Το χρονικό ενός δυσλεκτικού – Κριτική βιβλίου
Το βιβλίο περιγράφει την πορεία του συγγραφέα από την παιδική του ηλικία, όταν ήρθε αντιμέτωπος για πρώτη φορά με τη δυσλεξία, μέχρι τη ζωή του στο σήμερα. Μέσα από τις σελίδες του, ο Γιάννης Πάσχος μας αποκαλύπτει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στην εκπαίδευση, τις κοινωνικές σχέσεις και την επαγγελματική του σταδιοδρομία, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να υπερβεί τα εμπόδια αυτά και να προοδεύσει σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.
Συγγραφέας: Γιάννης Πάσχος
Εκδοτικός: Περισπωμένη
Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΜΑΤΙΑ
Το βιβλίο μας βάζει στη ζωή και την καθημερινότητα ενός ατόμου με δυσλεξία.
Ο συγγραφέας επιδιώκει να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τη δυσλεξία, μια διαταραχή που αν και επηρεάζει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού συχνά παρερμηνεύεται ή υποτιμάται, αλλά και να αποτελέσει πηγή έμπνευσης και ενθάρρυνσης για τα άτομα που αντιμετωπίζουν παρόμοιες δυσκολίες, δείχνοντάς τους ότι μπορούν να πετύχουν παρά τις αντιξοότητες.
Δεν διστάζει να μοιραστεί τις πιο προσωπικές και ευάλωτες στιγμές του. Από τις αμήχανες στιγμές στο σχολείο μέχρι τις προκλήσεις κατά την αναζήτηση εργασίας. Αυτές οι ιστορίες είναι γεμάτες ειλικρίνεια και ρεαλισμό, αποκαλύπτοντας τις πραγματικές συνέπειες της διαταραχής στην καθημερινή ζωή.
Η περιγραφή των συναισθημάτων και των σκέψεων είναι πολύ ζωντανή και αληθινή δίνοντάς μας, έτσι, τη δυνατότητα να αισθανθούμε την ένταση και την αγωνία των στιγμών που περιγράφονται. Αυτό ενισχύει την ενσυναίσθηση και την κατανόηση προς τα άτομα με δυσλεξία, δίνοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της καθημερινότητάς τους.
Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι απλή και κατανοητή, αποφεύγοντας περιττές λέξεις και περιγραφές αλλά και επιστημονικές ορολογίες, που θα μπορούσαν να κάνουν το βιβλίο δυσνόητο και «ψυχρό».
Ένα από τα κεντρικά θέματα είναι η εκπαίδευση και πώς αυτή επηρεάζει τα άτομα με δυσλεξία. Ο Πάσχος περιγράφει τις προκλήσεις που αντιμετώπισε στο σχολείο, από τις δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή μέχρι την έλλειψη κατανόησης και υποστήριξης από τους δασκάλους και τους συμμαθητές του. Αυτές οι εμπειρίες αναδεικνύουν το πόσο σημαντικό είναι για τους εκπαιδευτικούς να ενημερώνονται και να εκπαιδεύονται σχετικά με τη δυσλεξία, ώστε να μπορούν να προσφέρουν την κατάλληλη υποστήριξη στους μαθητές τους.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση. Ο συγγραφέας περιγράφει τις επιπτώσεις που είχε η δυσλεξία στην αυτοεικόνα του και πώς κατάφερε να την επανακτήσει μέσα από την προσωπική του πορεία και τις επιτυχίες του. Δείχνοντας μας ότι η αποδοχή και η κατανόηση των προσωπικών μας δυσκολιών μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη δύναμη και αυτογνωσία.
Παρά τις δυσκολίες, ο συγγραφέας δεν παύει να τονίζει τη σημασία της επιμονής και της προσαρμοστικότητας. Μέσα από την αφήγηση του, γίνεται φανερό ότι η δυσλεξία, παρόλο που αποτελεί μια σημαντική πρόκληση, δεν είναι ανυπέρβλητη. Με τη σωστή υποστήριξη και τις κατάλληλες δράσεις, τα άτομα με δυσλεξία μπορούν να επιτύχουν στους στόχους τους και να ζήσουν μια πλήρη και ικανοποιητική ζωή.
Το βιβλίο επίσης εξετάζει τις κοινωνικές προεκτάσεις της δυσλεξίας, όπως την προκατάληψη και τον στιγματισμό που συχνά συνοδεύουν τη διαταραχή. Ο Πάσχος αναφέρεται σε περιστατικά όπου αντιμετωπίστηκε με καχυποψία και δέχτηκε απόρριψη, όχι μόνο λόγω της δυσλεξίας του, αλλά και εξαιτίας της άγνοιας και της έλλειψης κατανόησης από τους γύρω του. Αυτές οι εμπειρίες φωτίζουν την ανάγκη για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και αποδοχή των ατόμων με δυσλεξία.
Αξίζει να διαβαστεί από όλους, ανεξαρτήτως αν έχουν ή όχι άμεση επαφή με τη δυσλεξία. Μέσα από την προσωπική του αφήγηση, ο συγγραφέας προσφέρει πολύτιμες γνώσεις σχετικά με τη διαταραχή, καταρρίπτοντας μύθους και προκαταλήψεις που την περιβάλλουν.
Πάνω απ’ όλα, το βιβλίο αυτό είναι μια υπενθύμιση του πόση δύναμη κρύβουμε μέσα μας. Ο Πάσχος, μέσα από την προσωπική του πορεία, δείχνει ότι με αποφασιστικότητα, κατάλληλη υποστήριξη και πίστη στις δυνατότητες μας, μπορούμε να υπερβούμε οποιαδήποτε πρόκληση και να βαδίσουμε τον δικό μας δρόμο.
Ελπίζω μέσα από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου να δούμε με περισσότερη κατανόηση και ενσυναίσθηση τους ανθρώπους που έρχονται αντιμέτωποι με τη δυσλεξία αλλά με άλλες μαθησιακές δυσκολίες και να αποδεχθούμε ως κοινωνία τη διαφορετικότητα.