφαντικές αποκαλύψεις συνθέτουν έναν οικογενειακό συναισθηματικό ντέρμπυ κορυφής, σε ένα «ρινγκ» 170 τετραγωνικών μέτρων. Πόσα νομίζεις ότι ξέρεις για τους πιο κοντινούς σου ανθρώπους; Ποιος θα μείνει όρθιος στο τέλος;
Το αίμα νερό δε γίνεται, αλλά όταν το αίμα βράζει…
Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του Ονείρου
Πρωταγωνιστές η ανατρεπτική Γαλλίδα συγγραφέας George Sand και ο ιδιοφυής συνθέτης Frédéric Chopin, ο κατ’ εξοχήν ποιητής του πιάνου κι εκφραστής του αέναου πάθους. Ο θυελλώδης ερωτάς των δυο δημιουργών θα ξεδιπλωθεί επί σκηνής μέσα από αριστουργηματικά μουσικά έργα και προσωπικές επιστολές που αντάλλαξαν, τόσο μεταξύ τους όσο και με τους επιστήθιους φίλους τους Franz Liszt και Eugène Delacroix. Η σχέση τους καταγράφηκε ανά τους αιώνες, έγινε θρύλος και ενέπνευσε διανοούμενους και απλούς ανθρώπους.
Η George Sand, Βαρόνη Ντυντεβάν, υπήρξε η πρώτη γυναίκα που πήρε διαζύγιο, κάπνισε, φόρεσε αντρικά ρούχα, συναναστράφηκε με τους κύκλους των διανοουμένων στο Παρίσι, συνέγραψε λογοτεχνικά έργα και διεκδίκησε την επαγγελματική ιδιότητα της συγγραφέως για μια γυναίκα, κάτι αδιανόητο για την εποχή. Μια δυναμική και θυελλώδης γυναίκα, επιστήθια φίλη του Φρανς Λιστ, ένα βράδυ σε ένα «σουαρέ» συνάντησε τον Φρέντερικ Σοπέν…
Ο θάνατος του εμποράκου
Πραγματεύεται την ζωή του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στην διάλυση ολόκληρης της ζωής του.
Και εφύτευσεν ο Θεός Παράδεισον
Το έργο, εμπνευσμένο από πραγματικές ιστορίες θυμάτων και βασισμένο σε στατιστικές έρευνες, πραγματεύεται ένα τραγικά επίκαιρο θέμα, μία από τiς ισχυρότερες μορφές έμφυλης βίας, το sex trafficking.
Έντεκα ηθοποιοί σε έντεκα ρόλους λειτουργούν σαν ένα σώμα και καταθέτουν ο καθένας από τη σκοπιά του το δικό του κομμάτι, συνθέτοντας σταδιακά το παζλ της ιστορίας, ενώ ταυτόχρονα η επί σκηνής ζωντανή μουσική ενισχύει τη δράση και δημιουργεί μία υποβλητική ατμόσφαιρα.
Indian Summer
Δώδεκα Μυστικά…
Δύο κορίτσια … μοιράζονται τις σκέψεις τους, συγκρίνουν τις μετέωρες ζωές τους και ονειρεύονται μια διέξοδο διαφυγής. Η καθεμιά τους σε διαφορετική διάθεση που ποικίλει από την απόλυτη χαρά στην πιο βαθιά απόγνωση.
Ο κατάθλας
Ο Λάκης, σέρνεται με το στενό, μίζερο στόμα του μέσα στο πατρικό του σπίτι στο χωριό. Όλα τον στοιχειώνουν. Έξω, η φύση αναπνέει, κοιμάται και ξυπνάει χωρίς προσδοκίες. Μέσα στο σπίτι, ο Λάκης, παρέα με μια μύγα. Το σπίτι που μεγάλωσε, έχει πάρει τη μορφή της ψυχής του.
Παλεύει να ξεφύγει από τα όρια του σπιτιού, των αναμνήσεων, των γονιδίων, των προσδοκιών μιας ολόκληρης κοινωνικής δομής. Όλα τον ενοχλούν. Μένει όμως εκεί για να αντιμετωπίσει όλα όσα τον βαραίνουν. Για να έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την κατάθλιψη. Φιλοσοφεί. Αναρωτιέται όπως όλοι, για την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης. Για τα πρέπει και τα θέλω. Γιατί δεν μπορεί απλά να αναπνέει και να κοιμάται όπως η φύση.
Δεν καταλαβαίνει γιατί πρέπει να είναι καλός σε μια δουλειά, γιατί πρέπει να ανησυχεί για το παιδί του. Θέλει απεγνωσμένα να ξεφύγει από τις φτερωτές μαυροτσούκαλες σκέψεις του. Με ποιο τρόπο θα δραπετεύσει από το στενό στόμα που κληρονόμησε από τη μάνα του;
Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο που όλα μοιάζουν να είναι φάλτσα, διαδραματίζεται μια απόλυτα ρεαλιστική ιστορία ενός οποιουδήποτε πολέμου του τώρα, του τότε ή του μετά. Ο συγγραφέας εμπνέεται από τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και μέσα από το έργο του, δίνει χώρο στην ανθρώπινη ψυχή να πενθήσει την ύπαρξη της που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να χαθεί, αν «ο ισχυρός» το θελήσει.
Στο έργο, ο Βίγκαν και η Γιάσμινσκα επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ξεχασμένο από όλους -από το κράτος, τους διεθνείς φορείς, τους φίλους, τους συγγενείς ακόμα και από την ίδια τη ζωή- και μη έχοντας δικαίωμα διεκδικήσεων, καθώς στερείται οικονομικών πόρων, το ζευγάρι αποφασίζει να ανακαλύψει μόνο του το νήμα της οικογενειακής του ιστορίας. Μέσα από την προσωπική τους διαδρομή, προκύπτει η ιστορία της πολεμικής φρίκης ολόκληρου του 20ου αιώνα.
Η ληστεία της συμφοράς
Μία τρελή απόδραση. Ένα τεράστιο διαμάντι. Έξι εντελώς ανίκανοι κλέφτες. Ένας αιώνια μαθητευόμενος ταμίας. Ένας απελπισμένος φύλακας που κοιμάται -κυριολεκτικά- όρθιος.
Οι οιωνοί δεν είναι και οι καλύτεροι!
Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι αμύθητης αξίας που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας!
Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, οι εξελίξεις είναι απρόσμενες και όλα πάνε στραβά.
Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς;
Σε μία νύχτα θεαματικής τρέλας όλα να τα περιμένει κανείς…
Μήπως η «ληστεία της χρονιάς» καταλήξει σε «ληστεία… της συμφοράς»;
Ο Μάκης
Απέναντί του, το βουβό χρυσόψαρο γίνεται μάρτυρας σε έναν υπαρξιακό μονόλογο μιας βαθύτερης μάχης: Ο παππούς κάνει μία ύστατη προσπάθεια να ξορκίσει την ανελέητη πορεία της ύπαρξης.
Βαθιά αυτοσαρκαζόμενος και παρορμητικός, ένας ηλικιωμένος άνδρας που ρίχνει μια ματιά στη βαλίτσα της ζωής του μην θέλοντας —αλλά και μην μπορώντας πια— να αλλάξει τίποτα.
Στο άδειο σπίτι, μόνος του, χλευάζει τους πάντες και τα πάντα και πάνω απ’ όλα τον ίδιο του τον εαυτό. Ένα πρόσωπο με έντονο το στοιχείο του τραγικού και του κωμικού μαζί, που εναλλάσσονται διαρκώς μέχρι την τελική, τρυφερή τους ένωση…
ΜΑΥΡΗ ΜΑΓΕΙΑ ή Άσε τους Νεκρούς να πεθάνουν
Ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένας ξεχασμένος τηλεοπτικός σταρ μιας οικογενειακής σειράς του ‘90, δέχεται επίσκεψη από τρεις δημοσιογράφους με αφορμή ένα σκάνδαλο σχετικά με τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του. Επιτέλους, μια ευκαιρία για να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο- αυτοί όμως έχουν ένα άλλο, πολύ πιο «σατανικό» σχέδιο στο μυαλό τους.
Μη σου τύχει!
Δυο ξένοι.
Δύο διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου.
Ένας απατημένος σύζυγος.
Ένας επαγγελματίας δολοφόνος.
Ο ένας θέλει να αυτοκτονήσει.
Ο άλλος θέλει απλά να εκτελέσει… την δουλειά του.
Μια οποιαδήποτε μέρα θα τα είχαν καταφέρει και οι δύο.
Όχι όμως σήμερα.
Γιατί σήμερα, όλα θα τους πάνε στραβά…
η μικρή λέξη αγάπη
Η Μάντια, το κορίτσι από το Τυφλό Νερό, έμαθε τι θα πει βία από πρώτο χέρι. Μέσα στην οικογένεια από το χέρι του πατέρα. Έφτασε η ώρα που το έσκασε από τον βασανιστή της για μια καλύτερη ζωή αλλά την περίμενε ένας νέος κύκλος βίας.. Πίσω από έναν έρωτα, καλά κρυμμένος, ένας νέος βασανιστής και ο νέος κύκλος βίας.. πιο επώδυνος.
Πόσο κοστίζει να είσαι γυναίκα;
Πόσο κοστίζει η ζωή;
Πόσο κοστίζει η αγάπη;
Μεταξύ ζωής και θανάτου.. ένα κορίτσι ακροβατεί και μας λέει την ιστορία του γι’ αυτή τη.. μικρή λέξη.. αγάπη…
Μπα -Μπαμπά
Το «Μπα-Μπαμπά» είναι ένα μιούζικαλ κωμωδία … μια κωμικοτραγική μουσική ματιά στα προβλήματα μιας οικογένειας!
Ένας πατέρας που φταίει- όσο φταίει- και δε φταίει και λίγο, παιδιά και σύζυγος που τον κατηγορούν και που όμως, κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του!
Με σατιρικό στίχο και με μια «σκηνική πλάκα», το μιούζικαλ αυτό ήρθε για να μας πει αυτό που όλοι ξέρουμε, αλλά ελπίζουμε να μην ισχύει…: «αλλάζει ο άνθρωπος;»
Δεν αλλάζει θα πω εγώ κι ας το διασκεδάσουμε.
Ο μπογιατζής
Ο Walter, αποτυχημένος – μα πάντα φιλόδοξος και με πίστη στον εαυτό του – ηθοποιός, αναλαμβάνει να αντικαταστήσει τον φίλο του Sam, στο βάψιμο του υπερπολυτελούς ρετιρέ της Marcia, ζάμπλουτης κυρίας της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου. Μετά την επεισοδιακή πρώτη γνωριμία τους και, ενω αρχικά η οικοδέσποινα δεν φαίνεται να συμπαθει τον αφελή μπογιατζή… πέφτει ξαφνικά στην ανάγκη του, όταν στο σπίτι καταφθάνει η Jane, σύζυγος του εραστή της κυριάς του σπιτιού και απειλεί να πει τα πάντα στον σύζυγο της Marcia, ο οποίος επιστρέφει σήμερα απο ένα πολυήμερο επαγγελματικό ταξίδι.
Θα μπορέσει ο Walter να αντικαταστήσει επάξια τον σύζυγο της μοιχαλίδας Marcia ή μπροστά στη θέα της θελκτικής και ερωτικής Jane θα λυγίσει και θα ξεχάσει τον λόγο, για τον οποίο η Marcia τον προσέλαβε, τάζοντας του μια αμοιβή ισάξια με αυτές του Robert De Niro;
Τι θα συμβεί όταν ο Walter μείνει μόνος με την πανέμορφη Jane στο σπίτι; Θα βγάλει εις πέρας την αποστολή του, ως σωστός επαγγελματίας ή απλά θα υποκύψει στα καμώματα και τα ερωτικά τερτίπια της πανούργας απατημένης συζύγου;
Και φυσικά… τι θα συμβεί στο φινάλε, μέσα σε αυτό το ρετιρέ και γιατί οι 3 ήρωες του έργου μας καταλήγουν να χορεύουν και να βάφονται με ένα πινέλο, φορώντας μόνο μία…. πετσέτα;
Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου
Σε ένα όχι και τόσο μακρινό, αλλά οικεία ζοφερό μέλλον, ένας νέος υπάλληλος καταφτάνει στο περιβόητο γραφείο 20/4 της κρατικής υπηρεσίας, ώστε να αναλάβει καθήκοντα. Όλα φαίνεται να πηγαίνουν βάσει σχεδίου: όσοι έπρεπε να πεθάνουν είναι νεκροί, όσοι παραμένουν χρήσιμοι είναι ακόμα ζωντανοί και η ανθρωπότητα φορτωμένη τα κρίματά της συνεχίζει τις ατελείωτες στροφές της.
Πώς γράφεται η Ιστορία; Είναι οι σημερινές μας πράξεις αυτές που διαμορφώνουν το μέλλον εκείνο το οποίο όλοι προσδοκούμε. Αλλά μήπως τελικά η ελπίδα δεν έχει για όλους μας το ίδιο πρόσωπο; Ο άνθρωπος δεν έχει πρόσωπο, δεν έχει ταυτότητα, δεν έχει να πιστέψει σε τίποτα. Ποια είναι η αλήθεια; Η διαστρέβλωση οδηγεί στην πλήρη σύγχυση της αντίληψης του κόσμου. Ένας κόσμος χωρίς αγάπη.
Να σου πω μια ιστορία
Ο Ντέμιαν επιθυμεί να ανακαλύψει τον εαυτό του.
Η προσωπική του αναζήτηση τον οδηγεί στον Χοντρό,
έναν εκκεντρικό θεραπευτή, που τον ωθεί να αντιμετωπίσει τη ζωή του
δίνοντας τις απαντήσεις στα ερωτήματά του με έναν ξεχωριστό τρόπο.
Σε κάθε συνάντηση τους, του αφηγείται μια ιστορία, μια βαθιά ανθρώπινη αλληγορία, την οποία είτε αντλεί από την λαϊκή προφορική παράδοση και μυθολογία, είτε επινοεί με τη φαντασία του.
το Ταγκαλάκι
Μέσα απ’ αυτό το θεατρικό έργο του δημοσιογράφου, κινηματογραφιστή και συγγραφέα Αντώνη Μποσκοΐτη, αναδεικνύονται οι δύο όψεις του Ντίνου Χριστιανόπουλου, του μεγάλου ποιητή και του ανθρώπου των αντιφάσεων.
Η παράσταση αποτελεί θεατροποίηση μιας συνέντευξης επικών διαστάσεων που είχε παραχωρήσει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος στον Αντώνη Μποσκοΐτη το 2013 και που είχε δημοσιευθεί στο βιβλίο «18 συνεντεύξεις – Σαν μονόπρακτα» του δημοσιογράφου και σκηνοθέτη.
Οδυσσέας – «Τα μπλε σου μάτια και ο πατέρας της θάλασσας του φανταστικού»
Το έργο βασίζεται στο μύθο του ομηρικού Οδυσσέα, ερωτεύεται τη λυσσαλέα ανάγκη για επιβίωση και επιστροφή, εμπνέεται από θραύσματα της πραγματικής ιστορίας του πατέρα του δημιουργού του.
Με οδηγούς τον James Joyce και τον Κωνσταντίνο Καβάφη παραπαίει συνεχώς μεταξύ του απολαυστικά κωμικού, του τραγικού και της ματαίωσης. Είναι η κατασκευή ενός ονείρου που “κλέβει” αναφορές και φόρμες από τον κινηματογράφο του Fellini, του Pasolini, του Tarkovsky, τον κόσμο των παραμυθιών και των σπουδαίων εξερευνητών και δημιουργεί τον δικό του, μοναδικό, ποιητικό κόσμο εξυμνώντας το ρηξικέλευθο της φαντασίας.
Οι Οικοδόμοι της Αυτοκρατορίας
Η ιστορία λαμβάνει χώρα μέσα σε ένα απροσδιόριστο συγκρότημα διαμερισμάτων, όπου μια τριμελής μεσοαστική οικογένεια, μαζί με την οικιακή της βοηθό, καταδιώκεται από έναν ανεξήγητο και τρομακτικό θόρυβο, γεγονός που την αναγκάζει να δραπετεύει συνεχώς από το ένα διαμέρισμα στο άλλο. Σε έναν κόσμο υπό κατάρρευση που διαρκώς συρρικνώνεται, η εκτόνωση της πίεσης είναι αναπόφευκτη και οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές.
Outro
Ο Λουκάς, ένας συγγραφέας, επιστρέφει έπειτα από πολλά χρόνια στο πατρικό του, σ’ ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας. Θέλει να κερδίσει τον χαμένο χρόνο, τις χαμένες ευκαιρίες, να βρει το θάρρος ν’ αντιμετωπίσει τον εαυτό του απέναντι στην οικογένειά του. Να υπερασπιστεί τις επιλογές, τα «θέλω», την ταυτότητά του.
Θα δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος ώστε να βρει τη λύτρωση που αποζητά;
Το παλιό το παλτό
Σκηνοθετικό σημείωμα:
Το παρελθόν, η παιδική ηλικία, τα όνειρα, οι μοναχικοί, οι φοβισμένοι, η νόσος, τα έιτις, οι κακοί, οι διαγωνισμοί μαγειρικής, οι τέλειοι γάμοι, οι αγκαλιές, οι πολυκατοικίες, οι δίαιτες, τα ταξίδια, οι αμαρτίες, η λύπη, τα ροζ κάμπριο εποχής, οι σκύλοι με αυτοκτονική διάθεση, τα πλοία με βουητό, τα έρημα μετρό, οι γυμνασμένες μασέλες, τα ντο, οι παγωμένοι ορειβάτες, τα θαλασσινά αεράκια, οι σωσίβιοι λέμβοι, τα παραμύθια με τέλος καλό. Μια πυρετώδης σειρά ελεύθερων συνειρμών, σε έναν μονόλογο ονείρων, αναμνήσεων και στοχασμών. Μια συγγραφέας μιλάει αντί να γράφει, μια ομιλούσα πένα κινείται. Για την αρχή, για τη μέση, για το τέλος. Για όλους μας.
Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν
Οι αδελφές Παπέν το Φλεβάρη του 1933 γίνονται πρωτοσέλιδο στις γαλλικές εφημερίδες, αφού ομολογούν ότι σκότωσαν την κυρία τους και την κόρη της, έπειτα από επτά χρόνια που βρίσκονταν στην υπηρεσία τους, κατακρεουργώντας τα πτώματά τους. Η δίκη που ακολουθεί συγκεντρώνει και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας, ενώ η γαλλική κοινωνία διχάζεται ανάμεσα σε εκείνους που ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των Παπέν κι εκείνους που προσπαθούν να τις δικαιολογήσουν. Στο μεταξύ η αποκάλυψη πως η Λέα και η Κριστίν Παπέν είχαν αιμομικτική σχέση συσκοτίζει ακόμη περισσότερο την υπόθεση, και προκαλεί πρωτόγνωρο σοκ στην κοινωνία της εποχής.
Ψυχιατρική και εγκληματολογία προσπαθούν μέχρι σήμερα να δώσουν πειστικές ερμηνείες στο έγκλημά και να φωτίσουν τα κίνητρα τους. Ήταν έγκλημα ταξικής εκδίκησης; Ήταν ένα ξέσπασμα ψυχωσικού επεισοδίου; Υπήρχαν σεξουαλικές προεκτάσεις σε αυτό; Διάσημοι φιλόσοφοι, συγγραφείς, επιστήμονες και καλλιτέχνες, όπως ο Σάρτρ, η Σιμόν ντε Μπουβουάρ, ο Λακάν κ.α., ασχολήθηκαν με την υπόθεση, προσπαθώντας να τις γνωρίσουν, να τις κατανοήσουν, να τις δικαιολογήσουν. O Ζαν Ζενέ μάλιστα θα γράψει το δημοφιλέστερο θεατρικό του έργο του, τις «Δούλες» εμπνευσμένος από την ιστορία τους. Ωστόσο παρά τον αποτροπιασμό που προκαλούν οι πράξεις τους, ακόμη και το δικαστικό σύστημα στάθηκε με μια παράδοξη επιείκεια, με μια λανθάνουσα συμπάθεια απέναντί τους. Ίσως γιατί, πίσω απ’ την παράδοξη αυτή συμπάθεια, κρύβεται η συλλογική ενοχή μιας κοινωνίας, για το τέρας που εξέθρεψε και στο τέλος της επιτέθηκε με ανεξέλεγκτη μανία.
Ρίτα
Μέσα από τη σχέση δύο αδερφών, του Τόνι και της Στέλλας, ξεδιπλώνονται δια- φορετικές στάσεις ζωής απέναντι στα μεγάλα ερωτήματα.
Ο Τόνι επιλέγει πάντα τον πιο σύντομο δρόμο, η Στέλλα ποτέ δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις. Όταν ο κτηνίατρος συμβουλεύει τον Τόνι να κάνει ευθανασία στην αγα- πημένη του σκυλίτσα, τη Ρίτα, η σιγουριά του εξανεμίζεται. Αντίθετα, η Στέλλα έχει ξεκάθαρη άποψη. Όταν όμως ο Τόνι θέτει το ίδιο θέμα για τη μητέρα τους, η οποία επίσης ονομάζεται Ρίτα και υποφέρει από ανίατη ασθένεια, όλες οι βεβαιότητες καταρρέουν και η κατάσταση γίνεται εκρηκτική.
Φόβοι και ελπίδες, μυστικά και ψέματα συνθέτουν ένα τρυφερό έργο γεμάτο ανα- τροπές. Μια μαύρη κωμωδία για το μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου, τη μνήμη και τη λήθη, την αγάπη.
Τι θα πει ο κόσμος
Βρισκόμαστε στη δεκαετία των 80’s, όπου βασιλεύει ο Πράσινος Ήλιος στην Ελλάδα. Η δεκαετία αυτή φέρνει μαζί της ριζικές αλλαγές τόσο πολιτικά όσο και κοινωνικά. Με αυτόν τον αέρα αλλαγής τέσσερα παιδιά από τον Κορυδαλλό: η Μελίνα, η Φώφη, η Μάργκαρετ και ο Μίμης, που είχαν χωριστεί στην εφηβεία τους εξαιτίας της παγίδας του ‘’Τι θα πει ο κόσμος’’ αποφασίζουν να επανενωθούν δεκαπέντε χρόνια μετά με αφορμή τον γάμο της Μελίνας. Μέσα από κωμικά γεγονότα και καταστάσεις αποκαλύπτονται μυστικά που θα φέρουν μία σειρά απρόσμενων αποκαλύψεων και εξελίξεων.
Τους παραπάνω ήρωες ενώνει μ’ έναν ‘’ιδιαίτερο’’ τρόπο ένας άντρας-μυστήριο με μπλε μάτια και ζιβάγκο… ο Αντρέας! Άραγε ήταν τόσο δυνατά αυτά που έλεγε ο κόσμος ώστε αρχικά να χωρίσει τους τέσσερις ήρωες αλλά και τόσα χρόνια μετά να τους κρατάει δέσμιους;
‘’Τι θα πει ο κόσμος;’’ που η Μελίνα είναι τριάντα χρονών και ανύπαντρη, η Φώφη δέχεται παρενόχληση από κάθε διευθυντή της, η Μάργκαρετ διέπραξε μοιχεία και τώρα είναι ελεύθερη με εραστές, ο Μίμης έχει βγει από την ντουλάπα του μιλώντας καλιαρντά και ο Αντρέας παλεύει να κρατήσει τη μάσκα του δυνατού και σκληρού άντρα; Μπορείτε να τα ανακαλύψετε όλα από κοντά…
True West
Δυο αδέρφια ζουν στο σπίτι της αυστηρής μητέρας τους, εκεί όπου τα έπιπλα αναδίδουν αλκοόλ και την ανάμνηση ενός πατέρα που κάποτε χάθηκε στην έρημο. Ο Λη, ο μεγάλος αδερφός, είναι ένας μοναχικός διαρρήκτης. Ο μικρός αδερφός Όστιν, οικογενειάρχης και επαγγελματίας συγγραφέας κινηματογραφικών σεναρίων, ενσαρκώνει το αμερικανικό όνειρο. Στο μικροαστικό σπίτι, το γεμάτο φυτά και μνήμες, τα δυο αδέρφια μονομαχούν, ακροβατώντας πάνω στα απομεινάρια του κοινού τους παρελθόντος.
Η σύγκρουσή τους κορυφώνεται όταν εισβάλλει στη ζωή τους ο Σολ, παραγωγός από το Χόλιγουντ, που θα τους οδηγήσει σε μια αναπάντεχη αντιστροφή ρόλων: ο Λη γίνεται σεναριογράφος, ενώ ο αδερφός του αποφασίζει να γίνει διαρρήκτης.
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Στην φυλακισμένη Αργεντινή, στα μέσα της δεκαετίας του 70, στη στρατιωτικής δικτατορία του Χόρχε Βιδέλα, σ’ ένα μικρό κελί της φυλακής Βίλλα Ντεβότο δύο συγκρατούμενοι προσπαθούν να χωρέσουν μέσα σε μια ασύμβατη γι’ αυτούς συγκατοίκηση. Με κόσμους διαφορετικούς, με διαφορετικά πολιτικά πιστεύω, όνειρα ζωής και σεξουαλικές προτιμήσεις, οι δυό ήρωες ακροβατούν ανάμεσα στο παρελθόν, σε μια σκληρή πραγματικότητα και σ’ ένα αβέβαιο μέλλον.
Τσιτάχ, η ερημιά του τερματοφύλακα
Ο Τσιτάχ, ένας πολύπειρος βετεράνος τερματοφύλακας της Εθνικής Ελλάδος, κάνει έναν ειλικρινή απολογισμό της μακροχρόνιας πορείας του, προσκεκλημένος από ένα σχολείο για να μιλήσει στα παιδιά για την αξία της άμιλλας και τα αθλητικά ιδεώδη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού, εξιστορεί γεγονότα και εμπειρίες από τη ζωή και την καριέρα του ξετυλίγοντας σιγά-σιγά το κουβάρι της ύπαρξης του, από τη δόξα, τα πλούτη και τα φώτα της δημοσιότητας μέχρι το μηδέν και το περιθώριο.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 25/9 -2/10/2024