Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 21-27/3/2024
Δέκα νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.
Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος
Ένας έφηβος, το πιο όμορφο αγόρι σε όλη την περιοχή, βρίσκεται νεκρό στη μέση του πουθενά. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ξεδιπλώνεται η παθογένεια μιας ολόκληρης κοινωνίας, της κλειστής κοινωνίας μιας επαρχίας. Από τη μία πλευρά οι “νοικοκυραίοι”, από την άλλη οι “σειρήνες”. Παιδεραστία, ομοφοβία, ένοχα μυστικά, καταπιεσμένες ζωές κι ένα τραγούδι που ξυπνά τις πιο εφιαλτικές αναμνήσεις.
Θέατρο: Ένα Θέατρο για τις Τέχνες
Πρωταγωνιστούν: Αργύρης Ξάφης
Σκηνοθεσία: Ζωή Ξανθοπούλου
Κουαρτέτο
Ο διεθνούς φήμης Γερμανός θεατρικός συγγραφέας εμπνέεται από τη Μερτέιγ και τον Βαλμόν, τα δύο πρόσωπα του περίφημου επιστολογραφικού μυθιστορήματος του Λακλό «Επικίνδυνες Σχέσεις» (1781) και δημιουργεί ένα σαγηνευτικό ζευγάρι, το οποίο απορρίπτει κάθε κοινωνικό κανόνα και ηθική. Οι ήρωές του είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα σε ένα ανελέητο παιχνίδι σεξ και εξουσίας.
Σε αυτό το περιβάλλον, οι δύο υπάρξεις προσπαθούν να δώσουν νόημα στη ζωή τους και να αντιμετωπίσουν τον θάνατο. Στη μοιραία τελευταία επαφή τους επιδίδονται σε μία ερωτική χορογραφία των σωμάτων, εναλλάσσοντας ρόλους και ταυτότητες υπερβαίνοντας τα όρια των φύλων. Ο έρωτας ως μέσο σαγήνευσης και καταδυνάστευσης τούς οδηγεί στην ολοκληρωτική καταστροφή.
Ο συγγραφέας προσδιορίζει τον χρόνο που διαδραματίζεται το έργο «πριν από τη Γαλλική Επανάσταση και μετά τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο» και τοποθετεί την πλοκή του σ’ ένα τοπίο ερειπωμένο και παγερό. Το «Κουαρτέτο» είναι μια μαύρη φάρσα, μια τραγική κωμωδία που σκιαγραφεί με χιούμορ και σαρκασμό την πτώση και την αυτοκαταστροφή των δυτικών κοινωνιών καθώς και την παρακμή του αστικού πολιτισμού.
Θέατρο: Από Μηχανής Θέατρο
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Βασιλόπουλος, Κερασία Σαμαρά
Σκηνοθεσία: Θανάσης Σαράντος
Χόρεψέ με πατέρα
Ένας πατέρας με άνοια και η υστερική κόρη του, προσπαθούν μάταια να επικοινωνήσουν. Ο καθένας μέσα από την δική του διαταραχή, πάλλεται μέσα του, αναζητώντας την προσωπική του λύτρωση.
Η κόρη έχει αφιερωθεί ολοκληρωτικά στον πατέρα της. Τον επισκέπτεται καθημερινά, τον φροντίζει, έχει την απόλυτη ευθύνη του. Έχει παραμερίσει εντελώς την ζωή της. Αυτή η μέρα που εξελίσσεται, είναι και η μέρα έξαρσης του πατέρα. Δεν την αναγνωρίζει. Ο ίδιος, προσκολλημένος σε ένα σταματημένο ρολόι, περιορίζεται σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αρνούμενος πεισματικά την αλήθεια. Αρνείται τα παιδιά του, αρνείται την δουλειά που υπηρέτησε, αρνείται την ανικανότητά του να αυτοεξυπηρετηθεί. Παρά τις υστερικές πιέσεις που δέχεται από την κόρη του, φαίνεται να υπεκφεύγει συνεχώς από την πραγματικότητα – ή τουλάχιστον έτσι σκέφτεται το μπερδεμένο μυαλό της κόρης. Μη μπορώντας κι αυτή να επικοινωνήσει με την νέα πραγματικότητα, χάνεται. Ανίκανη πλέον να διαχειριστεί και την προ πολλού, κατεστραμμένη σχέση με τον πατέρα της, αλλά κυρίως την σχέση της με τον εαυτό της, μπερδεύεται. Μπερδεύεται και κατηγορεί. Φτάνει στο σημείο να αμφισβητήσει την άνοια του πατέρα της, τρομοκρατώντας τον και φωνάζοντάς του “Δεν σε πιστεύω! Ένα παιχνίδι είναι αυτό που κάνεις”! Πάντα μέσα από την θέση του θύματος, προσκολλημένη στο παρελθόν της, το άμεσα εμπλεκόμενο με τον πατέρα της, το αναπολεί, πυροδοτώντας μνήμες άγριες και τον παρασέρνει σ’ έναν βίαιο χορό αισθήσεων και παραισθήσεων.
‘Θέατρο: Αργώ
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Αρμένης & Κατερίνα Αντωνιάδου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Αρμένης
Καταποντισμός
Τα πρόσωπα της παράστασης Καταποντισμός επισκέπτονται την gay Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και μεταφέρουν τις επιθυμίες, τις σκέψεις και τις αγωνίες των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων εκείνης της περιόδου, όπως τις αποτύπωσαν τα ίδια, σε πρώτο πρόσωπο, μέσα από τις επιστολές που έστελναν στο επαναστατικό περιοδικό Αμφί, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσιο λόγο στην Ελλάδα για την queer εμπειρία.
Τα προσωπικά βιώματα του χτες αναμιγνύονται με τις αντίστοιχες εμπειρίες των ατόμων επί σκηνής και γίνονται υλικό εξομολογήσεων και εκμυστηρεύσεων διεκδικώντας την ορατότητα και μια αναπολογητική στάση ζωής. Εδώ μπορεί να δοθεί ο χώρος στις ιστορίες των ανθρώπων που έχουν αμέτρητη αγάπη μέσα τους, αλλά τα πάσης φύσεως στεγανά τούς καθηλώνουν στη μοναξιά. Οι μαρτυρίες αυτών που υποφέρουν από την απαξιωτική συμπεριφορά γονέων και συγγενών, από τα περιστατικά εκφοβισμού και κάθε είδους βίας.
Πρωταγωνιστούν: Dolly Vara, Βασίλης Βηλαράς, Kristof, Ανδρέας Teddy Λαζαράκος, Niko Rupllem
Σκηνοθεσία: Βασίλης Βηλαράς
Μήδειας υλικό
Το Μήδειας Υλικό είναι ένα κείμενο που έχει παρασταθεί στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια και λειτουργεί πρωτίστως ως μανιφέστο των εξεγερμένων, αδικημένων γυναικών, στα πλαίσια των μεταγραφών της αρχαίας τραγωδίας. Σύμβολο της εξέγερσης ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης, αποικιοκρατικής εξουσίας και πατριαρχίας. Η ιδέα της προδοσίας είναι κυρίαρχη σε ολόκληρο το έργο. Το δίπτυχο προδοσία και επανάσταση είναι η απάντηση του συγγραφέα στα μεγάλα πολιτικά και ηθικά ζητήματα της εποχής του που συναντιούνται με τα σημερινά.
Σήμερα που όλος ο πλανήτης πλήττεται από πολέμους δίχως νόημα και η ανθρωπότητα κινδυνεύει από την ύβρη που διαπράττουμε απέναντι στη ζωή, η Μήδεια έρχεται να μας θυμίσει πως εμείς τελικά σκοτώνουμε τα παιδιά μας. Η μορφή της γίνεται ο τόπος της συλλογικής μνήμης.
Θέατρο: BIOS
Πρωταγωνιστούν: Παρθενόπη Μπουζούρη, Άντριαν Φρίλινγκ
Σκηνοθεσία: Άντζελα Μπρούσκου
Ο Κατάθλας
Ο Λάκης, σέρνεται με το στενό, μίζερο στόμα του μέσα στο πατρικό του σπίτι στο χωριό. Όλα τον στοιχειώνουν. Έξω, η φύση αναπνέει, κοιμάται και ξυπνάει χωρίς προσδοκίες. Μέσα στο σπίτι, ο Λάκης, παρέα με μια μύγα. Το σπίτι που μεγάλωσε, έχει πάρει τη μορφή της ψυχής του.
Παλεύει να ξεφύγει από τα όρια του σπιτιού, των αναμνήσεων, των γονιδίων, των προσδοκιών μιας ολόκληρης κοινωνικής δομής. Όλα τον ενοχλούν. Μένει όμως εκεί για να αντιμετωπίσει όλα όσα τον βαραίνουν. Για να έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την κατάθλιψη. Φιλοσοφεί. Αναρωτιέται όπως όλοι, για την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης. Για τα πρέπει και τα θέλω. Γιατί δεν μπορεί απλά να αναπνέει και να κοιμάται όπως η φύση.
Δεν καταλαβαίνει γιατί πρέπει να είναι καλός σε μια δουλειά, γιατί πρέπει να ανησυχεί για το παιδί του. Θέλει απεγνωσμένα να ξεφύγει από τις φτερωτές μαυροτσούκαλες σκέψεις του. Με ποιο τρόπο θα δραπετεύσει από το στενό στόμα που κληρονόμησε από τη μάνα του;
Θέατρο: Olvio
Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Τσώτσης, Καλλιόπη Καραμάνη
Σκηνοθεσία: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Γιοσίρου Γιαμαγκούσι
Ήρωες που απέχουν ένα βήμα από την ηλιθιότητα και άλλο τόσο από το να χαρακτηριστούν «άνθρωποι της διπλανής πόρτας», ξεκινούν ένα «αθώο» όσο και επικίνδυνο παιχνίδι, που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα φαύλο κύκλο αίματος. Στο κέντρο του ένας καλοκάγαθος γίγαντας ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι, όπου μετά το θάνατο της μητέρας του, ψάχνει στη Λακκοσπηλιά, ένα απομονωμένο χωριό της ελληνικής επαρχίας, να βρει τον Ιάπωνα πατέρα του, ο οποίος τους είχε εγκαταλείψει όταν ήταν μωρό. Πίσω απ’ όλα αυτά, ένας ολόκληρος κόσμος λάσπης, σιωπής και απόλυτης απάθειας.
Θέατρο: Olvio
Πρωταγωνιστούν: Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Μαρία Μπαλούτσου, Σήφης Πολυζωΐδης, Φοίβος Συμεωνίδης
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κοιλάκος
Με δύναμη από την Κηφισιά
Από την Κηφισιά έως την Ταϊλάνδη και από τον Εγκλεισμό έως την Ελευθερία, το έργο
αποτελεί ένα ταξίδι στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Αλέκα, Ηλέκτρα, Φωτεινή, Μάρω. Τέσσερις γυναίκες σε υστερία. Ηρεμιστικά, σοκολάτες και ένα ταξίδι-φάντασμα στην προσπάθειά τους να ξορκίσουν το ανικανοποίητο της ύπαρξής τους Θα τα καταφέρουν;
Θέατρο: Μικρός Κεραμεικός
Πρωταγωνιστούν: Δέσποινα Ησαΐα, Πηνελόπη Κολλίντζα, Φλωρεντία Μπέμπη, Λίνα Οικονομου
Σκηνοθεσία: Ομάδα Βουτιά
#Free_Prometheus
Η ομάδα “Fem Tettix” παρουσιάζει το τρίτο πρωτότυπο έργο της, με τίτλο: “#FREE_PROMETHEUS”. Μία κωμωδία, εμπνευσμένη από τον μύθο του Προμηθέα, τοποθετημένη στο σήμερα. Ο Προμηθέας, ξεχασμένος στον Καύκασο, ανακαλύπτεται τυχαία από δύο influencers και γίνεται το νέο πρόσωπο της επικαιρότητας. Τα ελληνικά media εκμεταλλεύονται την είδηση και τον παρουσιάζουν ως δεσμώτη του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν. Αμέσως, ξεσπά διπλωματικό επεισόδιο με τη Ρωσία αλλά κι ένα παγκόσμιο διαδικτυακό κύμα υποστήριξης, με το hashtag #FREE_PROMΕTHEUS.
Το Κράτος και η Βία έρχονται να επιληφθούν του ζητήματος, με απώτερο σκοπό τους την τουριστική εκμετάλλευση του αρχαίου Τιτάνα. Ο Προμηθέας αρνείται να συμμορφωθεί στις προτάσεις του Κράτους, οπότε στήνεται ένα σουρεαλιστικό δικαστήριο, ανάμεσα σε θεούς κι ανθρώπους, το οποίο θα καθορίσει τη μοίρα του Προμηθέα.
Θέατρο: Studio Μαυρομιχάλη
Πρωταγωνιστούν: Θύμιος Διαμάντης, Ίρις Κατσούλα, Κώστας Κουτρούλης, Δημήτρης Μπούρας, Μαρία Παπαϊωάννου, Μαρίνα Σαμαρά, Ηρώ Σταφυλάκη
Σκηνοθεσία: Ίρις Κατσούλα
Καφενείο “Το επέκεινα”
Η ζωή ενός ορεινού χωριού στη μέση του πουθενά, ταράσσεται ξαφνικά όταν ξεσπά αναπόφευκτη βία. Τέσσερις άντρες και μία γυναίκα. Ο τόπος σφίγγει τους πρωταγωνιστές σαν μέγγενη. Δημιουργεί αδιέξοδα. Ερωτικά, κοινωνικά, ηθικά, οικονομικά. Κακό χωριό τα λίγα σπίτια, λένε. Το έργο μιλάει, όπως σχεδόν όλα τα έργα, για τη ζωή και το θάνατο. Προσπαθεί όμως να κάνει και ένα βήμα πέρα από αυτά. Σε αυτό που κάποιοι, φιλοσοφικά ίσως και μόνο, αποκαλούν επέκεινα, με στόχο την λυτρωτική σημασία που έχει η έννοια της μετάνοιας.
Θέατρο: Από Μηχανής Θέατρο
Πρωταγωνιστούν: Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Γιώργος Ζώης, Μάνθος Καλαντζής, Κώστας Καραμουσάλης, Μαργαρίτα Σάββα
Σκηνοθεσία: Στέλιος Καλαθάς
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 14-20/3/2024